|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Jammen har vi det godt her i landet jaVar i går og kikket etter en god grei vårjakke til å ha til hverdags og til turer. Ville gjerne se litt på den Bergansjakken som alle går rundt i. Den ser god og slitesterk ut og tåler det meste. Gikk på sportsbutikken og fikk regelrett bakoversveis av prisen. 3500kr?????????
|
|
|
#2 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.Ja, det kan du si. Jeg har fått Bergansjakke og bukse men da var de på tilbud. Jakka kosta 2000 kr og buksa litt mindre. Hadde ALDRI kjøpt det til meg selv, men mannen ville overrasske meg og kjøpte det i julegave og morsdag-valentinsdag-nesten-ferdig-med-hovedoppg-presang til meg.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.
3500 er mye penger. Spesielt om du ønsker deg en slik jakke fordi du har sett mange ha den på seg i gatebildet. 3500 kr for et moteplagg er veldig dyrt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.De jakkene er overhypede og altfor dyre. Etter rundene med 71€ Nord har Bergans økt salget helt eksplosivt. Jeg ønsket meg en vanlig fjellanorakk til jul siden den gamle var over 10 år gammel og veldig falmet og stygg. Mannen min ble omtrent ikke trodd i butikken da han spurte etter det, betjeningen insisterte på at han måtte da mene en Bergansjakke. Men jeg fikk min anorakk, og den var latterlig billig siden ingen kjøper sånne nå for tiden. Når det regner har jeg regntøy og når det er kaldt har jeg ulltøy under anorakken. Jeg skulle jammen funnet mange bruksområder og gode argumenter for å kjøpe ei jakke til 3500,-.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.Enig.Det er DYRT med 3500,-for ei jakke. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.Klart, hvis du ser å det som en "grei vårjakke til trilleturer", ja da blir det jo vannvittig dyrt. Og helt unødvendig. Dette er jo utstyr som er beregnet for LITT tøffere forhold enn trilleturer i byen. For folk som går mye på fjellet, driver med friluftsliv, fjellklatring, går mye på ski, osv så er det viktig å ha skikkelig utstyr. Tidligere (før vi fikk bæremeiser med innhold) gikk vi mye på fjellet, og da kjøpte vi alltid dyrt utstyr. Fjellsko til 2000 kroner og sånt. Men da kjøper man det på grunn av funksjon, ikke fordi man vil ha en grei vårjakke som man har sett mye i gatebildet... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.Var en sånn slags type ja:
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Safran da. Du vet vel at de som har mange penger ( = de fleste her i landet) har det veldig godt? En gjeng bekymringsløse vikinger med dyre jakker er vi.
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Ja, vi har det så godt at vi ikke skjønner det sjæl. Alle som én.
|
|
|
#12 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Jeg syns det beviser at vi har det ekstremt godt her i landet jeg. Når så mange, spesielt unge, har råd til så dyre jakker til hverdags.. jeg ser mye på holmgang ja..
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.3500/10= 350 kr pr år for en jakke.
|
|
|
#15 |
|
I farta!!
|
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.Jeg har ei slik dyr Bergans jakke kjøpt i vinter, ikke 71 grader nord jakke da. En litt mer nøytral kun Petrol farget. Ønsket meg gavekort til 30 årsdagen så jeg kunne kjøpe. Har hatt en Norrøna jakke og bukse i 11 år og hadde lyst å fornye meg litt. Har kjempegod erfaring med gode holdbare goretex (bergans har eget tror jeg) jakker så hadde lyst på noe ala. Veldig fornøyd
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.:henge meg også på Safran:
|
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.Jeg er helt enig med deg at det er alt for dyrt for en jakke. Men må likevel få sagt at det er stor forskjell på f.eks Bergans og et billigmerke. Jeg har en Bergans jakke som jeg kjøpte på tilbud. Den er utrolig god og kan ikke sammelingnes med yttertøy jeg har brukt før.
|
|
|
#20 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Sv: Jammen har vi det godt her i landet ja.Jeg har nettopp kjøpt meg villmarksjakke hos Sparkjøp til kr. 499,-. Her i byen koster de ikke under kr. 2.000,-.
|
|
![]() |
|
|