|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Sorry at jeg svarer, jeg har ikke begge deler, men fire gutter. Jeg syns ikke de har vært/er voldelige, og stort sett ikke veldig bråkete og aggressive, slå pleier de ikke gjøre. Jeg har møtt på mange jenter som er villere. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Tja, vet ikke helt. Tror vel neppe det er "lettere", men kanskje man har andre utfordringer. Jeg er tilhenger av biologi, arv og miljø-teorier. Altså en kombinasjon. Tror vel kanskje gutter ofte har en mer utadrettet atferd, men tenker at dette henger sammen med flere ting. Kanskje spiller biologi inn, men jeg tror i såfall at både arv og miljø spiller en vesentlig rolle i tillegg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Absolut ateist
|
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Jeg er uenig, sett fra mitt eget ståsted. Jentene mine er langt mer krevende, utagerende, "slemme" osv enn hva den rolige, greie, empatiske gutten min er.
|
|
|
#5 |
|
Tante Sofie
|
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Nei. Min erfaring er at jentene er seige og utholdende når de trasser, eller har satt seg noe fore. Hverken trusler eller lovnader fikk jentene mine til å endre oppfatning i forhold til å snu et trassanfall, f.eks. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Her er det omvendt.
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Det er selvsagt en generalisering man neppe kan verken avkrefte eller bekrefte. Det meste går vel mere på type person enn kjønn. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Den som gir seg...
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Vel. Dette tror jeg er mer personlig betinget enn en generell regel.
|
|
|
#10 |
|
Javel
|
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Jeg har begge deler og føler vel at de er nokså like vanskelige, men på hver sin måte. Men om det har med at om det er jente eller gutt, eller om det er lynne det vet jeg ikke. Bråk er det i dem begge, gutten er vel kanskje litt mer som ikke hører på oss og gjør akkurat det som passer ham, mens jenta er litt mer utspekulert og luren.
|
|
|
|
#11 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Jeg kan aldri tenke meg at det er slik at man helt generaliserende kan si at jenter er lettere å oppdra enn gutter. Jeg antar ting er en god del mer komplisert enn som så. I tillegg til at barn er forskjellige, er foreldre forskjellige.
|
|
|
#13 |
|
Introvert optimist
|
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?
Det stemmer i hvert fall absolutt her i huset. Storebror er i tillegg til å være mye mer fysisk også striere i temperament og humør enn søsteren sin og det ser ut til at lillebror tar etter storebror i det meste.
|
|
|
#14 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Mener jeg også har hørt motsatt. I klassene mine har det oftere vært jentetrøbbel i det skjulte enn guttetrøbbel. Guttetrøbbel foregår mer i det åpne og er lettere å gripe fatt i.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Jeg tror det er som man gjør det til selv. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?
Må si meg helt enig med Vimjer.
|
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Tja, jeg har en gutt og ei jente i den rekkefølgen, 5 og 2 år.
|
|
|
#19 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: "Verre" å oppdra gutter enn jenter?Jeg har to jenter og en gutt og jeg skal love deg at det ikke er gutten som har vært vanskeligst til nå.
|
![]() |
|
|