Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lavkarbo ukesmenyer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-11, 18:29   #1
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lavkarbo ukesmenyer?

Noen som vil dele sin lavkarbo-ukesmeny med meg? :fantasiløs:

Gammel 29-08-11, 19:13   #2
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo ukesmenyer?

Ohhh! Jeg skal henge her! Gubben har begynt på diett i dag. De første ukene går det i mat fra www.spisdegslank.no men etterhvert må jeg begynne å lage noe alle kan spise.

Jeg har vel ikke vondt av det jeg heller.

Gammel 29-08-11, 19:18   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Forrige uke fritt etter hukommelsen;

Mandag: Stekt laks med wokede grønnsaker og rømme
Tirsdag: Baconcheesecaserole med salat
Onsdag: Fiskekaker med blomkål/majones/baconsalat
Torsdag: Entrecote med stekt sopp, bønner og gulrøtter samt fløtesaus
Fredag: Taco (her bruker jeg enten importerte lavkarbotortillas eller hjemmelagde ostechips) (Is til dessert)
Lørdag: Rømmegrøt (med eller uten spekemat)
Søndag: Blomkålsuppe med bacon

Ut fra hva vi har handlet inn i dag kommer denne uken til å se omtrent slik ut;
Mandag: Giroskrydrede biffstrimler med salat og tsatsiki
Tirsdag: Stekt laks med blomkålmos og grønnsaker
Onsdag: Fiskekaker med coleslaw og stekt sopp og bønner
Torsdag: Baconsurrede kyllingfileter fylt med mozarella og servert med salat.
Fredag: Taco (Hjemmelaget is til dessert)
Lørdag: Omelett
Søndag: Finnbiff med grønnsaker on the side (Jordbær og fløte til dessert)

Og mens jeg er i gang kan jeg tenke meg at uken etter det kan se slik ut;
Mandag: Kjøttkaker fylt med philadelphia og jalapenos. Servert med wokede grønnsaker.
Tirsdag: Fiskekaker med stekt sopp, stekte bønner og brokkolisalat
Onsdag: Torsk i form
Torsdag: Parmesankylling med grønnsaksmos
Fredag: Taco (Hjemmelaget is til dessert)
Lørdag: Pizza (med lavkarbobunn)
Søndag: Lasagne med squash i stedet for lasagneplater. (Blåbærsmuldrepai til dessert)

Sist redigert av Mei : 29-08-11 kl 19:32.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 17:33   #4
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

:Nam: Sulten!

Hva med frokost- og lunsjforslag?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 18:22   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg spiser cottage cheese med eple eller blåbær eller bringebær til frokost og omelett, middagsrester, salat e.l til lunsj.

Gammel 31-08-11, 18:27   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan anbefale denne boken:

Gammel 31-08-11, 18:29   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg har søkt litt etter oppskrifter på nettet, men ønsker å spise så mye vanlig mat som mulig at jeg ikke har orket spesielle kokebøker. Jeg bruker fiberhusk i knekkebrød og pizzabunn, men ellers har jeg tatt utgangspunkt i mat vi alltid har spist og bare byttet ut noen av ingrediensene.

Gammel 31-08-11, 21:55   #8
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Dere har vært på lavkarbo.no, eller? Der finnes det et eget oppskrift-underforum.

Men takk for masse deilige middagsforslag

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 21:56   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter å ha levd på denne måten temmelig lenge, har jeg gjort meg noen erfaringer:

-Blomkålmos er utrolig lett og raskt å lage (ca fem minutter). Og hvis man ikke bruker fløte, men derimot rømme, blir den mye bedre. En ekstra spiss gir det å blande inn en del fetaost.

-Om høsten er det digg å steke halve rosenkål med bacon (fra Idsøe!) og løk. Rasp gjerne litt sitronskall over. Kjempegodt, og det komemr fra en som hater kokte rosenkål. (Så ikke fall for fristelsen til å forvelle dem først, sånn at stekingen blir kortere.)

-Paprikasalat, kjempegod: Grill noen paprika, en chili og hele hvitløkfedd med skall. Ta ut og flå. Skjær i skiver. Bland med rødløk i skiver. Mos de bakte hvitløkfeddene og bland med olje, balsamico, salt og pepper. Hell over. La trekke i kjøleskap.

-Blomkålris. Mye mer stress enn mos, jeg liker ikke å rive. Men det er godt stekt i smør, særlig med vårløk og chili i.

-Har nylig (gjen)oppdaget cherrytomater stekt i stekeovn. Langtids. Med olje, salt og pepper. Nam!

-Hjertesalatblader funker som tacoskjell. Godt er det også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30.