|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dere som har fadderbarn - hvilken organisasjon bruker dere?Dere som har fadderbarn, hvilken organisasjon bruker dere? Er dere fornøyd? Pos/negative ting?
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organsasjon bruker dere?Jeg har via Sos barnebyer. Støtter en jente i Polen, men kunne støttet bare landsbyen også.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organsasjon bruker dere?Vi har fadderbarn i Plan Norge. Der får man et personlig fadderbarn man kan sende brev og små gaver til, og man får brev tilbake. Selve støtten går likevel til samfunnet, og vi får jevnlig rapporter fra Sierra Leone om at de får såkorn, brønnhjelp og ting som treningsdresser til fotballaget. |
|
|
|
#4 |
|
Peppy!
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organsasjon bruker dere?Jeg har fadderbarn fra Thailand og India gjennom Verdens Barn. Jeg er veldig fornøyd. Jeg får oppdateringsbrev om jentene noen ganger i året, fire ganger kanskje? Jeg stoler på at pengene går dit de skal. VB jobber aktivt i de områdene jentene bor, med alt fra adopsjonsarbeid til diverse hjelpeprosjekter vedrørende helse og skole. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organsasjon bruker dere?Jeg støtter SOS Barnebyer i Rwanda. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organsasjon bruker dere?Har i SOS Barnebyer, i Algerie, og har vært der på besøk ett par ganger, og det er veldig greit, ser det ut som. Ryddige forhold, og de henger ikke på pengene mine, om jeg ikke får betalt en måned, så har de penger fordet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organsasjon bruker dere?Vi har to fadderbarn i SOS barnebyer og jeg synes også disse ekstratiggerbrevene er irriterende.
|
|
|
#9 |
|
Shake it out!
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organsasjon bruker dere?Har fjernadoptert en hel barneby i Bogota, Colombia via sos barnebyer. Synes det er koselig å få oppdateringsbrev og bilder (på engelsk), og klarer ikke å la irritere over at det i ny og ne kommer brev fra sos barnebyer med ønske om ytterligere støtte.
|
|
|
#10 |
|
er her
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organsasjon bruker dere?Støtter en SOS barnelandsby, fordelen er at du kan bestemme selv hvor mye du vil gi. Har ikke merket noe til ekstra tiggebrev jeg.
|
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organisasjon bruker dere?Vi har Plan, og det virker ryddig og greit. Vi har ikke sendt noe ekstra brev el.l.
|
|
|
#12 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organisasjon bruker dere?Vi er Plan-faddere, og veldig fornøyd. Ryddig og greit, med klar informasjon om hva som skjer i landsbyen der fadderbarnet vårt bor, i Malawi.
|
|
|
#13 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organisasjon bruker dere?Vi har fadderbarn fra Romania gjennom Verdens Barn. Greie rapporter, og ingen tiggerbrev utenom. Er det noen som er interessert i et fadderbarn gjennom denne organisasjonen, så bare send PM.
|
|
|
|
#14 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organisasjon bruker dere?Ja, og så har vi en gutt i Palestina også, han glemte jeg... Igjennom organisasjonen http://www.innocents.no/ som er en organisasjon en venninne av meg driver. Har direkte kontakt med barnet en del, og det er kjempegøy for ungene, han er syv år gammel. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organisasjon bruker dere?Plan-fadder her. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organisasjon bruker dere?Min søster er med og driver en stiftelse kalt Tano-trust i Tanzania. De har drevet denne stiftelsen på frivillig basis siden 1999 og driver i samme ånd som SOS barnebyer - der barna vokser opp sammen med "mødre" som har tatt dem til seg som sine egne. I tillegg støtter stiftelsen barn som bor hjemme sammen med foreldre eller besteforeldre og har det vanskelig. Som fadder betaler du 150 kr mnd og det eneste som går til administrasjon er porto på fadderbrevene + gebyrer for å sende pengene.
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organisasjon bruker dere?Støtter en hel SOS Barneby, i Angola.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organisasjon bruker dere?Vi er Plan-faddere til ei jente i Benin, Afrika. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organisasjon bruker dere?Plan-fadder. Får brev, og vi sender brev og gaver et par ganger i året. Veldig fornøyd med opplegget.
|
|
|
#20 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Dere som har faddebarn - hvilken organisasjon bruker dere?Plan-fadder vi også. Fornøyd med organisasjonen. |
|
|
|
![]() |
|
|