|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Salt in the rainbow
|
![]() Bakovervendt sete for gruppe II?Vi har i dag et Britax Multi-Tech, men pga en del blandede resultater av setet i tester, leker jeg litt med tanken på å kjøpe nytt sete.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Britax Hi-way II hvis det passer i bilen deres. Vi har den første utgaven, og er utrolig fornøyde med setet. Lillebror er 4 år og 3 mnd, 104 cm lang og drøyt 18 kg, og han sitter kjempefint i setet. Har god plass ennå, så jeg regner med at han kan sitte bakovervendt en god stund til.
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Du bør vel gå for et av setene som går til 25 kg bakovervendt - og da utgår, etter det jeg forstår, isofix. Ut over det har jeg ingen oppdaterte råd å komme med. :store barn:
![]() |
#5 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Vi har ikke bil (enda), så vi kjører ikke så mye. Men det er jo en fordel at det passer i en del biler, siden vi leier bil av og til, og også kjører våre foreldres biler.
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Vi har Two-way elite til vår 3-åring.
![]() |
#7 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Vi har Akta Graco BeLogic som går til 25 kg og er uten isofix. Veldig fornøyde, hun sitter godt og har veldig god beinplass.
![]() |
#8 |
Øyboer
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Har dere ikke egen bil ville jeg ikke valgt noe annet enn TWE eller Brio Zento tror jeg. Mulighens hi-way ikke er så mye verre å montere. Men å bære med seg og muligheten for å passe i flest mulig biler synes jeg TWE og Zento slår alt. Jeg har klart å montere Zento i flest biler. På grunn av at TWE ikke liker så godt veldig mye helling på sete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Zento er ikke særlig lettere å bære med seg enn Hi-Way, men TWE er nok i en egen klasse der, ja. Jeg hadde nok valgt TWE uten egen bil.
![]() |
![]() |
#11 |
Øyboer
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Jeg synes ikke det er så stor forskjell på TWE og Zento når det kommer til å flytte rundt jeg. Zento er kansje litt tyngre, men den litt kortere ryggen og at klaffen er på fremsiden av sete og ikke midt på gjør at den er lettere å plassere i enkelte biler. Jeg har flytta mye rundt på de. Zento er mer enn lang nok i ryggen og. Min 4åring som er 107cm og lang i ryggen har sikker 8cm igjen til det er for lite i ryggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Britax TWE
![]() |
#13 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Jeg er veldig fornøyd med TWE som ekstrastol hos besteforeldrene.
![]() |
#14 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Vi har Hi Way til S på 3,5 år, og er godt fornøyde. Hun er en LANG treåring, og veier 20 kg. Sitter som en dronning bakovervendt. Vi har TWE som ektrasete, og er fornøyd med det også |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Da ville jeg valgt TWE eller Britax Hi-way. Siden den skal mye inn og ut av bil og dere skal kunne bruke det lengst mulig så er dette to meget gode alternativ.
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Jeg stod og så på både Zento og Two way elite da vi kjøpte sete nummer to... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?
Kan jeg spørre hvorfor?
![]() |
#20 |
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bakovervendt sete for gruppe II?Slik MT er montert i vår bil har jentungen på 2,5 god plass. Samme hadde guttungen som brukte det til han var 5,5 år
![]() |
|
|