Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Beskriv din interiørsmak

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-11, 10:59   #1
sonata
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 57
sonata har et hav av muligheter foran seg
Standard

Beskriv din interiørsmak

Jeg er nyskjerrig på hvilken interiørsmak folk har, og med interiørsmak mener jeg hvilken smak som er dere på en måte, ikke den stilen dere (mer eller mindre) tilfeldigvis har akkurat nå, fordi det er det som er trendy for øyeblikket.

Har inntrykk av at mange i stor grad følger trendene, men hvis man ser bort fra de, hva er din smak, hva beskriver deg og passer deg best??

sonata er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 11:06   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Typisk skandinavisk design (enkle, reine former) kombinert med rustikke/grove stoff og jordfargar. Lite nips og dill-dall. Brukar heller design på møblar o.l. som estetiske innslag.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 11:24   #3
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Håpløs?

Eier ikke stil og liker alt, spesielt når jeg ser det på bilder i blader/blogger.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 11:26   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Lys og luftig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 11:31   #5
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Jeg liker litt dill og dall, og gjerne antikt. Gustaviansk/nyklassisistisk og empire/Georgian/Karl Johan-stil er vel de stilepokene som treffer best - altså slutten av 1700-tallet, begynnelsen av 1800-tallet.

Sånn i virkeligheten blir det litt for upraktisk, så vi kjører en litt sånn praktisk-romantisk stil med mye IKEA, men stadig større innslag av gamle greier, etter hvert som jeg kommer over ting jeg liker. Det er i alle fall planen, vi har ikke hatt plass til sånt før vi flyttet i fjor.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 11:54   #6
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.342
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Praktisk og enkelt, men med innslag av fargeklatter. Hadde jeg vært rik, kunne jeg også tilføyd "med flere klassiske design-godbiter".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 11:56   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Jeg synes egentlig at den er personlig og humoristisk, men dessverre er den likke så veldig eksisterende for tiden

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:01   #8
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Opprinnelig lagt inn av sonata, her.

Har inntrykk av at mange i stor grad følger trendene, men hvis man ser bort fra de, hva er din smak, hva beskriver deg og passer deg best??

Dette er et vittig spørsmål for meg, fordi smaken min sier "more is more", jeg er glad i masse farger, mye tekstiler, lysekroner, snirklete støpjern, organiske former (feks en kjempestor konkylie) og masse blomster og planter. MEN det er det umulig å se hjemme hos meg. Ingenting av det jeg beskriver her er praktisk og det vil jeg ha.

Vi har i realiteten skinnsofa, ingen duker, lite pyntegjenstander, lite organiske former. Det er helt OK for meg, jeg foretrekker praktisk, men det gjenspeiler jo ikke min smak, da.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 02-09-11 kl 14:44.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:05   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Skandinavisk, japansk og amerikansk sekstitalls. Oransj, space age, teak og plastikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:09   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

angivelig "gøy på håret"


Men egentlig er vel eklektisk det beste ordet. jeg har ikke noen ensartet stil, jeg har elementer jeg liker og som appelerer til meg, og så kombinerer jeg det på en måte som jeg er fornøyd med. Jeg har både 60-talls, romantiske og moderne elementer i interiøret mitt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:11   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Jeg liker ikke masse dill og dall. Pynteting og sånt utgår. Og så liker jeg ikke runde kanter, det skal være så firkanta som mulig. Og så praktisk som mulig. Myke tepper liker jeg, men bare under sofabordet. Og puter og ulltepper. Og masse grønne planter, men de bare dreper jeg, så jeg har ikke så mange.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:16   #12
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Typisk småbarnsfamilie med foreldre tidlig i karrieren. Ikea, arvet, akkurat råd til å kjøpe litt skikkelige ting, kreativt dandert med diverse rot.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:17   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg liker ikke masse dill og dall. Pynteting og sånt utgår. Og så liker jeg ikke runde kanter, det skal være så firkanta som mulig. Og så praktisk som mulig. Myke tepper liker jeg, men bare under sofabordet. Og puter og ulltepper. Og masse grønne planter, men de bare dreper jeg, så jeg har ikke så mange.

Der tror jeg du beskrev meg, også. Det med runde vs. firkantede kanter hadde jeg ikke tenkt på før, men gud, som det faktisk treffer spikeren på hodet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:33   #14
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Det er helt umulig å sette fingeren på akkurat hva jeg liker.
FOrdi jeg liker så mye.

Bor jeg i gammelt hus liker jeg gamle ting, og bor jeg i nytt hus liker jeg minimalistiske ting.
Det som er gjennomgående for hva jeg liker er vel at det må være funksjonibelt, og ha en relativt enkel design. Jeg er ikke så glad i masse dilldall.

Jeg liker veldig godt nordisk design, både når det kommer til møbler og klær egentlig.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:38   #15
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Jeg aner virkelig ikke.
Eller, den er nok eklektisk. :Funker på jobben, funker sikkert hjemme:

Vi har nok sikkert ikke noen spesiell stil, ikke er jeg konsekvent i forhold til det jeg synes er pent heller. Uten stil og god estetisk sans med andre ord.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 12:45   #16
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Typisk småbarnsfamilie med foreldre tidlig i karrieren. Ikea, arvet, akkurat råd til å kjøpe litt skikkelige ting, kreativt dandert med diverse rot.

Er litt der vi også. Ellers er det mye Black Design her hjemme, det har det vært lenge og kommer til å være enda en stund. Vi flyttet inn her i 2005 og da hadde jeg allerede noen gjenstander derfra. Mange fler er kommet til med årene. Ellers er jeg fan av typiske designerelementer som Eames-stolene, Verner Panton-stolen og ellers retroelementer i nøytrale farger, så jeg har unnet meg en Panton-stol som (av alle steder) står på soverommet.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 13:36   #17
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Tja, hva skal jeg si om det.

Jeg liker flere stiler og det bærer huset vårt egentlig preg av. Vi har ikke noe dyre ting og fancy lamper, møbler etc. Jeg har lært meg å lage mye ut av lite. Er uendelig stolt av noen gamle, brune arvemøbler, har et stort brunt, gammelt piano, er brukt 90-talls spisestue som er hvitmalt men litt slitt. Samtidig har vi noen Ikea møbler og kjøkken som er en blanding av retro og landlig stil. Kjøleskap ala Smeg.

Stilen min er en blanding av nytt og gammelt egentlig og består av retro/romantisk/landlig/nostalgisk/new england og en ørliten dæsj moderne/funkis. Men jeg har gjort så godt jeg kan i å ha en viss ammenheng mellom rommene selv om det kan være litt ulik stil. Jeg klarer ikke å velge en bestemt stil og ha den i alle rom på de 320 kvm som er innredet. Så ja takk begge deler (eller mange stiler) er nok min konklusjon.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 13:52   #18
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Jeg tror ikke jeg har noen stil, jeg velger ut i fra det som er praktisk. Vi har det helt enkelt og rent, hvis nå det kan kalles for en interiørsmak.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 14:09   #19
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Prega av manglande impulskontroll.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 14:11   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beskriv din interiørsmak

Fargerik nordisk. Jeg er veldig svak for alt som er fargerikt både i interiør og ellers. Har for eksempel lilla vegger både i stua og på soverommet. Jeg omgir meg også med mye tekstiler og liker å ha tepper, puter, feller og gardiner overalt. Møblene skal være enkle og rene i linjene. Også er jeg nok litt minimalistisk i tillegg, liker at ting har en funksjon og ikke bare står og tar opp plass, men samtidig syns jeg at det er funksjonelt nok innimellom at ting er vakre å se på.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no