Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-11, 11:00   #1
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Gutta mine skal dele soverom. Helst så lenge som mulig. Jeg driver nå å planlegger her.
Hva tror dere blir best:
1: to enkeltsenger og en hylle som skille midt i rommet. Det er mulig å få til, men blir lite gulvplass igjen.
2: en køyeseng på ene siden av rommet og skap, hyller og skrivebord på andre siden. Blir da mer gulvplass, og ikke så trangt.

Gutta er nå 3,5 og snart 7 år. De har lyst å dele rom, og er perlevenner (som regel ). De har eget lekerom, så ingen leker på soverommet.

Hjelp?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:05   #2
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Vi valgte køyeseng på den ene siden og kommode og slikt på den andre siden. Fungerte fint det. Men hadde lekene der inne, dog storebror hadde sitt eget rom med sine leker etc. De ville rett og slett bare sove på samme rom :-)
Nå skal minstebror inn på det rommet etterhvert (men sikkert ikke før om 1-2 årl) og nå vurderer jeg faktisk en seng på hvert hjørne, litt fordi mellombror er 6 år eldre enn minstebror og fordi jeg tenker å dele av rommet...Og mellombror har fått ny seng fra Stokke med pult og slikt. Men jeg vet ikke om vi får det til praktisk med skaper og slikt, for rommet har bare to hele vegger...og vi må dele under et vindu....*trenger større hus*

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:07   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Hvis vi skal ha to enkeltsenger hos oss, så blir det en loftseng, og en halvhøy seng. Så vi får skrivebord og oppbevaring under. Hvis ikke går det ikke.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:13   #4
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Ja det spørs litt hvor gammel minstemann er når han flytter inn dit. Litt skrekk for høye senger, men er han 4 år klarer han sikkert ligge i det. Men jeg tror faktisk ikke vi har plass til det på den andre siden, for der er det en sånn dings i taket til taket ute...altså, taket er litt forhøyet utendørs til vinduene...så det er litt skråtak der...Men ser for meg at vi kan dele av rommet med de vi har fra Ikea nå til å ha leker i, men sånne plastbaljer, for da kan lekene være på midten av rommet slik at vi kun trenger en kommode med klær...Men liten plass blir det nok...Var nok derfor vi endte opp med køyeseng...

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:24   #5
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Vi har hatt familiekøye til dem siden de var 2 og 4 år. Fungerer kjempe fint.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:25   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Køyeseng er mest praktisk, synes jeg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 12:08   #7
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Enig i at køyeseng er mest paktisk, men tenkte at siden det er 4 år mellom gutta, så vil kanskje storebror ha litt rom for segselv etterhvert? Nå tror jeg køyeseng vil være supert, men når storebror er 10-11 år og minsten 6-7?

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 12:40   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Her deler guttene rom, og de har hver sin halvhøye seng. Lillebror har ikke fått sin enda, men en er på tur. Grunnen til at de har hver sin seng er at de nok ikke kommer til å dele rom for alltid.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 12:50   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Køyeseng helt klart - så stjeler ikke sengene hele rommet.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:02   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Siden de uansett har eget lekerom, hva skal de med så mye gulvplass på soverommet da? Dersom det er antatt at de med årene muligens ikke skal fortsette å dele rom, kanskje får den ene lekerommet? Da er det jo greit med hver sin seng så man ikke trenger kjøpe ny?

Men dersom/når Mikro skal inn på Knerten sitt rom (de må dele, jeg legger ikk så små unger to etasjer unna meg) må det bli køyeseng selv om jeg ikke planlegger at de skal dele rom for resten av livet. Rett og slett fordi det rommet ikke har plass til mer enn en seng, så det MÅ bli i høyden, og selv det sliter jeg med å få plass til (han har i dag bare sånn liten seng) om vi ikke skal fjerne møbler...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:28   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Køyeseng tenker jeg også. Mine deler ikke rom i teorien, men eldste har loftseng, og minste sover på madrass under loftsenga nesten hver dag (egentlig skal det være sovesofa under der til overnattingsgjester, men så langt har vi ikke kommet enda. Kanskje like greit). Mine har samme aldersforskjell som dine, eldste er 9, og mini nesten 5.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 13:38   #12
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Hmmm, jeg tenker så det knaker her.
Hvis vi går for køyeseng får vi brukt mest mulig av de møblene de har på rommet sitt nå. Vi kan kjøpe en brukt køyeseng, skrivebord til å henge på expendit-hylla, også er vi i boks.

Hvis vi velger denne løsningen blir det billig, og da kan det jo være mulig å bytte ut seng om noen år hvis de vil ha hvert sitt rom.

Hvis vi kjøper enkeltsenger, så blir dette mye dyrere, men dog mer varig.

Hvert oppe å målt litt nå. Mes to enkeltsenger blir det veldig trangt. Nesten sånn "gå sidelengs"-trangt.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:38   #13
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Jeg ville da ha valgt den billigste varianten, som også gir mest gulvplass; køyesenger. Kjøper du brukt/billig køyeseng, går det kanskje ann å selge den og kjøpe enkle senger når de senere skal på hvert sitt rom ?

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:39   #14
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Tror vi lander på det valget Liljekonvall.
Takk for svar alle!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:41   #15
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Vi har jente og gutt, to års aldersforskjell og køyeseng! Fungerer ypperlig for oss ihvertfall.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 12:42   #16
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

PS! Det finnes køyesenger man kan ta fra hverandre og bruke til enkeltsenger!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 13:33   #17
bjørkhaugtrollet
Aktiv
 
bjørkhaugtrollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 204
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Vi hadde køyeseng til våre da vi bodde i blokk, når vi flyttet til stort hus delte vi køysengene og satt en på hvert rom...................helt til gutta plutselig hadde ommøblert og flyttet begge sengene inn på et rom igjen. Nå står sengene på hver sin vegg og vi har en skrivepult og et klesskap der inne, enda er det god gulvplass. Det skal sies at dette er et stort rom da.

__________________
Lykkelig mamma til mine fire sjarmtroll 2000, 2004 2005 og 2009
bjørkhaugtrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 16:26   #18
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Ser du allerede har bestemt deg men vil bare si at jeg ville stemt for køyseng for å få mer gulvplass og også siden dette er det rimligste alternativet.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 16:32   #19
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Gutta her deler rom, de har til nå hatt hver sin seng. I sist uke kjøpte vi køyseng til dem. All gulvplassen som ble borte ble rett og slett ikke verd det, gutta fikk ikke plass til og leke som de ønsket. De er 6,5 og 3 år.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-11, 19:43   #20
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To enkeltsenger eller køyeseng (barnerom)

Hvor bredt er rommet? Det er veldig greit å få satt en køyeseng på en kortvegg. Da tar den veldig lite av rommet og det kan møbleres nærmest fritt ellers. Mine to har køyeseng, det er det absolutt beste. Ellers har de felles pult (2 meter, ikea), hver sin billy og hver sin malm. Og et tv bord med tv (uten tv-signal). Det fungerer veldig greit. Hvis de skal separeres på sikt, vil sikkert en av dem beholde køyesenga. Greit med en ekstra sengeplass.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no