|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I mål
|
Ull på skolebarnJeg er nærmest ullfrelst og storebror har gått i ull fra oktober til april siden han var 2 år. Dvs ullgenser, longs og sokker hver dag. I barnehagen har han bare gått i det også, og ikke hatt innebukse der i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull på skolebarnVi brukte ull i 1. klasse på samme måte som i barnehagen. De er kanskje mindre ute, men likevel en god del ute, spesielt om de også går på SFO.
|
|
|
#3 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull på skolebarnHer brukes det ull under vanlige klær på skolen.
|
|
|
|
#4 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull på skolebarnSkolen ungene her går på er ikke ny og veldig kald på vinteren, |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull på skolebarnMin gutt på 8 elsker ullstillongsene sine, regner med han kommer til å bruke i vinter også, han skal begynne i 4. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull på skolebarnSist vinter, da vesla gikk i 1.klasse, brukte hun ull på uteskole ( en fast dag i uka) og ellers når det var veldig kaldt eller andre dager hun ønsket selv. De er jo bare ute i friminuttene stort sett, og derfor lot jeg henne ta på de inneklærne hun selv ønsket. Men hun brukte ganske mye ull altså |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Ull på skolebarnMine bruker ull under hele vintersesongen ja. Det samme gjør kompisene deres, i hvertfall de jeg kjenner foreldrene til. De går som regel i ullundertøygenser + vanlig bukse over longsen. Og så tar de på seg en ekstra genser ved behov når de skal ut.
|
|
|
#9 |
|
Bokglad
Hvor: Agder
Sv: Ull på skolebarnUll på skolen ja - ullongs og trøye (langermede trøyer kan fint brukes som genser med kortermet ulltrøye under når det er kaldt) og ullbukser fra Janus er mye brukt her.
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Ull på skolebarnDet er enklere med jenter. De kan bare ta en lett kjole over ullundertøyet, så er de kledd.
|
|
|
#11 |
|
Bokglad
Hvor: Agder
Sv: Ull på skolebarnUllundertøy under vanlige klær brukes også, men olabukser om vinteren er djevelens verk selv med ullongs under. Myke bukser - helst i ull - er supert.
|
|
|
#12 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ull på skolebarnHer ble det ikke noe særlig ull etter skolestart nei. Hun har ei varm Stormberg dunjakke som holder i massevis med vanlig topper under så har hun en av de tynne longsene fra Nøstebarn under buksa. Den har hun på seg hele dagen på skolen og det har gått helt greit, har ikke blitt for varm på skolen. (Dog tror bare det er denne longsen fra Nøstebarn som duger til dette, de andre blir fort for tykke under olabukse).
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ull på skolebarnMellomste hos oss var svært misfornøyd hvis han ikke hadde rent ullundertøy forrige vinter. Så her gikk det i ull på skolen. Han gikk stort sett i ulltrøya, ullstilongs og joggebukse inne. Og tok på en fleecegenser og dress ute.
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Ull på skolebarnJeg er også ullfrelst og lurte på det samme da min yngste begynte på skolen i fjor. Løsningen ble joggebukser av krinkelull på det kaldeste. Dermed ble det ikke to lag, en fordel innendørs, men nok til å ha under dressen ute. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
superbruker
|
Sv: Ull på skolebarnMine har ullundertøy og vanlige klær utenpå. Minstepropellen går veldig ofte i bare undertøy på skolen. Hun er varm av seg. Da syns jeg at det er bedre at hun har ullundertøy og uteklær på seg enn noe annet.
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Sv: Ull på skolebarn
Enig i det. Men her går ingen i bare undertøyet, som de gjorde i barnehagen. Dessverre, egentlig. Og jeg tror ikke mine ville ha gått i det. Da synes jeg krinkelulljoggebuksene er et glimrende alternativ. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
superbruker
|
Sv: Ull på skolebarnEn viktig grunn til at vi velger å gjøre det sånn er at de måte vente utendørs i en halvtime etter at skolen har sluttet til bussen går. Fra bussoldeplassen har 1 km å gå før hun er hjemme. Ungene mine må ha varme nok klær. (Har de nektet en dag, tar de frivillig på seg neste dag.) Minstepropellen har også de krinkelulljoggebuksene men hun har fortsatt ullundertøy under den igjen. Hun har klasserom i brakke fra 60-tallet. (Heldigvis bygges ny skole nå.)
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Sv: Ull på skolebarnJa, vi bor i oljehovedstaden, og her er det ikke så veldig kaldt. Bortsett fra vinteren i forfjor, da var det jo snø og 13 minus i månedsvis. Som regel er det to pluss og regn. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ull på skolebarn3.klassingen min har brukt ull under vanlige klær hele vinteren.(Også dongeri) Har ikke hørt noen klager på det. Det var vel 28- på det verste her i fjor og ofte godt over 20, så det blir ikke lagt bort med første nei. |
|
|
|
![]() |
|
|