|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Jeg er totalt rådvill om hvordan jeg skal, kan og bør kle meg for tiden. Siden februar har jeg gått ned ca 45 kg i vekt (vha en operasjon). Jeg har gått fra str 56/58 til str 44/46. Det er på mange måter et nytt liv og en ny kropp jeg må forholde meg til, på godt og vondt. En av de litt vanskelige sidene er klær. Jeg har aldri vært spesielt opptatt av klær, men det er jo morsommere nå enn hva det var før. Da måtte jeg kjøpe det som passet uavhengig av om jeg likte det eller ikke. Nå kan jeg faktisk velge! Det er moro og det er vanskelig! Hva pokker kler meg? Hva liker jeg? Hva kan jeg gå med uten at det ser helt dust ut? Jeg går mye i trenings- og turtøy og trives i grunnen best i det, men nå skal jeg snart ut i jobb igjen og det krever en litt annerledes påkledning. Jeg trenger tips og hjelp! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Eg synest treggins og tunika som går litt ned på låret er veldig, veldig fint på damer med former. Det er feminint og rocka på samme tid. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Gratulerer med nedgang!
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Invester i hold-in-greier og fine sko!
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Hvis du er liten og har litt pupper og mage, så pass deg for alt som ser gravideaktig ut. Det må ikke være for høyt liv, heller rett ned i skjortefasong og så lager du midje med belte, eller drit i belte og fokuser på bena og de fine støvlettene. Eller bruk omslagskjole. Du har kanskje ikke midje, men lag gjerne en idé om en midje. Hvordan er proposjonene dine? Eple, pære eller noe annet interessant fra fruktkurven?
|
|
|
#7 |
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Jeg takker for alle tips så langt. Leser og lærer! Jeg måtte faktisk google treggings, og det forteller vel en hel del om kunnskapsnivået mitt på dette området. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Gratulerer med vektnedgangen! Jeg har selv gått ned fra str 44/46 til 38 (20 kg) så jeg vet hvordan det er med tanke på klesvalg. Man må liksom lære seg å kjøpe klær på nytt, noe som ikke alltid er så lett. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Korte skjørt, som går rett over knærne, og tights/strømpebukse under tror jeg du kler
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Du bør kanskje satse på tilbehør som skaper illusjon av lengde? Lange smykker og lange linjer. Kan prøve å google noen tips senere, vaskelig å kopiere over fra Padda.
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Grattis med vektnedgang! Jeg syns igrunnen sjelden at tights/leggings gjør noe positivt for kraftige legger, og ville heller gått for strømpebukser. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Bukser med bootcut, en litt løs singlet med en innsvinget jakke/cardigan over. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Når dere skriver strømpebukser, tenker dere da på de helt tynne eller på litt tykkere som ikke er gjennomsiktige? Jeg har et par svarte med mønsterstrikk, altså helsvarte litt grove. Det er noe sånt dere tenker på? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Finner du tips her? http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...ypes--you.html
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!
Personlig liker jeg ensfarget best, og synes at kvinner med smale ben kler mønster bedre enn kvinner med tykkere legger.
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!Med fare for å virke dum: Hva er forskjellen på tights og strømpebukser, så sant tightsene går helt ned og man har sokker i samme farge? Man bruker jo dessuten gjerne støvletter til, så man ser vel ikke forskjell? (Og så er det mye lettere å vaske et par sokker enn hele strømpebuksa?) |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!De jeg har er ensfargede altså, men de har strukturstrikk. Ligner litt på disse: http://www.ellos.no/dv/20-Undertoy-b...41xe?Nr=337568 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!
Jo, det kan jeg skjønne, men det er ofte bare hjemme likevel. Jeg synes det er veldig greit med støvletter, f.eks. på jobben. |
|
|
|
![]() |
|
|