Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bytte stoff på kjøkkensofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-11, 14:22   #1
atsamali
Fullverdig medlem

atsamali sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
atsamali har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bytte stoff på kjøkkensofa?

Har en gammel sofa som ligger på kjøkkenet,man kunne få dem kjøpt hos bohus for 10 år tilbake. Nå har jeg lyst på å bytte stoffe.
Jeg lurer på om det er mulig å bruke lim for å sette over nytt stoff på det gamle ?
Om det finnes sånn stoff lim, hvis ja, fra hvor ?

Gammel 17-09-11, 15:40   #2
atsamali
Fullverdig medlem

atsamali sin avatar

Standard

Sv: Bytte stoff på kjøkken sofa ?

Her er et bilde av sofan. Har også lyst på å male den hvit. Hvordan gjør jeg det ? Litt nytt på dette ,så hvis noen av dere kan ta seg litt tid og forklare meg

Vedlagte bilder
Filtype: jpg sofa.jpg (43,7 KB, 54 visninger)
Gammel 17-09-11, 16:48   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte stoff på kjøkkensofa?

Tror du må forsøke å skru hele greia fra hverandre. Skulle tro det er enkelt trekke nytt stoff over delene da og feste med stiftemaskin f.eks. Og så blir det lett å male treverket samtidig før du skrur alt ihop igjen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 13:34   #4
atsamali
Fullverdig medlem

atsamali sin avatar

Standard

ok takk for svar.
Men er dette her fremgangsmåten :
Puss med fint pussepapir.
Vask med salmiakkvann.
Grunn med heftgrunn.
Mal .
???

Gammel 22-11-11, 14:24   #5
atsamali
Fullverdig medlem

atsamali sin avatar

Standard

Her er resultatet

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 480.jpg (192,7 KB, 42 visninger)
Gammel 22-11-11, 14:40   #6
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Kjempelekkert!

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:54   #7
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Veldig bra resultat!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:02   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow, så flott det ble. Ble jo et helt nytt møbel jo. Kan tenke meg det var en del jobb? For du måtte vel skru fra hverandre hele også?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 22:42   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble jo helt utrolig bra!!

Gammel 22-11-11, 22:45   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Så flink du har vært, veldig fint!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 22:58   #11
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Shit! Det ble kjempefint!

Gammel 22-11-11, 23:08   #12
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow, litt av en forrandring. Kjempelekkert rett og slett! Var det mye jobb?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 07:53   #13
atsamali
Fullverdig medlem

atsamali sin avatar

Standard

Tusenn takk alle sammen.
Å ja, jobb var det. Mn det tok mange mnder før jeg helt klarte å bestemme meg for å gjøre det. 5strøk til sammen og jeg fikk mannen min til å hjelpe meg med å bytte stoffet. Nå når jeg ser på resultatet er det verdt all tid og slit stoppe fornøyd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.