Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sliter med tall? (Om Nerdrum og Mykle, godt skrevet :D )

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-11, 10:57   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sliter med tall? (Om Nerdrum og Mykle, godt skrevet :D )

Jeg likte denne kommentaren - "Døden og Kemneren" av Anders Heger, fra Dagsavisens helgeutgave. Kanskje mest fordi jeg ble sittende og knegge litt over Agnar Mykles påfunn som står omtalt

En annen liten historie ble også linket inn (kopierer inn under). Jaja, det ble et lite smil på morgenen på meg hvertfall

Fra dipsolitteraten :

"Ved en senere anledning vil jeg presentere forfatteren; den penneføre altmuligmann; Odd Eidem.
Men foreløbig vil jeg gjengi i sin helhet, det sitatet som han kanskje er mest kjent for:

Jeg er på kveldsturer fordi jeg har fått et reisestipendium på 900 kroner. Denne apanasjen kom ubedt, jeg hadde ikke søkt stipendiet. Efter et år fikk jeg brev fra Departementet.
"En kan ikke se," skrev en, "at det er kommet reiseinnberetning."
Hvorfor skulle jeg svare. Stipendiet skyldtes en donasjon i det forrige århundre da man for 900 kroner gjorde kunstnerferd til Firenze, kanskje endog med familie. Men for en slik sum kommer man i våre dager ikke langt hinsides Halden.
Efter tre måneder prøvde man på ny å smadre stipendiatens taushet: "I det en viser til skriv som en sendte en den 4.mars i år, kan en fremdeles ikke se at en har fått svar. En tør gjøre merksam på at en har plikt til å sende reiseinnberetning."
Fremdeles unnlot jeg å svare. Da kom et rekommandert trusselbrev: "En gjør med dette merksam på at en to ganger tidligere har bedt en om reiseinnberetning. Da en ikke kan se at slikt er skrevet enda en har har plikt til det etter loven, må Departementet kreve at en retter seg etter gjeldende føresegner. Saka vil ellers få konsekvenser."
Nå var stipendiaten nødt til å fortelle sannheten:
"En takker en for de tre skrivene en har fått fra en. En tillater seg med dette å melde at en for reisestipendet har kjøpt påhengsmotor, og at en reiser fremdeles."
Aldri senere fikk man svar...

(ZIKZAK, 1967)"

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:08   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sliter med tall? (Om Nerdrum og Mykle, godt skrevet :D )

Litt merkelig at den største skrekken er å havne på forsidene, men slik er det nå engang.

Takk for morgensmil, m^2.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:10   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får ganske mange timer med en erfaren regnskapskonsulent for 10 000 000, tror jeg.

Og takk for link, m^2.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:11   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Man får ganske mange timer med en erfaren regnskapskonsulent for 10 000 000, tror jeg.

Og takk for link, m^2.

Men jeg skulle hatt mye penger for å orke regnskapet til Nerdrum. :erfaring med kunstnere:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:15   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men jeg skulle hatt mye penger for å orke regnskapet til Nerdrum. :erfaring med kunstnere:

Det skal du få meg til å tro.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:15   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for morsom lenke, m^2.

Agnar Mykle var da i et minste morsom. Nerdrum er bare arrogant og teit.

Han har råd til en regnskapsfører. Han har valgt å la være å bidra til fellesskapet, og har vært temmelig kreativ for å klare å unngå det også. Særlig til en "som ikke er flink med tall" å være. Skurk.

Gammel 22-08-11, 11:15   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg så gjerne, allium.

Gammel 22-08-11, 12:06   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Null sympati for tullebukken. Jeg ser glatt at en kreativ hjerne kan slite med ting som faller normale dødelige naturlig, men at man ikke kan klare å bestille hjelp er bare latterlig.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:20   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok en med mindre sympati for mistforståtte genier med millioner i bankboks melder seg.

Og takk for en god humring på formiddagen, m^2.

Gammel 22-08-11, 12:22   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så skylder han på eksen. Helt uavhengig av hva hun måtte ha gjort og ikke gjort (hun nekter jo): Det er uansett ikke hun som snøt på skatten, det er han. Skylden ligger ikke hos den som oppdaget det men hos den som gjorde det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:11   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 22-08-11, 14:32   #12
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er glad det ikke er jeg som må se faren min drite seg ut på den måten. For en dust.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:44   #13
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingen sympati å hente hos meg heller.

At han ikke orker å bale med regnskapet selv er helt fair, men da sørger man for å ansette en regnskapsfører.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:46   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hørte en av Nedrums tidligere elever uttale seg på radioen, og holdt på kjøre av veien.
For han burde få slippe unna siden han var så flink.
Jeg husker ikke alt, men det jeg husker er et godt eksempel på hele intervjuet:
Journalist: "Men skal det ikke være likheten for loven?"
Helene Knoop (eller hva pokker hun het): "Jammen alle er ikke like!"

Gammel 22-08-11, 14:46   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Dvs. jeg synes det er flott at han blir tatt og at han får straff som alle andre, så det er ikke stort å hente av sympati fra min kant. Han er en sullebukk, og det har han alltid vært, men regnskap, skatt og slike ting - det tuller man ikke med okke som!!

Gammel 22-08-11, 14:47   #16
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har fått skryt av arbeidet jeg gjør. Kanskje jeg og burde slippe skatt?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:50   #17
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg hørte en av Nedrums tidligere elever uttale seg på radioen, og holdt på kjøre av veien.
For han burde få slippe unna siden han var så flink.
Jeg husker ikke alt, men det jeg husker er et godt eksempel på hele intervjuet:
Journalist: "Men skal det ikke være likheten for loven?"
Helene Knoop (eller hva pokker hun het): "Jammen alle er ikke like!"

Nei, ærlig talt!! Jeg er nok litt mer subjektivt involvert hva gjelder Nerdrum selv, men det kunne aldri ramle meg inn å si at han må slippe unna fordi han er så fliiiink eller av andre årsaker fordi jeg kjenner mer til han enn mange andre.

Gammel 22-08-11, 15:15   #18
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg har fått skryt av arbeidet jeg gjør. Kanskje jeg og burde slippe skatt?

Jeg også! Hva om vi prøver å skrive det under "tilleggsopplysninger" på neste års selvangivelse?

Gammel 22-08-11, 15:19   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anders Heger er god, altså!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 01:35   #20
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ru: Jeg hørte det samme intervjuet, og den dama hørtes virkelig ikke ut som om hun var helt på nett, for å si det diplomatisk
Jeg syntes nesten jeg hørte P!nk i bagrunnen, "Stuuuupid girls"

Han får forøvrig ikke et fnugg av sympati fra meg.

Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.