|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Det spørs jo helt på hva man er sykemeldt for. Selvsagt kan man gå på butikken hvis man er sykemeldt for manglende stemme eller senebetennelse. Er man sykemeldt for lungebetennelse, er det kanskje ikke så lurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Det kommer helt an på hva jeg er sykemeldt for.
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Det kommer an på grunnen til sykemeldingen. Da jeg var sykemeldt med fødselsdepresjon skulle jeg jo helst være en del ute. Hadde jeg vært hjemme med omgangssyke hadde jeg holdt meg hjemme.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Det spørs da helt hvorfor man er sykemeldt, hva man kan gjøre, men jeg ser da absolutt ingen problemer med å handle basert på de aller fleste årsaker jeg kan tenke meg.
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Som nevnt av andre kommer det jo an på hva man er sykemeldt for. Er det stress eller annet som går på psyken er det bra å komme seg ut.
![]() |
#7 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Det kommer helt an på hva jeg er sykemeldt for.
![]() |
#8 |
Einsam
|
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Det kommer an på. En liten tur på butikken kan det hende jeg må selv om jeg har omgangssyke, men jeg prøver da å få foreldrene mine til å handle om jeg virkelig trenger noe, evnt guttungen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?
Spør du ut fra et syk-perspektiv eller hva-vil-folk-tenke-perspektiv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Det kommer an på hva jeg er sykemeldt for. Og hva jeg skal. Er jeg sødme med ungene kjører jeg dem dit de skal og handler melk og brød selv om jeg har feber, kan man si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sperret
|
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Som flere andre allerede har skrevet; det kommer an på årsaken til sykemeldingen. Men jeg fungerer slik at jeg tenker litt over hva folk vil tro, akkurat når det gjelder sykemelding. Det kommer av at jeg en gang jobbet et sted hvor alle ble mistenkt for å ha vondt i viljen når de ble hjemme fra jobb. Det er jo riktignok lenge siden, så kanskje jeg skal slutte med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jeg ser at alle tenker nokså likt i denne tråden, og sånn tenker jeg også. Når man er sykemeldt kan man gjøre det som er lurt å gjøre for å bli frisk fortest mulig. Ofte vil det være å komme seg ut av huset og gjøre noe, det være seg trening, gå tur, treffe venninner eller om så gå på shopping (selv om jeg personlig har vanskelig for å forestille meg en eneste sykdomstilstand der shopping ville ha gjort meg friskere |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jeg var sykemeldt for svangerskapskvalme før sommeren og gjorde alt jeg klarte. Gikk korte turer, var på butikken og prøvde å leve så normalt som mulig. Nå er jeg 50% sykemeldt for det samme og prøver på det samme. Oppi alt så er det jo en grunn for sykemeldingen, så man bør jo la den bestemme litt.
![]() |
#14 |
Rockesøster
|
Ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Jeg har aldri hatt sykemelding, men jeg går på butikken på egenmeldings-dager, ja. Mannen er jo ikke hjemme på hverdager, så noen må jo gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Hvis det er egenmelding tillater jeg meg selv ingenting. Til nød en tur i nærbutikken etter melk, til nød. Men så er jo også egenmeldingen gjerne av en grunn som tilsier at jeg helst holder senga da, ellers hadde jeg jo vært på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva tillater du deg å gjøre når du er sykmeldt?Hvis jeg er smittsom sender jeg eldste på butikken altså. Men jeg kjører henne til butikken, og venter i bilen. :bøgda: |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
frakoblet
|
Har du ikke dopapir i boden?? You have to think ahead!
![]() |
|
|