|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Surströmming for nybegynnereEtter knallsuksessen i fjor med rakfisk og champagne så fortsetter vi med vår nye tradisjon og skal ha rakefisklag i neste møte i champagneklubben. Nå har jeg imidlertid blitt utfordret av svensker til å teste surströmning også, siden jeg er så bastant på at champagne går til alt. Tanken er å utvide rakefisklaget med en surströmningsburk.
![]() |
#2 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Surströmning for nybegynnereDet er ikke x 10 ved smak, men ved åpning av boksen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Surströmning for nybegynnerePå svensk heter det surströmming (to m:er, ingen n før i: en), hvis du googler på det kanskje du finner noe om hva som er vanlig (jeg har tilgode å spise surströmming... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Etylbarbital
![]() Sv: Surströmning for nybegynnereDet høres veldig lovende ut, Nextlife! Jeg gleder meg!
![]() |
#5 |
awesom
|
![]() Sv: Surströmning for nybegynnere
Stas å åpne surströmming-burken? Du er ikke rett på en flekk kvinne.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Surströmning for nybegynnere
Hey, da lærte jeg meg noe også, for Googlefight har jeg ikke vært borti før men det var jo en artig greie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Surströmming for nybegynnereJeg husker jeg så et noe spesielt matprogram for en tid tilbake hvor en mann reiste verden rundt og spiste lokale spesialiteter.
![]() |
#9 |
Etylbarbital
![]() Sv: Surströmming for nybegynnereDet gjelder bare ikke å inhalere på kritiske punkt, Robyn!
![]() |
#11 |
Etylbarbital
![]() Sv: Surströmming for nybegynnerePlanen min er selvfølgelig å outsource burkåpningen til kompetente individer som vet at de må gå 1 km inn i Nordmarka og senke burken ned i et tjern før de kan åpne den, anrette den i måneskinnet over tjernet før de kommer tilbake for konsumering!
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Surströmming for nybegynnereJeg er imponert over at dere i det hele tatt tørr, mitt nybegynnertip må være å kaste boksen før den blir åpnet.
![]() |
#13 |
awesom
|
![]() Sv: Surströmming for nybegynnereJeg kjenner enda lukten som bredde seg i hele skolebygget hver eneste år rundt avsluttningstider. Det var nemlig sport i å åpne en boks surströmming i ventilasjonsanlegget for elever i avgangsklassene.
![]() |
|
|