Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hellas/Kypros og toalettpapir

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Hva gjør du med toalettpapiret etter toalettbesøk?
Jeg kaster det i søppelbøtta. 66 71,74%
Jeg kaster det i toalettet. 5 5,43%
Det varierer. 17 18,48%
Jeg går ikke på do i Hellas. 4 4,35%
Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-11, 12:36   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Hellas/Kypros og toalettpapir

Jeg har vært i Hellas og på Kypros mange ganger, og det regner jeg med at mange her inne har vært også.

I sommer var vi en uke i Hellas og reisefølget vårt var forholdsvis stort.

Kloakksystemet (nærmere bestemt rørene) er på ingen måte dimensjonert for mengden som skal transporteres, og derfor skal man ikke kaste toalettpapir (eller annet rart som folk kaster i toalettet) i skålen men i en søppelbøtte ved siden av.

For meg har det vært en selvfølge å etterkomme dette, jeg kan ikke tenke meg en eneste grunn til å la være. Derfor ble jeg så overrasket når jeg fant ut av at vi var den eneste familien som faktisk gjorde det. Uten unntak kastet resten papiret i do. Og holdningen var himling med øynene og dramastemmer som høyt og tydelig proklamerte at 'Herlighet, tror de jeg kaster toalettpapir i en søppelbøtte så får de tro om igjen.' Alle har flere barn hver og har skiftet utallige bæsjebleier, og de kaster vi jo ikke i do så jeg må innrømme jeg ikke helt skjønner greia. Det er lokk på bøttene og søpla tømmes hver dag, hos oss var det i allefall ingen sjenerende lukt. (Og det har jeg heller ikke vært plaget med på noen av mine Hellas-reiser.)

Nå er jeg nysgjerrig på om vi bare hadde et litt spesielt reisefølge eller om det faktisk er vi som er blant mindretallet. Poll kommer.

Har du ikke vært i Hellas/Kypros så svar gjerne hva du ville gjort. Og svar hva intensjonen din er. At man glemmer seg av og til er ikke rart, så lenge man mener å kaste i bøtta så svarer man det.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:39   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellas/Kypros og toalettpapir

Jeg kaster det i søppelbøtta, så klart, og lærer ungene mine det samme. Jeg er da ikke en hensynsløs idiot heller.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:43   #3
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kastet det i doen de tre første dagene vi var der første gang, det var fordi jeg ikke hadde fått det med meg.
Jeg var på en restaurant og der hang det plakat på veggen om å bruke bøtten, jeg kom ut å fortalte dette til reisefølget. og de lo mens de forklarte meg situasjonen....*kaster det alltid i bøtten nu*
Man må jo respektere det landet man ferierer i og jeg vil ikke at de skal få problemer med rørene pga at jeg er lat/likegyldig ja kall det hva du vil.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:43   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Bruker søppelbøtta. Selvsagt.

Gammel 22-08-11, 12:48   #5
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I søppelbøtta ja.

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:49   #6
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg var på Kypros i sommar og svarte at kasta det i toalettet. På badet på vårt hotell stod det oppslag om at vi ikkje måtte kaste noko anna enn toalettpapir i toalettet. Med andre ord: Toalettpapir i toalettet var ok

Gammel 22-08-11, 13:17   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Tilpasser meg lokale forhold så godt det lar seg gjøre, men at det glipper innimellom - det gjør det!

Gammel 22-08-11, 13:26   #8
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Er dette en ny greie? Jeg har bare vært på Rhodos da, men aldri hørt om dette.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 13:32   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I bøtta ved siden av såklart.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 13:36   #10
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Bruker søppelbøtta. Selvsagt.

Jepp.

Gammel 22-08-11, 13:36   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ikke nytt, nei - jeg tenkte å spørre om det motsatte: Himmel, holder de på med dette ennå? Det er godt over 10 år siden min siste tur til Hellas.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 13:36   #12
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Ikke ny nei, veeldig gammel, sånn har de det også på Rhodos.

Gammel 22-08-11, 13:40   #13
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg forholder meg til de lokale 'reglene', men må jo si at jeg synes det er litt ekkelt å kaste toalettpapiret i søppelbøtte.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:00   #14
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ikke nytt, nei - jeg tenkte å spørre om det motsatte: Himmel, holder de på med dette ennå? Det er godt over 10 år siden min siste tur til Hellas.

Jeg har vært på Rhodos mange ganger, men aldri hørt eller lest om dette. Merkelig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:12   #15
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har vore i Hellas mange gangar dei siste 10 åra og sett oppslag om det på hotell og restaurantar, men altså ikkje på Kypros i år. Vi var på Sunwing Resort Sandy Bay.

Gammel 22-08-11, 14:13   #16
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Nå er det vel nærmere 20 år siden jeg var i Hellas, men kastet i bøtta ja.

Gammel 22-08-11, 14:14   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi bruker selvfølgelig søppelbøtte siden papir ikke skal kastes i toalettet der. Sånn var det da vi var i Hellas på 90-tallet, og sånn var det fortsatt i fjor. Ekkelt, men sånn er det der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:17   #18
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før når vi reiste til Hellas og Kypros på lav standard så måtte vi kaste dopapiret i bøtta. Når vi har reist til Hellas og Kypros de siste 10 årene har vi reist på hoteller som gjerne har vært nybygde og høyere standard og da har en kunnet kaste dopapir i toalettet. Gjør som jeg får beskjed om. Står det plakat på veggen eller i reglene til hotellet at de skal kastes i bøtta så gjør jeg det, men det er noen år siden sist jeg har opplevd det nå, men det kan som sagt ha noe med standarden på hotellet å gjøre.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:19   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hotellet vi bodde på på Chios i fjor var rimelig nytt og absolutt av høy standard - men papiret måtte kastes i bøtte. Det kan kanskje variere med rørsystemene på de forskjellige øyene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:28   #20
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kaster selvfølgelig papiret i bøtta. (Vi praktiserte dette forøvrig hjemme også noen år da vi hadde verdens teiteste doløsning - utleiers valg, ikke vårt). Da vi hadde med oss min far til Hellas en gang, syntes han dette var så vanskelig at han gikk med på det bare hvis min mor skiftet pose hver gang han hadde vært på do.

Sist vi var i Hellas, ble rørene på hotellet tette. Det var bare fire rom med gjester i på det tidspunktet, og jeg ble plukket ut og innkalt til hotelleieren og kjeftet på fordi hun som vasket hadde sagt det var vi som ikke brukte bøtta. Jeg forhørte hele familien, temmelig indignert, men ingen hadde kastet papir i do. Det viste seg at hun som vasket antok det var oss fordi hun hadde funnet for lite papir i bøtta. Med bleieunge hadde vi nemlig tatt jobben med å skifte pose selv et par ganger. Da det ble oppklart, ble det plutselig veldig godt renhold og hyppig poseskifting i leiligheten vår. Det var pussig pinlig å bli anklaget for å ikke gå på do på riktig vis.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.