Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Frokost/lunch og kvelds uten brød?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-11, 12:13   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Frokost/lunch og kvelds uten brød?

Nå har visst min irritable tarm gått ett skritt lenger, og reagerer på alt av brødmat utenom loff tror jeg.. Og man blir jo ikke akkurat mindre oppblåst av å bare spise loff..

Noen som har forslag til hva jeg kan fylle disse måltidene med uten å spise brødmat? Kommer på omelett jeg da, og salat, men tror jeg reagerer på typiske salatingredienser også (fiber).

Har jo hørt om steinalderdietten, ala kotelett til frokost, kanskje jeg må undersøke den?

Gammel 24-08-11, 13:05   #2
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?

Sofie Hexeberg har nettopp kommet ut med ei bok som heter noe sånt som Lavkarbo til frokost og lunsj. Regner med du kan finne mange variasjoner du kan spise der. Jeg har ikke sett boka selv enda, men ønsker meg den.

Gammel 24-08-11, 13:07   #3
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Her er boka jeg tenkte på: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...6206588&rom=MP

Gammel 24-08-11, 13:16   #4
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker smoothie, havregrøt, kokt egg med noen skinkeskiver og grønt, jukseyoghurt med nøtter og bær, avacado med ymse oppi. Ellers går det i kjøtt, fisk, kylling med grønt.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 13:20   #5
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Hva er det du egentlig reagerer på? Er det fiber? Jeg spiser av og til lavkarbobrød til frukost, det inneholder frø og nøtter og slikt, men noe fiber er det der også. Kunne noe sånt fungere for deg? Ellers spiser jeg omelett, gjerne med litt salat, til kvelds veldig ofte og syns det er helt fortreffelig. Omeletten kan man fylle med ost eller skinke, bacon eller andre godsaker.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 13:24   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

I dag har jeg hatt følgende i matboksen (men det er bare fordi jeg er lei av brød, så fiber osv kan jeg ingenting om):

En fiskekake
Litt spekeskinke og spekepølse
Sukkererter
Cherrytomater
Gulrøtter
Mais
Litt fetaost
Soltørkede tomater

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 13:32   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Hva er det du egentlig reagerer på? Er det fiber?

Tror det må være fiber jeg reagerer på ja.

Gammel 24-08-11, 14:06   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yoghurt til frokost må da kunne funke bra.

Lunsj: omelett, kokte egg, fiskekaker, karbonader, småtomater, agurk, skinkebiter, ost

Gammel 24-08-11, 14:11   #9
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Variant av omelett: med påsmurt snøfrisk-ost, et dryss med ingerfær, samt røkelaks.

Cottage cheese kan man spise til frokost. Det metter godt, men man kan desverre fort bli lei.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 16:11   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Variant av omelett: med påsmurt snøfrisk-ost, et dryss med ingerfær, samt røkelaks.

Cottage cheese kan man spise til frokost. Det metter godt, men man kan desverre fort bli lei.

Cottage cheesen kan varieres med syltetøy, nøtter eller spises sammen med avokado

Man kan også lage en omelett med cottage cheese og spise den med litt blåbærsyltetøy. Veldig godt!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 16:05   #11
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

"Pannekaker" av egg, cottage cheese, kanel og litt havregryn er veldig godt. Kjør i blender og stek. Blir en ganske tykk pannekake.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 16:08   #12
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Lavkarbo.no har mange gode forslag!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:04   #13
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg baker og spiser lavkarbobrød til brødmåltider. Fungerer fint for meg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 08:07   #14
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pass på å stek ekstra kjøtt når du har det til middag, så har du til frokost dagen etterpå - gjerne med grønnsaker/salat eller diverse.

avokado med reker, mais og skinke - med en salat til

Jeg spiser mye korn til frokost, så har ikke så mye forslag

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.