|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Charternovise trenger tips!Vi har lovet snuppa sydentur neste år..
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Jeg har vært på Rhodos en gang, med min søster.
![]() |
#3 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Sjekk ut sunwing eller et sungarden senter. Vi bodde på startour sitt badelandhotell paradise Lago taurito med show for barna på kveldene, gran canaria. Likte oss godt der. Samt sunwing resort og spa side beach var bra!
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Så tidlig i sesongen ville jeg reist til Kanariaøyene, Kypros, Egypt eller Tyrkia. Sunwing er bankers.
![]() |
![]() |
#5 |
Stiv
|
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Anbefaler direktefly, ja - mye enklere.
![]() |
![]() |
#6 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Jeg anbefaler ikke Mallorca i mai. For kaldt både på land og i vannet foreløpig da. Selv sent i mai. I alle fall for meg som vil har det bankers med sol og sydenvarmt både dag og kveld når jeg først drar til syden, samt gode badetemperaturer om det ikke er oppvarmet basseng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I farta!!
|
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Vi var på Rhodos i mai for to år siden. Syns det var litt for kaldt. Helt greit men godt at vannet er litt varmere og litt varmere om kvelden.
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Mallorca er veldig lite værsikkert i mai, og det er kaldt i sjøen. Selv juni er i tidligste laget så langt vest i Middelhavet. Så tidlig som mai ville jeg satset på Kypros eller Tyrkia.
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Du drar direkte fra Trondheim, noe annet er pes. Østersund kan kanskje være et alternativ for deg. Og når du skal dra såpass tidlig bør du satse på noe som ligger langt sør. Jeg var på Kypros i de tidene i år med guttene og for meg var det perfekt, temperatur ala en god norsk sommer. Alternativ kan være rhodos, Tyrkia, Egypt om du tør eller kanariøyene.
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Ungene ønsker seg Lollo&Bernie-ferie til neste år. Det betyr Sunwing Resort. Jeg er enig i at det er en alldeles ypperlig ferieform hvis man ikke plages av å være omgitt av andre skandinaver.
![]() |
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Vi var der siste uka i mai i år, og da var det typisk 20 grader om morgenen, opp mot 27-28 grader på dagtid og så ned mot 20 igjen på kveldstid. Frosne meg måtte da ha på en tynn cardigan da vi spiste middag og så på underholdning (det var en sval bris), ungene syntes det var helt unødvendig med annet enn t-skjorte.
![]() |
#17 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Sunwing Side i Tyrkia er helt supert!
![]() |
#18 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Mitt forslag er Sunwing Sandy Bay på Kypros. Utmerket sted for charternoviser
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Charternovise trenger tips!Vi var i Side (Sunwing resort) i fjor, og vil du ha Syden, varme og en relativt billig tur med Lollo og Bernie på kjøpet er det helt flott. Vi var ei uke og jeg kunne godt ha hatt ei uke til, men vi var slitne og ville bare bade, lese og spise. Det er ikke et sted jeg drar tilbake til for stedet sin del, men trenger jeg en sånn type tur til en grei pris kunne jeg nok ha gjort det.
![]() |
|
|