|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Skummel film på skolenJeg så "Anne + Jørgen = sant" med barna på hytta i sommferien. De to yngste (6 og 9) ble vettskremte og ville ikke se den ferdig selv om jeg satt sammen med dem. Niåringen min er en sart sjel og lever seg veldig inn i filmer, han blir sterkt påvirket og får mareritt osv. De har hatt "Anne + Jørgen = sant" som høytlesing på skolen og det likte han godt, men i dag skulle de se filmen. Gutten min har gruet seg til dette og nevnte for læreren i god tid at han ikke hadde lyst, men fikk ikke noe klart svar om han kunne få gjøre noe annet. |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skummel film på skolenRing læreren med en gang mandag morgen og spør hva som skjedde. Har hun en grei forklaring? Skjønte hun problemet? Gjorde hun noen tiltak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skummel film på skolenHæ? Tvang lærer ham til det selv etter at du hadde sagt fra? Jeg er lærer selv, og jeg er streng. Jeg godtar sjelden unnasluntring, og særbehandler sjelden. Men jeg hadde virkelig ikke tenkt tanken en gang på å tvinge en som var redd for en film til å se den. Jeg synes ofte det er mange som roper litt vel høyt om at man må ta opp alle små bagateller med lærer her inne, men her hadde jeg bedt om en samtale, ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skummel film på skolen
Signerer på alle punkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Skummel film på skolenPoden er kjekkere og har nå fortalt at læreren sa det ikke var praktisk mulig å dele klassen slik at noen så på film og noen gjorde noe annet. Han tolket det slik at det var flere enn ham som hadde ytret ønske om å gjøre noe annet fordi de syntes filmen var skummel. Men det endte altså med at alle måtte se filmen. |
![]() |
![]() |
#10 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Skummel film på skolenJeg er enig i at man må få slippe, og jeg kjenner ikke sønnen din. Men ut fra mine barn vet jeg at de kan godt ha ment å fortelle læreren at de ble redd, mens det kanskje ikke har vært det de rent faktisk formidlet til læreren, at hun f.eks. Istedet har kommunisert at hun ikke ville ./ hadde lyst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Skummel film på skolenJa, kanskje jeg burde sendt med en beskjed. Men det ramlet meg ikke inn at han ikke skulle slippe å se filmen. Jeg trodde dette var en helt grei sak og jeg ble veldig overrasket, rett og slett. Jeg føler meg temmelig sikker på at han har formidlet grunnen til at han ikke ville se den. Han har snakket veldig fint med læreren om vanskelige ting før, på utviklingssamtaler f.eks. Men jeg må selvsagt høre lærerens versjon før jeg kan vite sikkert hvordan dette har foregått. |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Skummel film på skolenUansett, hvis det var tvil om hvorfor han ikke ville se filmen før den ble startet så kan det vel ikke ha vært noen tvil underveis mens han satt der under jakka si og holdt seg for ørene. |
![]() |
![]() |
#13 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Skummel film på skolenJeg husker min datter ble også ble tvunget til å se "Jakten på nyrestenen" på skolen da hun var 8 år. Hun hadde sett den året før hos en venninne, og hatt mareritt i ukevis etterpå. Hun sa ogaå i fra til læreren at hun ikke ville se filmen, fordi den skremte henne. Men nei, det var jo det eneste opplegget de hadde planlagt, så da måtte alle følge det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg sier IKKE at dette var et godt opplegg, men man kan jo ikke sende elever ut av rommet uten tilsyn heller. Det er ikke lov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skummel film på skolenJeg ville nok sagt fra til læreren selv, på forhånd i en slik situasjon. Antagelig ikke lett for lærere å tolke barnas frykt like godt som vi som har bevitnet det hele hjemme. Kommer henvendelsen fra foreldrene så tar jeg det som en selvfølge at det blir fulgt opp.
![]() |
#16 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Viktig det Hyacinth sier her. |
![]() |
![]() |
![]() |
|