|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Metallica!!
|
Erstatte paprikaJeg er allergisk mot paprika, og irriterer meg grønn over at det finnes i omtrent hver eneste oppskrift som skal ha grønnsaker i seg.
|
|
|
#2 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Erstatte paprikaHmm... den var litt vanskelig. Paprika er både skarp og søt på samme tid. Fennikkel kan kanskje funke, men den har jo en ganske markant egensmak, men jeg synes det er godt. Ferske brekkbønner kan også være et alternativ.
|
|
|
|
#3 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erstatte paprikaDet kommer vel litt an på oppskriften, kanskje? Rødløk er både søt og skarp når den stekes/ovnsstekes, men det er kanskje ikke en fullgod erstatter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Erstatte paprikaDet er jo haugevis av grönnsaker som smaker godt i wok i alle fall. Jeg tar i det jeg selv vil ha, uavhengig av oppskrift: Sukkererter, brokkoli, chinakaal, vanlige erter, bönner, zucchini, tomater (hele smaa), champignon, vaarlök, purre, aubergine, eller söte ting som ananas, eple, druer hvis det er en karri. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Metallica!!
|
Sv: Erstatte paprikaJa altså jeg putter somregel i det jeg liker, men det ser ofte ut til at paprika er en vesentlig del av mange retter, og jeg lurer på om noen da vet om noe som kan erstatte det på en grei måte.
|
|
|
#6 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Erstatte paprika
Jeg tror du må gi noen eksempler. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Metallica!!
|
Sv: Erstatte paprikaTja, fyllt paprika. Det er liksom ikke det samme med sopp eller kål.
|
|
|
#8 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erstatte paprikaJeg har laget fylt tomat flere ganger, det er i alle fall godt. I wok bruker jeg bare det jeg har lyst på og som ser fint ut i butikken i stede. Bønneskudd, babymais, squash, eller rett og slett mer av de andre ingrediensene. Jeg savner ikke smaken da, for jeg liker rett og slett ikke paprika, så kanskje det er enklere for meg? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Erstatte paprikaFylt squash eller aubergine er veldig godt.
|
|
|
#10 |
|
Metallica!!
|
Sv: Erstatte paprikaJa altså jeg vet ikke helt hvordan paprika smaker, annet enn at det sikkert må være godt siden det brukes i absolutt alt, så da føler jeg liksom at jeg trenger en erstatning for å finne ut hva jeg går glipp av eller noe sånt.
|
|
|
#12 |
|
Rockesøster
|
Sv: Erstatte paprikaJeg har en paprikaallergiker som middagsgjest støtt, men det er ikke noe problem. Sist redigert av Nextlife : 03-09-11 kl 22:44. Årsak: Skrivefeil |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Einsam
|
Sv: Erstatte paprikaJeg er også allergisk mot paprika, og savner det jo ikke, selv om jeg vagt husker smaken.. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Metallica!!
|
Sv: Erstatte paprika
Ja det er ikke tull en gang.
|