|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
FerievinglingDessverre er det sånn at vi allerede nå må foreta en vurdering i forhold til neste års sommerferie. Vi har nemlig lovet ungene at Lollo&Bernie på skikkelig vis skal inn i vurderingen av neste års ferie. Skal vi reise på Sunwing Resort, så må man jo bestemme seg rimelig kjapt. I så fall lurer vi på om vi skal til vannlandet deres i Egypt. Jeg kjenner meg egentlig klar for litt mer spennende ferier enn Lollo&Bernie, men ungene vil elske det. Det vil være det siste året snuppa får være i barneklubben.
|
|
|
|
#2 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: FerievinglingSist vi var i USA var de to største 5 og 7 år, og de hadde det kjempefint. Leide hus med basseng en uke med to andre familier, var et par dager i parker og shoppet vilt på outlet-sentrene. Spiste masse god mat og besøkte venner vi har i Georgia og Indiana. Ungene snakker fortsatt om ferien og gleder seg til neste år for da blir det USA igjen.
|
|
|
#3 |
|
Off the map.
|
Sv: FerievinglingUSA høres supert ut. Men om det føles litt tidlig, så er det vel strengt tatt ikke nødvendig å gjøre det neste år. Det dere sparer på det er vel din flybillett? Ikke for det, det er jo litt, men det er vel overkommelig å betale den selv også, hvis man først ønsker å dra dit.
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: FerievinglingUmiddelbart tenker jeg at neste år er helt sikkert Lollo og Bernie-varianten helt topp, men i årene som kommer har dere jo masse muligheter. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
kamerat
|
Sv: FerievinglingJeg synes både Polen og USA høres knall ut. Jeg synes ikke en femåring er for liten for det opplegget du skisserer i det hele tatt. (Og så synes jeg ikke du skal dra på Lollo og Bernie om du ikke har lyst, surprise!)
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: FerievinglingDet er ikke for sent for lollo og bernie senere heller, dvs de har jo opplegg for de større barna som fungerer vel så bra om ikke bedre. Så hvis dere egentlig vil noe annet, så ville jeg valgt noe annet.
|
|
|
#7 |
|
Peppy!
|
Sv: FerievinglingSkal du ta ungen ut av skolen for å dra på ferie? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: FerievinglingHvem er Lollo & Bernie?
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ferievingling
Neida. Min årlige konferanse er plassert midt i juli (til neste år i slutten av juli) så den lar seg særdeles godt kombinere med familietur. Den ødelegger også ganske mye for ferieplanene sånn ellers, hvis man har lyst til å ta lang ferie med ungene.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FerievinglingLollo og Bernie: http://www.ving.no/sunwing/lollo-bernie (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FerievinglingBarn er jo forskjellige, men jeg hadde gjerne reist til USA med barn. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: FerievinglingJeg syns USA høres ut som en perfekt blanding av barne- & voksenvennlig. Jeg vil tro diverste Disneyparkaktiviteter kan veie opp for savnet av bamsen og geita, og eldstemann har hatt litt engelsk et år og kan plukke opp ett og annet ord (kanskje det kan være en fin måte å gi eldstemann litt utfordringer på også? Lære seg engelsk?), samt masse kultur og faktisk være i et annet land, ikke bare en generisk resort.
|
|
|
#13 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FerievinglingUSA, helt klart! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FerievinglingMin seksåring hadde glatt byttet ut Lollo & Bernie (som hun digger) til fordel for Disneyland. Polen, not so much.
|
|
|
#15 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: FerievinglingUSA! Barna er absolutt ikke for små, du tenker jo ikke bare storbyvarianten med shopping og restauranter heller. Jeg har ikke vært i San Diego, men Drømmemannen har og vil gjerne ha med seg hele familien dit en gang. Det høres supert ut! Fint å kombinere med din konferanse også, du får vel dekket din reise, noen av hotellovernattingene og kostpenger noen dager også. Kjekt å ha med seg, dyrt blir det jo uansett. Fint at barna kan være med deg litt "på jobb" også. Og en tur over til Mexico høres spennende ut, og LA med Disney og Hollywood og i det hele tatt; du burde! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: FerievinglingSan Diego høres supert ut!! Barna er absolutt ikke for små. Vi var i LA i fjor da jentene var 3 og 5 år. Disneyland er fortsatt det fineste landet vi har vært i |
|
|
|
|
|
#17 |
|
En som trener
|
Sv: FerievinglingVi var i USA i påsken og det var en super ferie det, men det ble litt perler for svin med parkene for våre barn. De syntes jo det var gøy, men var egentlig mest ivrige på å komme tilbake til bassenget. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: FerievinglingOm det er litt hjelp å få på veien med å komme seg over dammen (dekket flyreisen din via jobben) ville jeg da virkelig utyttet det. God tur.
|
|
![]() |
|
|