Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hodejegerne

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-11, 19:05   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hodejegerne

Var det ikke en egen tråd for denne fra før?

Vel, jeg så den på kino igår, og det var egentlig mot egen magefølelse...
Jeg pleier ikke å være så glad i sånn oppstyltet norsk tale, at alle skuespillere er de samme i alle filmer, og ja... at norsk film er god i norge lsm. Også er jeg fortsatt farget av at jeg _gikk_ før halvveis i "En ganske snill mann" som var "den forrige norske filmen jeg så" (ja, jeg vet, helt ulogisk at jeg dermed ikke skulle like denne, men dog...)
Og jeg er ikke noe særlig fan av Aksel Hennie. Bortsett fra at han har vært god i stort sett alle filmene han har vært i. Så jeg tror jeg er litt lite glad i det medieskapte imaget hans, kanskje da.
Så ja, jeg gikk til denne filmen med ikke de helt store forventningene... for å si det forsiktig.

Men Hodejegerne?
Den var jo bra! Og morsom! Og velspilt!
Og det eneste oppstyltede språket jeg hørte var hun Macody Lund heeeelt i begynnelsen av filmen. Ellers var den jo, sjokkerende nok, en film jeg har lyst å se igjen

Noen andre som har sett den? (og kanskje skrevet en tråd jeg har gått glipp av? )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:07   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodejegerne

Boka var i alle fall veldig fjollete, så det hadde jo gjort seg om filmen var bedre.

Gammel 17-09-11, 19:12   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg ikke har lest boken, selv om den er forsøkt prakket på meg opptil flere ganger

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 19:13   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Boka var i alle fall veldig fjollete, så det hadde jo gjort seg om filmen var bedre.

Nei, jeg har altså ikke sett den.

Gammel 17-09-11, 20:55   #5
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Helt enig. Har ikke sett filmen.

Gammel 17-09-11, 19:14   #6
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Likte boka og likte filmen.

Gammel 17-09-11, 21:21   #7
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg dro på kino alene forrige helg for å se denne. Elsket den. Synes faktisk det var en av de bedre norske filmene jeg har sett på lenge. Har ikke lest boka jeg da.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:28   #8
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg var minst like forutinntatt som deg, og irånien og forakten satt løst, helt til jeg ble fullstendig oppslukt og tok meg selv i å kose meg.
Filmen var fin den, jeg ble skikkelig positivt overrasket over både helheten og ikke minst skuespillerne.
Jeg har lest boken.

Gammel 18-09-11, 00:37   #9
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Syntes boka var helt ræva (på godt norsk), men filmen! Årets norske film. Helt fantastisk. Jeg rakk ikke spise den obligatoriske Kick'en min engang. Jeg brakk meg ila filmen, skvatt helt sinnsykt ila. filmen og gråt en skvett. En film jeg garantert kommer til å se igjen!

Gammel 18-09-11, 12:01   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Syntes boka var helt ræva (på godt norsk), men filmen! Årets norske film. Helt fantastisk. Jeg rakk ikke spise den obligatoriske Kick'en min engang. Jeg brakk meg ila filmen, skvatt helt sinnsykt ila. filmen og gråt en skvett. En film jeg garantert kommer til å se igjen!

Brakk deg? Uff, det høres ut som en film jeg ikke bør se.

Gammel 18-09-11, 00:45   #11
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likte ikke boka og har derfor ikke lyst til å se filmen.

Gammel 18-09-11, 10:33   #12
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Har ikke lest boka, men så filmen i går kveld. Kanonbra!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 10:44   #13
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg likte ikke boka noe særlig, men jeg koste meg stort på filmen. Anbefales!

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 11:17   #14
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes filmen var veldig vellykket (selv om premisset virket ganske fjollete til å begynne med). Jeg var sjeleglad for at jeg ikke hadde lest boka.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 11:44   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likte boka og likte filmen. Jeg tror ikke jeg skjønner at man kan lese Hodejegerne og mene at den ikke er godt skrevet?

Veldig spent på hvordan hennie skulle takle hovedrollen, for i mitt hode er han ikke glatt nok. Og det mener jeg fortsatt. Selv om Hennie er en flink skuespiller, så ble han feil i denne rollen i forhold til bokrollen. Men nå hadde de jo lagt opo hovedpersonen i filmen litt annerledes, så det funket greit.

Gammel 18-09-11, 11:52   #16
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Likte filmen veldig godt og var overrasket over så bra norsk film. Har ikke lest boka ennå, men neste gang på alenetur skal den med på lydbok.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 12:24   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Likte boka og likte filmen. Jeg tror ikke jeg skjønner at man kan lese Hodejegerne og mene at den ikke er godt skrevet?

Jeg synes det var en komplett idiotisk og overdrevet historie. Om den var godt skrevet eller ikke, har mindre å si for den konklusjonen.

Gammel 18-09-11, 12:44   #18
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg syntes historien i boka var syltynn, men syltynne historier kan ofte gjøre seg på film. Jeg kommer til å se filmen når anledningen byr seg.

Gammel 18-09-11, 13:26   #19
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Veldig bra film! Det var litt snert over den, sjelden å se i norske filmen som enten er komedier eller veldig seriøse.

Jeg har ikke lest boka.

Gammel 18-09-11, 13:31   #20
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Altså, nå er jeg ikke kjent for å like bokkrim i utgangspunktet. Skal den type litteratur funke for meg, må hovedpersonene ha en karakter. Det må være noe mer enn en spennende historie. Jeg synes ikke Hodejegerne hadde det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.