|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Hvordan prise husarbeidsoppgaver for ungene?Jeg tenker å lage en liste over alt som må gjøres iløpet av en uke, sette en prislapp bak og en avkrysningsboks. Ungene skal være nødt til å velge seg én ting å gjøre hver dag.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvordan prise husarbeidsoppgaver for ungene?Her får H enn så lenge 30 kr i uka om hun gjør det hun skal. Hvis ting blir droppet (uten god grunn), så trekker vi litt (5 kr feks).
|
|
|
#3 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Hvordan prise husarbeidsoppgaver for ungene?Mine unger hjelper til uten prislapp, og det funker fint for oss. Hvis de vil gjøre noe ekstra, kan det bli ekstra penger i potten - da er det avklart på forhånd. Femti kroner for å klippe kantene på plenen for eksempel, eller femti øre per kongle som faller ned fra naboens furutrær. Ofte gjør vi det sånn at den som er med på noe arbeid, får være med på noe kjekt - bestemme hvilken film vi skal se eller hva vi skal spille eller hvilken kake eller middag vi skal bake.
|
|
|
#5 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan prise husarbeidsoppgaver for ungene?Vi har ikke noe så detaljert og jeg har ikke mast om sånne husplikter men de går ut med søpla, helt av seg selv, putter skift i skittentøyet og rydder rommene- med hjelp, tAr ut matbokser og drikkeflasker og hjelper til å dekke på/av bord.
|
|
|
|
#6 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan prise husarbeidsoppgaver for ungene?Personlig liker jeg ikke å prise oppgaver hjemme, vi er en familie og skal hjelpe hverandre uten å kreve betalt for det, jeg forventer at ungene hjelper til hjemme, akkurat som de forventer å få hjelp hjemme. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Einsam
|
Sv: Hvordan prise husarbeidsoppgaver for ungene?Her setter jeg ingen pris på husarbeidet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvordan prise husarbeidsoppgaver for ungene?Jeg tenkte som Sir Limpalot over her før. For oss blir det bare teori. Nå er det viktigst for meg at stesnuppa lærer seg å gjøre noe før hun flytter ut om 5 år. Og at poden blir en mann i tiden som vet hva som bør gjøres i et hjem. Så jeg priser uhemmet.
|
|
|
#9 |
|
Audacious
|
Sv: Hvordan prise husarbeidsoppgaver for ungene?Jeg er enig med Limpalot (som godt bare kan ta nickbytte til Sir Limpalot med en gang, det er mye stiligere...
|
![]() |
|
|