Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns/mener du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-11, 14:53   #1
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Hva syns/mener du?

Du har kjøpt en vare som blir ødelagt og du får da en ny vare, ikke helt lik for den er gått ut men en tilsvarende. Den nye varen er billigere enn den du kjøpte som ble ødelagt. Men er så og si lik.

Mener du da at man skal få resterende igjen da eller bare den varen som du får byttet?

Gammel 26-08-11, 14:56   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns/mener du?

Så sant varene er identiske i forhold til funksjonalitet hadde jeg ikke forventet å få igjen mellomlegget (med mindre det dreide som om over 500 kr feks)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 15:02   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er en tilsvarende gjenstand, så ville jeg ikke trodd man hadde krav på å få tilbakebetalt noe mellomlegg. Hvis det er en annen kvalitet eller på annen måte mindre bra ting, så ville jeg forventet det.

Eksempelvis kan jo tingen ha kommet på salg siden sist, og da virker det veldig lite aktuelt å skulle be om noe mellomlegg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 15:05   #4
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer an på hva slags vare det er, hvor dyr den var og hvordan den ble ødelagt. :hjelpsåm.kåm:

Gammel 26-08-11, 15:05   #5
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det kommer jo litt an på hva det er snakk om, men generelt ville jeg synes det var greit å få byttet til et produkt med tilsvarende funksjonalitet og kvalitet uten å få igjen noen penger. Hvis det derimot er snakk om å bytte fra et "dyrt kvalitetsmerke" (f.eks. Miele) til et ukjent billigmerke ville jeg ikke godtatt det uten videre selv om spesifikasjonene skulle være identiske.

Gammel 26-08-11, 15:07   #6
Rose

Rose sin avatar

Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Varen har ikke vært på tilbud men gått ut. Og det er snakk om samme merke, bare en annen type. Er ikke helt samme funksjoner men så og si.

Gammel 26-08-11, 15:10   #7
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hvis det for meg hadde dekket akkurat samme funksjon så hadde jeg ikke bedt om penger igjen, med mindre det er en helt opplagt grunn til at den har blitt billigere. (dårligere kvalitet eller noe sånt)

Gammel 26-08-11, 15:21   #8
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Enig med de andre her. Hvis varen har den samme funksjonaliteten og fungerer som den skal,ville jeg ikke krevd noen kompensasjon. Jeg vet ikke om man kan kreve det heller,så lenge det ødelagte produktet blir erstattet,uavhengig av prisforskjell?

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 15:49   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg var enig i at den nye varen var "tilsvarende nok" for mitt bruk, ville jeg ikke forlangt mellomlegg. Hvis jeg ikke var enig, ville jeg vel ikke gått med på å få den som erstatning i det hele tatt, men bedt om pengene igjen, skulle jeg tro. (Som kompromiss i den sistnevnte situasjonen kunne jeg da kanskje godtatt å få den "mindre gode" varen pluss mellomlegget, men det synes jeg da måtte være opp til meg selv å bestemme.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.