Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Full strid om rustesting offshore

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-11, 12:41   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Full strid om rustesting offshore

Herregud

Nå har jeg gått og grublet på denne overskriften i Teknisk Ukeblad i to dager. Den ligger bare i mailen min, og jeg har ikke lest innholdet.
Men hva pokker er rustesting, liksom???

Ruste-sting? Hæ? Hva _er_ det? Ja jo, nå er jo ikke jeg i oljebransjen så det er sikkert noe nymotens påfunn. Tenkte jeg først. Så grublet jeg litt å det og nææææi, det er da ikke noe som heter ruste-sting?

Jeg hadde landet på rust-testing med en skriveleif, for det hørtes fint og logisk ut å gjøre offshore. Litt logisk, hvertfall. Hva det nå enn vil si å teste rust offshore

Jaja. Idag leste jeg artikkelen.
Rus-testing (for de ansatte)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 12:43   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Full strid om rustesting offshore

Jeg leste ruste-sting, og tenkte det var rust i sveiseskjøter det var snakk om. :miljøskadd:

Gammel 01-09-11, 13:01   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste ruste-ting, og tenkte at det er jo mangt som kan ruste på en plattform i ruskevær.

Gammel 01-09-11, 13:03   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste hva det var snakk om, så jeg "tok den" med en gang.

Gammel 01-09-11, 13:05   #5
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg satt å stirret på ordet jeg også.. Rustes-ting, Ruste-sting.
Rus-testing gir mer mening.

Gammel 01-09-11, 13:05   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 13:05   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ruste-sting, ja. Hva er det egentlig?!

Jeg slet med et kryssord en gang. Planet, stod det. Ikke en av de planetene jeg kjenner til passet inn.
Riktig svar var arealet.

Gammel 01-09-11, 13:12   #8
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg leste også ruste-ting med èn gang,måtte lese det to ganger før jeg tok den. Det er akkurat som den gangen jeg passerte en butikk som hadde et stort skilt det sto bildekor på. Jeg stusset på den lenge før det gikk opp for meg at det garantert ikke var et kor av biler.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 13:29   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rust-testing virker jo riktig logisk. Sveiseskjøter, som Bæret sier. :har gått mine runder med stålbørsten på plattform:

Gammel 01-09-11, 13:30   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så så jeg ikke at denne tråden lå under flisespikkeriet, så jeg ble yr av begeistring over at noen ville diskutere noe offshorerelatert her inne.

Gammel 01-09-11, 13:31   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg leste ruste-sting, og tenkte det var rust i sveiseskjøter det var snakk om.

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Ruste-sting, ja. Hva er det egentlig?!

Sveiseskjøter, Ru. :nemlig. Man kan sveise sammen flater med sveise-sting.
Jeg har blitt forsøkt sjekket opp av en tilhengerfyr som var svært stolt av sveisesømmen han hadde brukt på understellet på tipphengeren sin.

Gammel 01-09-11, 13:33   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og så så jeg ikke at denne tråden lå under flisespikkeriet, så jeg ble yr av begeistring over at noen ville diskutere noe offshorerelatert her inne.

Jeg skjønte med en gang at det var rus det var snakk om, men hvis du vil forfølge temaet så kanskje du kan forklare hva som er striden her? Vil de ha flere narkiser i Nordsjøen?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 13:34   #13
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Eg las også ruste-sting og tenkte sveisesaum som rustar. Ikkje at eg har greie på sånt, men eg hadde tydelegvis endå mindre greie på rus-testing. Det er kanskje like greitt.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 13:36   #14
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Noen mener at man skal kunne velge seg ut tilfeldige ansatte til rustesting. Ene fagforeningen har gått med på det, lokalt. etter det jeg har fått med. Men ingen vet hva de skal gjøre dersom resultatet er positivt eller om den ansatte skal få fyken eller ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 13:41   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det handler vel om at en sånn test også vil slå ut om man har ruset seg på for eksempel hasj helga før man skulle ut igjen, for eksempel. Og selv om det ikke er lovlig å bruke hasj, så er det vel ikke oppsigelsesgrunn heller, så lenge man er godt og grundig rusfri på jobb.

Jeg tenker at det får da holde om de blir sjekket grundig for om de har med seg narkotiske midler før de reiser ut? Det har da holdt før, eller?

Gammel 01-09-11, 13:46   #16
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det handler vel om at en sånn test også vil slå ut om man har ruset seg på for eksempel hasj helga før man skulle ut igjen, for eksempel. Og selv om det ikke er lovlig å bruke hasj, så er det vel ikke oppsigelsesgrunn heller, så lenge man er godt og grundig rusfri på jobb.

Jeg tenker at det får da holde om de blir sjekket grundig for om de har med seg narkotiske midler før de reiser ut? Det har da holdt før, eller?

Nå er man vel ikke rusfri om man ruset seg på hasj helga før man reiste ut igjen. Min barnelærdom var at hasj er av de stoffene som lagres lengst og kan gi flashbacks i opptil 30 dager. Sånne vil ikke jeg har på norsk sokkel....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 13:51   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Når det nå er i flisespikkeriet dette har havnet, så kan man jo også dra frem denne:

Sitat:

Oljeindustriens Landsforening (OLF) har satt i gang et prøveprosjekt for å komme til pers med bruk av rusmidler offshore

Ke? Det er ikke et uttrykk, er det?

Gammel 01-09-11, 13:54   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ellers:

Sitat:

Einar Ellingsen i Industri Energi sier at avtalen om rustesting bryter med arbeidsmiljøloven, og har derfor koblet inn Datatilsynet i saken.
Redd for å miste jobben

– Vår mening er at slike kontrolltiltak kun er tillatt på definert kritisk personell, og disse skal defineres sammen med de berørte ansattes tillitsvalgte. I dette tilfellet blir også forpleiningspersonell testet. Dersom hovedoppgavene er at lugarene skal holdes rene, kan det være vanskelig å holde alle forpleiningsansatte under kategorien kritisk personell, sier Ellingsen til Teknisk Ukeblad.
Han sier at avtalen går ut på at firmaene på kontrakt med ExxonMobil må godta at de ansatte går inn i sporadisk og periodisk testing. Dersom de ikke godtar dette, er de redde for å miste kontraktene med ExxonMobil.
– Jeg har fått henvendelser fra mer enn ett firma på at de frykter for arbeidsplassene sine dersom de ikke går med på testingen. Vi opplever til stadig at store, internasjonale oljeselskaper ønsker å innføre strengere regimer for testing. Men heldigvis har vi ikke et samfunn hvor arbeidsgiveren eier deg med hud og hår, sier Ellingsen

Gammel 01-09-11, 13:54   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at de blir stoppet om de har promille eller virker ruset også. Naturlig nok. Men ser at det blir litt søkt å nekte noen utreise som røykte hasj for et par uker siden.

Gammel 01-09-11, 13:55   #20
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Ke? Det er ikke et uttrykk, er det?

Joda.

(??)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.