|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva skal jeg bruke mye potet til?En konstant våt sommer får skylden for at tørråte har angrepet potetlandet mitt. Så da må vist all poteten opp av jorda, og brukes så snart som mulig, før den blir ødelagt. Men hva skal jeg lage av potetene? Her i huset spiser vi i utganspunktet lite potet, og det var meninga å ta opp litt og litt utover hele høsten.
![]() |
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hva skal jeg bruke mye potet til?Nei men sånn helt alvorlig; potetmos går det mye poteter til, og den hjemmelagde er mye mye bedre enn posefosen. Særlig om du tilsetter litt andre rotgrønnsaker, smør og hvitløk. Også kan dere lage grønnsakssuppe. Mye grønnsakssuppe! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hva skal jeg bruke mye potet til?Jeg tror egentlig man kan lage slik frossen-mos på egenhånd. Dvs koke masse poteter, mose dem, og fryse dem ned i porsjoner. Når du vil ha potetmos tar du opp en porsjon og varmer den med melk og smør. Jeg har ikke testet teorien, men blir svært forundret hvis det er bare potetmosfabrikken som klarer å gjøre slikt.
![]() |
#5 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg bruke mye potet til?
Ja, det er jo det Nora har gjort, så da skulle man tro at hvermannsen også kan gjøre det.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva skal jeg bruke mye potet til?Obs, om man fryser kun potetmos uten noe melk i blir det skikkelig seigt og svampete. BTDT.
![]() |
#7 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men ferdig mos med melk og hele greia går bra å fryse?
![]() |
![]() |
#8 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hva skal jeg bruke mye potet til?Ja.
![]() |
#9 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg bruke mye potet til?Potet- og purreløksuppe er kjempegodt. På fransk er det skikkelig stilig, da heter det Vichy Soisse.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
Ja, hvertfall med morsmelk.
![]() |
#11 |
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva skal jeg bruke mye potet til?Kompe, potetball, raspeball? Lefse og lompe?
![]() |
#12 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva skal jeg bruke mye potet til?Jeg bruker ofte Jamie Olivers potet,-. og aspargesform som tilbehør til kjøttretter (kan sikkert brukes til fisk også, jeg tåler ikke det og har ikke prøvd). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|