Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva skjer i Zimbabwe?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-07, 23:47   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skjer i Zimbabwe?

Jeg har nettopp sett filmen "The last king of Scotland" om Ugandas grusomme diktator Idi Amin.
Jeg bare lurer på, vil vi få en lignende film om Zimbabwes Robert Mugabe i framtiden? Hvorfor kommer slike mennesker til makta gang på gang?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle1692569.ece

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:02   #2
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skjer i Zimbabwe?

Anbefaler en dokumentar som heter A Stranger In My Homeland fra 2005

Er ikke mange dokumentarer jeg blir direkte kvalm av, men denne er en av de verste.

Dokumentaren handler om flyktninger som flyktet under Mugabe-regimet!
Grusomt... ikke for de med dårlig hjerte!

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:57   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjer i Zimbabwe?

Mugabe må være det verste som har skjedd det landet. Han har forandret et velfungerende land, til et land i økonomisk ruin der alle sloss mot alle. Det er rett og slett tragisk.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 17:20   #4
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skjer i Zimbabwe?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Mugabe må være det verste som har skjedd det landet. Han har forandret et velfungerende land, til et land i økonomisk ruin der alle sloss mot alle. Det er rett og slett tragisk.

Ja, det er helt tragisk det som har skjedd og fortsatt skjer der nede. Det er også rart at ikke andre land har grepet inn, synes nå jeg. Mange av de hvite afrikanerne som har måtte flykte fra sine gårder, hvor er de blitt av?

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 12:10   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjer i Zimbabwe?

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Anbefaler en dokumentar som heter A Stranger In My Homeland fra 2005

Er ikke mange dokumentarer jeg blir direkte kvalm av, men denne er en av de verste.

Dokumentaren handler om flyktninger som flyktet under Mugabe-regimet!
Grusomt... ikke for de med dårlig hjerte!

Takk for tips, da vet jeg at jeg skal unngå den. :sart:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no