Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-11, 13:43   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har slanket meg, hvordan skal jeg kle meg?!

Jeg er totalt rådvill om hvordan jeg skal, kan og bør kle meg for tiden. Siden februar har jeg gått ned ca 45 kg i vekt (vha en operasjon). Jeg har gått fra str 56/58 til str 44/46. Det er på mange måter et nytt liv og en ny kropp jeg må forholde meg til, på godt og vondt. En av de litt vanskelige sidene er klær. Jeg har aldri vært spesielt opptatt av klær, men det er jo morsommere nå enn hva det var før. Da måtte jeg kjøpe det som passet uavhengig av om jeg likte det eller ikke. Nå kan jeg faktisk velge! Det er moro og det er vanskelig! Hva pokker kler meg? Hva liker jeg? Hva kan jeg gå med uten at det ser helt dust ut? Jeg går mye i trenings- og turtøy og trives i grunnen best i det, men nå skal jeg snart ut i jobb igjen og det krever en litt annerledes påkledning. Jeg trenger tips og hjelp!

Jeg er jo fortsatt både kortvokst (160 cm) og overvektig (skal ned ca 20-25 kg til forhåpentligvis). Jeg har f.eks. en skikkelig brøddeig av en mage som aller mest ser ut som og oppfører seg som en litt for mye hevet gjærdeig. Alle kan vel tenke seg hvordan magen blir etter 2 svangerskap (hvorav det ene med tvillinger) og et liv som ekstremt overvektig. Den må jo kamufleres på ett eller annet vis, uten at det nødvendigvis betyr at jeg må ikle meg telt igjen. Jeg har tenkt tunikaer med moderat vidde og lengde som iallefall dekker rumpa. Bruker også en del gensere som er litt tighte over puppene (som jeg trives med størrelsen på) og som skrår litt ut over magen og som også dekker rumpa. Tenker jeg riktig?

Jeg har også fortsatt tykke legger og lår. Leggmålet har faktisk ikke minket i hele tatt, muligens også pga mye trening. Jeg målte i dag og det er fortsatt ca 47 cm på det tykkeste. Betyr det at jeg bør velge bukser med vidde i, eller kan jeg f.eks. gå med tights eller tettsittende bukser? Jeg føler meg forsåvidt vel i tights/smale bukser, men jeg er likevel usikker på om dette er et lurt valg for meg. Tights er behagelig å bruke og funker veldig mye bedre når man går ned i vekt enn vanlige bukser som veldig fort blir for vide i livet.

Hva med kjoler/skjørt? Kan en med "klubbelegger" gå med knekorte skjørt og strømpebukse under? Jeg har et par olaskjørt og et par tøffe egensydde hverdagskjoler som rekker meg akkurat til knærne. Kan disse brukes med tykk strømpebukse eller bør jeg styre unna alt som viser leggene mine?

Jeg har også to-tre bukser med 3/4 lengde på som fortsatt passer og som jeg gjerne skulle brukt litt ut over vinteren. Hva bruker man når man har på seg korte bukser på vinterstid? Strømpebukse? Støvletter?

Ærlige meninger ønskes! Jeg vet forøvrig at jeg kan kle meg akkurat som jeg vil, men jeg har likevel lyst til å høre hva andre mener og kanskje få noen gode tips. Dette er temmelig ukjent terreng for meg.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.