Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-11, 11:57   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Hvilken aldersgrense er det på filmene? Jeg hørte en gang at de første filmene hadde 7 år som anbefalt grense, men da jeg så 1-3 med ungene mine, stod det 11 år bak på filmen.

Jeg trodde dessuten at de siste filmene hadde 15-årsgrense. :tydeligvis naiv: Jeg fant dette på nettet et sted, og her står det 11:

Aldersgrense: 11 år - Frarådes barn under 11 år
Egnethet: Ungdom/voksen
Begrunnelse: Filmen har en mørk stemning, og inneholder flere skremmende scener og skikkelser som gjør at den får 11-årsgrense. Til tross for et kjent univers antas enkelte sekvenser å virke skremmende på barn under aldersgrensen, og filmen frarådes derfor barn under 11 år.

Grunnen til at jeg i utgangspunktet googlet dette, er at 7. klasse på skolen vår har vært på kino og sett Harry Potter og Dødstalismanene del 2. Jeg har ikke så store barn selv, men jeg syntes det var et merkelig valg av film til skolekino. Eller er jeg bare sær?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:01   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aldersgrenser på Hayy Potterfilmene

Det er 11 år på alle filmene f.o.m. nr 4, de første tre (de som er dubbet) er jeg litt usikker på. Det var en diskusjon om dette her inne for ei stund siden, og da kom det i hvert fall fram at aldersanbefalingene som står på DVD-cover settes av distributøren og ikke nødvendigvis stemmer overens med de grensene som ble satt da filmen gikk på kino.

Ellers synes jeg det er uproblematisk at en 7.-klasse har vært på 11-årsfilm, selv om jeg absolutt ser at HP kanskje ikke er typisk skolekino-materiale på generelt grunnlag.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:01   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Hayy Potterfilmene

Jeg hadde syntes det var helt greit hvis gutten min gikk i 7. klasse. Man kan jo lure på hvorfor de skal se den filmen som skolefilm (for det er jo ikke mye undervisning der kanksje, men de har vel funnet en vinkling), men jeg hadde ikke hatt problemer med den ut fra filmens karakter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:02   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Hayy Potterfilmene

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ellers synes jeg det er uproblematisk at en 7.-klasse har vært på 11-årsfilm, selv om jeg absolutt ser at HP kanskje ikke er typisk skolekino-materiale på generelt grunnlag.

Jeg er enig i begge deler. Men jeg trodde faktisk at grensa var høyere. Jeg har selv sett den og synes ikke den kan sammenlignes med andre filmer med 11-årsgrense.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:02   #5
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersgrenser på Hayy Potterfilmene

Da den første filmen kom, var eldstejenta mi 7 år. Filmen er tillatt for barn ned til 8 år i følge med en voksen. Jeg husker godt hvordan vi instruerte henne i å lyve og si hun var 8 år om hun ble spurt om alder. Filmen gikk helt greit å se for henne, men hun hadde fått boka lest høyt før hun så filmen, så hun var hele tiden forberedt på når det ble skummelt. Hun elsket, nei... ELSKET filmen! Film nummer 2 var også helt grei å se for 7-8 åringer. Muligens film 3 også, men etter det var det blir filmene mørkere og skumlere. Jenta mi vokste med filmene så for oss var det ikke et problem, men vesla vil ikke få se film 4-8 før hun er 11-12 år gammel vil jeg tro.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:03   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Hayy Potterfilmene

Opprinnelig lagt inn av Flubby

; Jeg husker godt hvordan vi instruerte henne i å lyve og si hun var 8 år om hun ble spurt om alder.

Jøss. Det kunne jeg aldri ha fått meg til å gjøre.

Min sjuåring har sett 1-3, men hjemme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:04   #7
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersgrenser på Hayy Potterfilmene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss. Det kunne jeg aldri ha fått meg til å gjøre.

Det var snakk om 2-3 uker før hun fylte 8 altså.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:04   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Hayy Potterfilmene

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Det var snakk om 2-3 uker før hun fylte 8 altså.

