Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lysne tak i panel

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-11, 10:34   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Lysne tak i panel

Jeg har et tak i gangen jeg vil ha lysere. Det er (gammelt) panel, jeg tror det er brukt (hvit) beis på det fra før. Hva kan jeg bruke for å få det lysere? Jeg gidder ikke male det. Kan jeg bruke panellakk f.eks.? Og må jeg gjøre noe annet enn å vaske det først siden det er behandlet allerede?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 10:35   #2
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lysne tak i panel

Vi brukte noe jeg mener heter panel hvit i takene. Ble kjempefint.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 10:40   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lysne tak i panel

Takk for svar, det skal jeg sjekke!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 10:45   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lysne tak i panel

Jeg tror du får best resultat om du vasker eller renser taket først (mener vi har brukt noe som het Grunnrens) før for eksempel Panelhvit påføres. Det holder sikkert med ett strøk av sistnevnte.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 10:49   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lysne tak i panel

OK. Jeg har noe vaskegreier fra Jotun jeg har brukt før, tror det heter husvask, kan det fungere? Jeg har kraftvask også, men det er vel bare for ute. Ett strøk liker jeg. Takk for svar!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 10:52   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lysne tak i panel

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har noe vaskegreier fra Jotun jeg har brukt før, tror det heter husvask, kan det fungere?

Tja, der er jeg usikker, men det skulle vel gå? Ta en telefon til Jotun, da, de har sikkert fasiten.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 12:13   #7
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lysne tak i panel

Vi malte over to ganger. Men du ser kjapt om det holder med et strøk, eller om du bør ha to strøk.
Lykke til.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no