Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fin lys, litt varm farge til stue

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-11, 23:06   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Fin lys, litt varm farge til stue

Vi skal pusse opp et helt rekkehus nå og skal male stuen i en lys, men ikke hvit farge, gjerne litt varm.
Vi har lys Provance her vi bor nå og den synes jeg er ganske fin, men nå ønsker jeg en det er litt mindre gult i.

Tenkte på lys Toscana, hvordan er den?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 23:18   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Caffe latte er i alle fall lys og varm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 23:31   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Ja, caffe latte er fin

Har sett på skandinavisk lys også, noen som har den på vegg?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 23:32   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Vi har cafe latte og er kjempefornøyde!!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 23:37   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Nå har jeg hatt lys Toscana på stueveggen i ni år og er i grunnen litt lei.
Den er for gul, selv om den ikke virker gul om du sammenligner med lys Provence.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 23:48   #6
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Vi har Lys Toscana på kjøkkenet, og jeg synes den er en del gult i, selv om den er fin.

Vi skal male stua i Latte, den er lysere enn Kaffe Latte.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 00:02   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Ja, Latte tror jeg er bedre, vil ha noe ganske lyst bare ikke hvitt.
Tenker at 8-åringen skal få Antikk hvit på rommet sitt, siden han ville ha hvitt rom, det er vel litt varmere hvit?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 00:16   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Vi maler oss ut av lys toscana-helvete nå. Liker ikke den fargen. Gikk for fargen tidløs, men er ikek sikker på at jeg liker den helt. Den er i hvertfall ikke varm, så styr unna den hvis du vil ha en varm farge.
Ellers er Magnolia en fin farge.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 00:24   #9
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Vi har skandinavisk lys på soverommet, jeg liker den veldig godt. Den ser nesten helt hvit ut i skarpt lys, ellers er den ganske tydelig lys beige, i alle fall sett mot listverk i bomull. Lysere enn caffe latte, som vi har på barnerommet, men likevel en varm farge, uten at den ser veldig gul ut.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 00:59   #10
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Jeg ville ikke tatt caffe latte. Hadde den i stuen før og etter en stund ser den bare grå og trist ut. Har den vel i denne stuen og hvis jeg ikke tar helt feil. Er så lei den at jeg spyr!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 01:03   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Heller mot Skandinavisk lys, men dessverre så har jeg en mann med interiørmeninger

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 01:11   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Bomull synes jeg er fin, hvit men likevel varm.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 01:11   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Heller mot Skandinavisk lys, men dessverre så har jeg en mann med interiørmeninger


Åh!! Det er så slitsomt!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 01:15   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Åh!! Det er så slitsomt!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 15:48   #15
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Heller mot Skandinavisk lys, men dessverre så har jeg en mann med interiørmeninger

Du har min medfølelse.

Hilsen en medsøster.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 18:28   #16
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Ja, Latte tror jeg er bedre, vil ha noe ganske lyst bare ikke hvitt.
Tenker at 8-åringen skal få Antikk hvit på rommet sitt, siden han ville ha hvitt rom, det er vel litt varmere hvit?

Latte og lys antikk er ganske like farger egentlig. Antikkhvit derimot er gulere, ikke så langt fra lys provence. For å gjøre det vanskelig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:34   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Latte og lys antikk er ganske like farger egentlig. Antikkhvit derimot er gulere, ikke så langt fra lys provence. For å gjøre det vanskelig.

var sikkert lys antikk jeg hadde sett!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:55   #18
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Jeg malte stuen vår i Claro for noen uker siden. Den er hvit, men ikke kald. Ikke har den rosa-, gul-, eller grønnskjær heller og det var viktig for oss. Vi hadde bl.a. Magnolia før, men den så gulgrønn ut og det så helt forferdelig ut.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 20:12   #19
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Latte og lys antikk er ganske like farger egentlig. Antikkhvit derimot er gulere, ikke så langt fra lys provence. For å gjøre det vanskelig.

Faktisk helt samme fargekode. Jeg hadde den en hel etg pluss utvendig på huset på gården da jeg bodde der. (Regner forsåvidt med at ikke eksen har malt om igjen )

Jeg likte den godt, men den kunne også bli litt for gul i kveldslys, og litt for grå i mye lys, vi hadde mye vinduer...

Nå har jeg skandinavisk lys på kjøkken, et soverom og gangen, og liker den veldig godt

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 20:22   #20
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fin lys, litt varm farge til stue

Vi har skandinavisk lys i gang, stue og kjøkken (disse tre rommene henger sammen). Vi er godt fornøyd.

Den fremstår som veldig lys, men ikke kald.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no