Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppbevaring av 25 kg mel...?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 21:46   #1
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oppbevaring av 25 kg mel...?

Mor har kjøpt en sekk med 25 kg mel.. Tror ikke hun tenkte helt igjennom hva hun sa ja til nå hun gjorde det

Hvordan kan hun best oppbevare dette?

Noen som ahr forslag til boks/kasse e.l.? Tenker at det er ikke så greit å ha en svær sekk mel stående halvåpen på boden...

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 22:01   #2
johnlin
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2011
johnlin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Oppbevaring av 25 kg mel...?

Mel må oppbevares tørt, og helst litt kjølig. Vi kjøpte en 20 kg sekk med mel for noen år siden, og det holdt seg fint i flere år til .vi omsider fikk brukt det opp. Vi oppbevarte sekken på hemsen, altså inne i boligen. En mulighet er kanskje å pakke melet i flere mindre plastposer, da er det lettere å ha kontroll på fukt og lukt fra omgivelsene.

johnlin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 08:19   #3
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ha pakket det om, også av hensyn til skadedyr (sa hun som kjøpte melpose med larve i for noen uker siden). Dere har mer kontroll, og risikerer ikke å måtte kaste alt. Norgesglass eller andre tette bokser. Norgesglass - om dere ikke har i boden - fås ofte kjøpt på loppis og på gjenbruksforretninger.

Kan gjerne være i pose el.l. i boksen, jeg setter alltid mine melposer enkeltvis i boks.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 08:26   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke helt lite heller.

Jeg har ikke peiling, men jeg tenker at det er lurt å porsjonere det bort i tette beholdere. Ellers er det lett at man får ekle dyr i melet før posen er brukt opp.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.