|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienJeg lurer litt på om roadtrip er the way to go neste sommer, og tenker f.eks. å fly innt il New York eller Washington DC (heller mot det siste), og deretter kjøre ned til Florida på en uke eller så. Hva bør vi se på veien? Sånn foruten Savannah og Daytona Beach, selvfølgelig.
|
|
|
#2 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienFlyr dere til Washington, ville jeg definitivt tatt meg bryet med å kjøre oppom Baltimore - utrolig fin by med en flott havn. Flyr dere til NYC, ville jeg personlig kjørt via Baltimore og Washington, evt. med veien innom Philadelphia, fin by det også, selv med sitt litt tøffe rykte.
|
|
|
#3 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienHvor lang tid tar det - hvis man skal kjøre på en hyggelig måte?! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienNoen som har vært her, for eksempel?
|
|
|
#6 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienVi kjørte NYC - Atlantic City - Philly - Washington - Baltimore - NYC på 8 dager. Da bodde vi på Long Beach i to netter, i Atlantic City i tre netter, en natt i Philadelphia, og så hadde vi en "kjøredag" med besøk i DC og Baltimore før vi bodde resten av ferien i Brooklyn, NY. Det var en veldig innholdsrik, men samtidig hyggelig ferie uten stress og marerittlange avstander!
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienTakk for tips, Absalone, men jeg trenger litt mer håndfaste tips på hva vi kan gjøre og se underveis, ikke bare kjørerute.
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienJa, det skjønte jeg altså. Det var mest bare en beskrivelse av avstand over hvor lang tid, sånn til sammenligning.
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienJeg vet jo hva jeg ville gjort, og det gjør nok du også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienTakk, Absalone, det er nyttig det altså.
|
|
|
#11 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienOuter Banks (NC), selvom det tar litt ekstra tid. Bo der en natt, så man får en middag på en sjømatsrestaurant og litt strandliv morgenen etter.
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienKult, lilla! Jeg har plottet inn Kitty Hawk allerede, og da er vi jo på veien!
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienKjørte fra Orlando til Connecticut etter studiene da jeg fikk jobb i nordøst. Da kjørte vi egentlig rett opp med et stopp på et eller annet motell et sted, husker ikke i farten. Men jeg har jo kjørt endel i området både før og senere, skal tenke litt og komme tilbake til deg.
05 og 08 Sist redigert av millact : 12-09-11 kl 22:45. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienBaltimore har jeg hørt er en flott by, men har ikke vært der selv, samme med Charleston og Hilton Head.
05 og 08 Sist redigert av millact : 12-09-11 kl 23:04. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienWashington - Baltimore er kun 1 time. Men Washington DC er det jo fantastisk mye å se, enkelt å fly dit med fly fra København. (SAS)
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienCoca cola-museet var vi på for tre år siden, faktisk. Vi likte det (på et vis
|
|
|
#17 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienVi kjørte langs kysten fra Key West til NY.
|
|
|
#18 |
|
Sv: Kjøre fra New York eller Washingon DC til Orlando - hva bør man se på veienJepp, Key West er absolutt noe for seg selv, men det er et stykke å kjøre, da.
|
![]() |
|
|