Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjerner

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-11, 15:10   #1
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjerner

Melonkjerner, gresskarkjerner osv blir jo bare kastet av meg når vi spiser dvs frukt og grønnsaker.

Men så kjøper jeg jo gresskarkjerner i pose - som jeg bruker endel.

Har også kjøpt melonkjerner en gang, som jeg brukte i musli og sett de har de fra både vannmelon og honningmelon.

Jeg husker fra jeg var liten at jeg alltid fikk beskjed om å spytte ut kjernene fordi man kan få vondt i magen - både fra melon, druer osv.

Hvilke kjerner er sunne og bra å spise, hvilke burde man holde seg unna. Og ikke minst hvordan tar man vare på kjernene, må de tørkes, stekes eller noe så de blir tørre og kan legges på glass?

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 15:32   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjerner

Jeg mener å huske at jeg vasket, tørket og ristet (i stekeovnen) gresskarkjernene den ene gangen jeg lagde gresskarsuppe. Det var godt i hvert fall.

Gammel 12-08-11, 15:33   #3
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg mener å huske at jeg vasket, tørket og ristet (i stekeovnen) gresskarkjernene den ene gangen jeg lagde gresskarsuppe. Det var godt i hvert fall.

Gresskar bruker jeg veldig lite, men kult å kunne ta vare på kjernene da, de koster jo mye "ferdige" i butikken

Melon spiser vi mye av om sommeren, det kan sikkert bare gjøres på samme måte da Takk for tips. Vet du hvilke tempratur, uten olje?

Gammel 12-08-11, 15:40   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, det var liksom et innfall. Men tror ikke jeg brukte olje. Salt, kanskje? Eller, nei.

Gammel 12-08-11, 15:41   #5
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det, det var liksom et innfall. Men tror ikke jeg brukte olje. Salt, kanskje? Eller, nei.

hehe :P Finner nok ut av det

Gammel 12-08-11, 15:49   #6
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Jeg dyrket gresskar i fjor og en pose frø kostet 40-50 kroner for 6 frø. Fikk flere gresskar og bevarte noen av frøene til såing i år. Plantene er fine, men har ikke fått et eneste gresskar enda.

Så hvis du går med en gartnerspire i deg, kan du ta vare på frøene til såing.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.