Morsomme hamsterleker
Vi venter på en hamster. Den 6. september skal vi hente en langhåret hamsterunge, da er den 5 uker gammel. Oppdretteren har fått to kull med en dags mellomrom så vi har ikke helt bestemt oss hvilken farge vi skal velge, de er fra ivory til sort. Jeg gleder meg like mye som Herremannen tror jeg. Jeg er særdeles glad i dyr, men jeg er allergisk så katt og hund utgår, men en hamster skal jeg kunne utstå.Vi har ikke helt bestemt oss for hunn eller hann. Først ville vi ha en hann for de er ikke så svingende i humøret og har lengre pels, men nå vurderer vi en hunn da Herremannens fettere har en langhåret hann og det skulle være gøy å prøve å få et kull (jeg har hatt 7 kull med ørkenråtter så jeg vet litt hva jeg går til).
Så til saken, vi vil gjerne gjøre eller forberede en del morsomme hamsterleker som vi kan bytte ut så at hamsteret får bryne seg på litt forskjellige ting. Er det noen som har tips? Eventuelt så kan vi selvsagt kjøpe også og da vil vi gjerne ha tips om hvilke leker din hamster liker.
Andre hamstertips? Jeg har hatt marsvin, ørkenråtter og kanin, men aldri hamster.
|