|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Takken min flasser avJeg har en stor takke jeg er veldig glad i. Den skal være av god kvalitet, og etter bruk har jeg vært påpasselig med å smøre den inn med olje før jeg stuer den i skapet. Men den flasser av, små sorte flak fester seg til pannekakene mine, og den må gjerne smøres mange ganger under steking. Er den gone, kan den reddes til tross for at litt av overflaten er borte, og hva har jeg egentlig gjort feil?
|
|
|
#2 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Takken min flasser avVille tatt kontakt med leverandøren. Kan jo høres ut som en reklamasjon.
|
|
|
|
#3 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Takken min flasser avSer du at det er selve overflatebelegget som slipper, eller er det mulighet for at det kan være fastbrente matrester?
|
|
|
#4 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Takken min flasser avDen er 4 år gammel. Det glemte jeg å presisere. De skal vel holde lenger enn som så? Jeg har opplevd lignende "avflassing" på kasseroller jeg har kjørt i oppvaskmaskinen, men takken har jeg altså ikke hatt der.
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Takken min flasser avEr det slippbelegg på takken din, da? Min meteortakke har ikke noe belegg, ser det ut som - bare metall.
|
|
|
#6 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Takken min flasser avDet står i bruksanvisninga til Meteor at den ikke har belegg som kan flasse av.
|
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
Sv: Takken min flasser avMin Meteor takke flasser også, mest i kanten. I mitt tilfelle er det nok bare gammelt fett, tror jeg..
|
![]() |
|
|