|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Julemarked i storbyJeg og en venninne skal til en storby men vi vet ikke hvor enda. Jeg kunne nå tenkt meg å reise når det er julemarked. En langhelg.
Estrella og gutta. Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004 Sist redigert av Estrella : 28-08-11 kl 14:32. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julemarked i storbyAbbonerer på denne tråden i håp om gode tips. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ad astra
|
Sv: Julemarked i storbyJeg var for noen år siden i Berlin i begynnelsen av desember. Fantastisk. (Nå hjelp det kanskje på at man var ganske nyforelsket, da...
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Julemarked i storbyJeg har sagt det før, og sier det igjen. Wien. |
|
|
|
#6 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Julemarked i storbyVi har bestilt 4 dager til hamburg i julemarkedsesong etter tips fra noen som hadde vært der for 2 år siden. Vi drar i slutten av november.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julemarked i storbyJeg likte det i Paris. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
nygift
|
Sv: Julemarked i storbyJeg har bare vært i Liseberg, men elsker det, vi har reist med barna men kunne gjerne gått der med bare mannen eller ei venninne også.
|
|
|
|
#9 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Julemarked i storbyGøteborg med gamle bydelen Haga er ikke dumt. Og i Sverige er butikkene åpne søndager.
|
|
|
|
#11 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Julemarked i storbyMener å ha hørt at Tyskland er skikkelig gode på julemarked. Det er en by jeg har i bakhodet som slektninger har vært i, men jeg husker virkelig ikke navnet. Jeg kan prøve å huske å sjekke det opp
|
|
|
#12 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Julemarked i storbyWien, flott by.
|
|
|
#15 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Julemarked i storbyJeg synes København er flott både rundt juletider og ellers, selv om jeg ikke har vært på julemarked der. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julemarked i storbyDet er vel en tysk tradisjon, saa jeg ville definitivt valgt Tyskland (eller Wien som det skrytes av). Jeg bor i Hamburg og elsker julemarkedet paa raadhusplassen her - utrolig stemningsfull og fint og tradisjonellt og koselig og og og, mens de andre rundt om i byen (det er mange markeder i de store byene), er mindre spennende, men Glühwein har de jo, saaklart. Aa naa begynner jeg nesten aa glede meg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Julemarked i storbyHer er en link til det markedet jeg snakket om over her: http://www.hamburger-weihnachtsmarkt...X/english.aspx Paa engelsk til og med. Informasjonen er fortsatt fra i fjor, men det er jo tradisjonelt "same procedure" etc., saa store endringer blir det nok ikke. Spesielt maa man faa med seg nissen og rensdyrene i sleden som kjörer i luften over markedet flere ganger om dagen. Nissen vinker til barn og dem som ellers vil (meg, bl.a.) og forteller historien om Rudolf. Utrolig stemningsfullt. Ett aar prövde deg seg med aa finne paa noe nytt. Det var IKKE populaert, saa aaret etter var nissen heldigvis tilbake igjen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Julemarked i storbyTakk for mange fine tips. Blir spennende å se hvor vi ender hen.
|
|
|
#19 |
|
Fersk trulte
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Julemarked i storbyPraha. Eller København.
|
|
|
#20 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Julemarked i storbyLiefje: takk for god info! Mens jeg har deg her: har du tips til områder/hoteller i Hamburg vi kan bo på? Ingen av oss har vært der før. Plasser å se/spise middag/ shopping setter vi også veldig stor pris på!
|
![]() |
|
|