|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Jeg har fått ja fra min kjære, gamle farmor.
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Jeg har et som er svart i bunn og med mange sterke farger, ett i gammelrosatoner (lillesøster sitt) og ett i blåtoner (storebror sitt), og alle sammen er fine på hvert sitt vis, så du må nesten vurdere selv hva du vil. Skulle jeg valgt meg et nytt nå ville jeg kanskje gått for et i bruntoner, alt fra beige opp til mørk brunt.
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Er Superwash rent ullgarn? Eller er det sånn "Europris"-kvalitet?
![]() |
#4 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Jeg har et kjempestort ett i babyullrester. Jeg har all verdens farger i det jeg laget, og valgte beige på siste kanten i rutene (6farger totalt pr rute) og sydde sammen med beige.
![]() |
#5 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Jeg ville helt klart valgt ullgårn. Superwash betyr bare at det er behandlet slik at det kan vaskes i maskin. Her har du f.eks. et eksempel på superwash garn: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...erinoExtraFine |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Superwash er vel ull som er behandlet, sånn at det skal tåle maskinvask. Man finner det i alle kvaliteter, fra "Europris"-kvalitet til dyrere, type Dalegarn.
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Vi får veldig mye barnetøystrikk i "Europris"-garn av henne, men jeg vil ha skikkelig ullgarn i dette teppet.
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Jeg ville gått på en ordentlig garnbutikk og forhørt meg, og fått kjent på de ulike garntypene, rett og slett.
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Jeg ville valgt et godt og fast garn i superwash-ull. Det er mye lettere å strikke og hekle av hvis det ikke er løst og har lett for å dele seg i tråder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Jeg ville gått til Husfliden og drømt meg bort i Finull-hylla deres, der er det utrolig mange fine farger og ikke minst fargenyanser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superduperaktiv
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Da fant jeg Smileulls teppe. Dette er heklet i finull og har ingen like fargekombinasjoner på lappene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Takk for masse tips!
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Bare hyggelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Borte
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Jeg heller til å be henne hekle det i alle mulige farger også med svart eller hvit bunnfarge. Men så hadde det jo vært griselekkert med bare lillasjatteringer blandet med litt grønt eller cerise. Kommer aldri til å klare å bestemme meg.
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"
Jeg ville smisket med henne slik at hun heklet to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Borte
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Jeg hekler i brunt-lysebrunt-lyslillarosa-mørk lillarosa. Det blir veldig fint. Blå/bruntoner synes jeg også er veldig fint. Og knallfarger. Jeg tror man kan ha mange sånne tepper.
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Jeg synes det er lekkert å kombinere krem, beige, rosa og et brun, slik som f.eks. her (kan ikke legge inn bilder): |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spørsmål om heklet teppe med "oldemorruter"Er det vanskelig å lære, forresten? Jeg kan knapt hekle, men har heklet noen sjal med luftmasker, enkelt- og dobbelstaver. Og så kan jeg festemaske og kjedemaske. :avansert: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|