Jeg reagerer ikke på at hun har sett det, men på den lyve-biten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:06   #9
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Alle filmene har 11-årsgrense.
Aldersgrensene kan man sjekke hos Medietilsynet
Harry Potter og Dødstalismanene - Del 2 11 år. Frarådes barn under 11 år
Harry Potter og Dødstalismanene 11 år. Frarådes barn under 11
Harry Potter og halvblodsprinsen 11 år. Frarådes barn under 11 år
Harry Potter og Føniksordenen 11 år. Frarådes barn under 11 år
Harry Potter og ildbegeret 11 år. Frarådes barn under 11 år
Harry Potter og fangen fra Azkaban 11 år
Harry Potter og mysteriekammeret 11 år
Harry Potter og de vises stein 11 år

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:07   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Hayy Potterfilmene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg reagerer ikke på at hun har sett det, men på den lyve-biten.

Jeg har forsåvidt gjort det samme noen ganger, men jeg har forklart barnet at når man mangler 2 uker på aldersgrensa er man i praksis så gammel som man skal være. Dvs jeg har ikke bedt dem om å si noe usant, men forklart at det er greit likevel når det er så lite som mangler, ofte er det jo fødselsår som teller mer enn dato.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:45   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Jeg har også tatt med eldste på 11-års-grense før hun strengt tatt fikk lov. Men vi har ikke bedt henne lyve. Jeg har heller aldri opplevd å bli spurt hvor gammel hun er, jeg tror kinoen bryr seg fint lite så lenge de er sammen med voksne.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:48   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

11-årsgrensene er vel tillatt for 8-åringer sammen med voksne?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:52   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Jeg syntes det er rart at HP er en skolefilm. At det er 11 års aldersgrense og mange 7. klassinger er 12 år så er det jo greit. Men jeg vet om endel 7. klassinger som faktisk ikke liker å se denne type filmer. Mini'en min er 9 år, han har sett deler av filmene sammen med oss, men han er ikke komfortabel med filmene, han har kamerater som er 11 år som stiller i samme kategori. Mulig disse er fryktelig umodne, men barn reagerer forskjellig og hvorfor en HP film i skoletiden?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:53   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Jeg skal ikke kommentere aldersgrensene, men jeg skjønner ikke hvorfor du syns det er et merkelig valg av skolekino? På vår skole har de hvert år en litteraturuke med masse lesing, og den avsluttes med filmatisering av en roman. I fjor så førsteklassingene Charlie og Sjokoladefabrikken, og andreklassingene Harry Potter og de vises stein (jeg trodde at den hadde sjuårsgrense, men jeg ser her at den ikke har det). Alle foreldrene fikk mulighet til å reservere barnet sitt fra å se filmen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:55   #15
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

11-årsgrensene er vel tillatt for 8-åringer sammen med voksne?

Joda, men vi var på 11-års-grense litt før hun ble 8.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 13:02   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skal ikke kommentere aldersgrensene, men jeg skjønner ikke hvorfor du syns det er et merkelig valg av skolekino? På vår skole har de hvert år en litteraturuke med masse lesing, og den avsluttes med filmatisering av en roman. I fjor så førsteklassingene Charlie og Sjokoladefabrikken, og andreklassingene Harry Potter og de vises stein (jeg trodde at den hadde sjuårsgrense, men jeg ser her at den ikke har det). Alle foreldrene fikk mulighet til å reservere barnet sitt fra å se filmen.

Ja, jeg ser den. Jeg har bare sett filmen selv om synes ikke den egner seg til tolvåringer, men jeg er nok fryktelig vrang akkurat der. Men hvis det er sånn at den faktisk har 11-årsgrense, så har jeg jo ikke noe mer å si om det. De må få lov å vise filmer med 11-årsgrense for 12-åringer synes jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 13:04   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Jeg synes det er et veldig merkelig valg av skolekino. Ikke fordi den har 11-årsgrense, men fordi det er film nummer syv av åtte i en serie. Man får ikke mye utbytte av den filmen om man ikke har sett de foregående filmene og/eller lest bøkene, og det synes jeg det er idiotisk å forutsette at alle skoleelever har gjort. (Og de som har sett eller lest de foregående filmene og bøkene, er trolig de samme som ville sett film nummer syv uansett og som gjerne har gjort det allerede.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 13:05   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Og nå ser jeg at det var Dødstalismanene 2 det var snakk om. Det er jo om mulig enda teitere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 20:08   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrenser på Harry Potter-filmene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har bare sett filmen selv om synes ikke den egner seg til tolvåringer,

Hva i alle dager mente jeg med det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no