Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Julemarked i storby

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-11, 13:51   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Julemarked i storby

Jeg og en venninne skal til en storby men vi vet ikke hvor enda. Jeg kunne nå tenkt meg å reise når det er julemarked. En langhelg.

Hvor drar man da?

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004

Sist redigert av Estrella : 28-08-11 kl 14:32.
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 14:05   #2
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julemarked i storby

Abbonerer på denne tråden i håp om gode tips.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 14:08   #3
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var for noen år siden i Berlin i begynnelsen av desember. Fantastisk. (Nå hjelp det kanskje på at man var ganske nyforelsket, da... ) Det er et sted jeg gjerne hadde dratt tilbake til, både i julemarked-sesongen og ellers.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:01   #4
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke så bevandret hva julemarkeder angår, men jeg har vært på Jul på Liseberg. Det var koselig og stemningsfylt.

Gammel 28-08-11, 16:03   #5
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har sagt det før, og sier det igjen. Wien.

Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 16:33   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bestilt 4 dager til hamburg i julemarkedsesong etter tips fra noen som hadde vært der for 2 år siden. Vi drar i slutten av november.

Gammel 28-08-11, 20:49   #7
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg likte det i Paris.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 21:19   #8
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bare vært i Liseberg, men elsker det, vi har reist med barna men kunne gjerne gått der med bare mannen eller ei venninne også.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 21:49   #9
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Gøteborg med gamle bydelen Haga er ikke dumt. Og i Sverige er butikkene åpne søndager.

Gammel 28-08-11, 22:27   #10
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Har bare vært i London og likte de godt. Var i Hyde Park, Camdon Lock og ett nede ved London Eye som jeg ikke husker hva heter.

Gammel 29-08-11, 00:40   #11
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mener å ha hørt at Tyskland er skikkelig gode på julemarked. Det er en by jeg har i bakhodet som slektninger har vært i, men jeg husker virkelig ikke navnet. Jeg kan prøve å huske å sjekke det opp

Gammel 29-08-11, 00:59   #12
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Wien, flott by.

Gammel 29-08-11, 08:22   #13
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg likte det i Paris.

Hvor i Paris er det julemarked?

Gammel 29-08-11, 08:37   #14
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Krakow i Polen, Lübeck i Tyskland.

Gammel 29-08-11, 22:01   #15
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes København er flott både rundt juletider og ellers, selv om jeg ikke har vært på julemarked der.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:50   #16
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel en tysk tradisjon, saa jeg ville definitivt valgt Tyskland (eller Wien som det skrytes av). Jeg bor i Hamburg og elsker julemarkedet paa raadhusplassen her - utrolig stemningsfull og fint og tradisjonellt og koselig og og og, mens de andre rundt om i byen (det er mange markeder i de store byene), er mindre spennende, men Glühwein har de jo, saaklart. Aa naa begynner jeg nesten aa glede meg.

De aapner mandagen för förste söndag i advent, by the way.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:56   #17
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Her er en link til det markedet jeg snakket om over her: http://www.hamburger-weihnachtsmarkt...X/english.aspx Paa engelsk til og med. Informasjonen er fortsatt fra i fjor, men det er jo tradisjonelt "same procedure" etc., saa store endringer blir det nok ikke. Spesielt maa man faa med seg nissen og rensdyrene i sleden som kjörer i luften over markedet flere ganger om dagen. Nissen vinker til barn og dem som ellers vil (meg, bl.a.) og forteller historien om Rudolf. Utrolig stemningsfullt. Ett aar prövde deg seg med aa finne paa noe nytt. Det var IKKE populaert, saa aaret etter var nissen heldigvis tilbake igjen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 23:11   #18
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for mange fine tips. Blir spennende å se hvor vi ender hen.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 01:38   #19
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Trultesnippen er litt kul
Standard

Praha. Eller København.

Gammel 01-09-11, 09:24   #20
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Liefje: takk for god info! Mens jeg har deg her: har du tips til områder/hoteller i Hamburg vi kan bo på? Ingen av oss har vært der før. Plasser å se/spise middag/ shopping setter vi også veldig stor pris på!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.