|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Glutenfri barnebursdagJeg har menyen klar, kjører kjempesafe, med glutenfri sjokoladekake, glutenfri muffins, marengs, glele, snacks og litt godis. Har sjekket at alt kan spises av både de som ikke tåler egg, nøtter og de som ikke tåler gluten.
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Glutefri barnebursdagJeg hadde nok servert pølser, og latt barna med allergi spise uten brød/lompe. Det er jo ikke alle barn som liker å pakke inn pølsa likevel. Og du kan jo si fra til foreldrene - kanskje de vet om et sted du får tak i glutenfritt?
![]() |
#3 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagSi fra til foreldrene, så sender de med.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagJeg vil si at du har gjort mer enn hva man kan forvente av en barnebursdagsvertinne. Selvfølgelig kan du be dem ta med lomper eller brød!
![]() |
#5 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagMamma til cøliaker her. Eg syns du skal servere pølser med god samvittighet! Ring og fortell foreldra først - kan godt hende dei kan hjelpe med pølsebrød. Mi jente et utan brød og er glad for det. Ein liten cøliaker må også lære at alt vil ikkje alltid vere tilrettelagt, og ikkje la det faktum ødelegge dagen. Kan vere tøft i blant, men det er nå litt sånn når ein har ein diagnose. Heldigvis er folk veldig innstilt på å tilpasse menyen, og du har jo gjort masse - hatten av for det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glutenfri barnebursdagHadde glutenfri bursdag i år, gikk kjempefint. Bursdagsbarnet tok med seg pølsebrød, moren tilbød seg det og jeg takket pent ja.
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: Glutenfri barnebursdag
Helt enig. Jeg sa fra i fra selv en gang og de sendte med lomper. De er nok vant til at de må sende med kaker også, så jeg tipper de er godt fornøyd med servicen.
![]() |
|
|