Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Mariskålen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-11, 22:18   #1
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Mariskålen

Tåler ikke disse oppvaskmaskin? Jeg åpnet maskina nå og ble temmelig lang i maska da jeg så at de to turkise og de to lysegule Mariskålene mine har blitt blanke som vanlig glass De er kjøpt på to forskjellige steder og ingen har sagt noe om at de ikke kan vaskes i maskin, ikke har det fulgt med noen lapp e.l med sånn informasjon heller.

Nå slo det meg plutselig at det kanskje er en billig kopi jeg har De var ikke så dyre som de jeg fant når jeg googlet, men likevel kunne det stått at de ikke tåler maskin

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 22:19   #2
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mariskålen

Vi har billig kopi som vi har kjøpt på skeidar.Den tåler helt fint oppvaskmaskin.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 22:24   #3
Snø

Snø sin avatar

Standard

Merkelig. To av mine er kjøpt på pytt og panne, de fire andre husker jeg ikke. Nå har jeg da to farga og fire blanke

Sid Vicious
Gammel 25-08-11, 22:31   #4
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min tåler iallefall oppvaskmaskin.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 22:34   #5
Snø

Snø sin avatar

Standard

Må ta meg en tur innom pytt&panne og prate med de

Sid Vicious
Gammel 25-08-11, 22:37   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står på esken til de ekte Mariskålene at de ikke skal vaskes i maskin. Men jeg kjenner noen som gjør det, uten problemer. Mine har også et par ganger havnet i oppvaskmaskinen ved et uhell (andre enn meg som satte inn), og det skjedde ikke noe galt med dem. Men siden det står at de ikke skal vaskes i maskin så holder jeg meg til det.

Kitchen selger noen som kalles Lenaskål, de er ikke gjennomfarget sånn som Mariskålene. Så jeg tror nok heller det er disse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 23:18   #7
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Min billige kopi har også blitt blank.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 23:28   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kitchen selger noen som kalles Lenaskål, de er ikke gjennomfarget sånn som Mariskålene. Så jeg tror nok heller det er disse.

De selges også på Feel. De ser prikk like ut for meg, så jeg angrer nesten at jeg brukte en formue på de Mariskålene.

Jeg vasker skålene lett for hånd. Brukes stort sett til pynt eller til godteri. Jeg misliker ting som ikke går i maskin, men jeg har ikke hatt behov for å vaske disse skålene ofte.

Men Snø, var de frostet, de du hadde? Frostet lysegul og turkis? For jeg tror at de gule og turkise Mariskålene er blanke. De har frostet i klart glass.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 23:48   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg putter Mariskålene mine i oppvaskmaskinen.
De røde kopiene vasker jeg for hånd.

Gammel 26-08-11, 08:11   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg angrer ikke på Mariskålene, og syns det er rart at Lenaskålene er i salg. De er jo virkelig plagiat. Jeg ser forskjell forresten.

Gammel 26-08-11, 08:18   #11
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste ikke at de ikke skulle i oppvaskmaskin før i sommer, så jeg har tatt de i oppvaskmaskinen hele tiden. Den eldste har jeg hatt i mange år, helt siden de ble relansert. De er like fine, men jeg får vel kanskje vaske dem for hånd fra nå. Alle mine er ekte.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 08:40   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, det var du som var "noen" som hadde vasket dem i maskin.
godt å vite at det ikke skjer noe dramatisk om det skulle skje.

Gammel 26-08-11, 08:41   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det var du som var "noen" som hadde vasket dem i maskin.

Det ante meg.

Gammel 26-08-11, 08:43   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg angrer ikke på Mariskålene, og syns det er rart at Lenaskålene er i salg. De er jo virkelig plagiat. Jeg ser forskjell forresten.

Jeg angrer heller ikke. Mine er kjøpt litt for ettertiden også faktisk. Jeg sitter på nett nå og handler iittala-lysestaker fra 60-tallet, og tenker at det generelt er bra å investere i noen kvalitetsting når man først skal fylle opp skuffer og skap.

Gammel 26-08-11, 13:36   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg angrer heller ikke. Mine er kjøpt litt for ettertiden også faktisk. Jeg sitter på nett nå og handler iittala-lysestaker fra 60-tallet, og tenker at det generelt er bra å investere i noen kvalitetsting når man først skal fylle opp skuffer og skap.

Det er jeg selvsagt enig i. Men akkurat disse skålene er ingen big deal for meg. Jeg synes de er litt lite klassiske til å vare, men vet at ikke alle er enige med meg i det. Jeg synes de er vakre nå, men mistenker at jeg blir lei av dem etter noen år.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 22:42   #16
Snø

Snø sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men Snø, var de frostet, de du hadde? Frostet lysegul og turkis? For jeg tror at de gule og turkise Mariskålene er blanke. De har frostet i klart glass.

Nei, de var blanke.
Mine har også kun vært brukt som snopeskål og vasket lett for hånd etterpå. Denne gangen hadde vi spist is og jeg tenkte de skulle vaskes ordentlig

Sid Vicious
Gammel 27-08-11, 22:47   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Jeg måtte sjekke ut dette og sammenlignet frostet Lenaskål og frostet Mariskål i dag på Kitch'n og det er ganske stor forskjell på dem altså. Lenaskålen er mye mer klumpete i stetten og i borden rundt og glasset er ikke så fint som på Mariskålen i det hele tatt. Lenaskålen ser rett og slett ut som det den er - en billig kopi.

Gammel 27-08-11, 22:57   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg forstår heller ikke at de får lov å selge disse kopiene. Forøvrig visste jeg ikke at originalene ikke skal i oppvaskmaskin. Har vasket både fargede og blanke i maskin uten at det har skjedd noe annet enn at de har blitt rene. Kanskje jeg bør slutte med det likevel?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:02   #19
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Lenaskål:

Mariskål:

Tror ikke jeg hadde tenkt over at det var kopi, om noen presenterte en samling Lenaskåler som Mariskåler, altså. Er det lov å lage sånne kopier, altså?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 23:54   #20
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Min billigskål kjøpt på Bohus ser akkurat ut som Mariskåla på bilde her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.