Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Roastbiff av lam?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-11, 16:01   #1
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Roastbiff av lam?

Går det ann å lage roastbiff av lam?
Har en lammestek uten bein (Provance) å tenkte å lage roastbiff som skal serveres kald til koldtbord! Noen som har prøvd det? Hva hadde du da ved siden av den?

Gammel 21-09-11, 16:05   #2
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roastbiff av lam?

Det blir jo ikke roastbiff av lam. Det får være ille nok at kua blir okse om ikke sauen skal bli det og...

Jeg er veldig glad i lammekjøtt og spiser det gjerne kaldt. Har fått kald lammesadel på mange store koldbord før jul. Tilbehør er jeg usikker på, fordi jeg foruten å spise rester bare har spist slikt på større koldtbord.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 16:14   #3
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Var det godt med kaldt lammekjøtt syns du? Er veldig i tvil på om jeg heller skal spare den til søndags middag, men det ville vært godt å ha noe nytt på bordet også! Det er jo bare en liten lammestek uten ben..... og lammesteik er jo veldig godt!! Varmt vel å merke

Gammel 21-09-11, 16:15   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har alltid likt lammekjøtt, også kaldt. Men det er jo ikke det første som blir revet vek på et koldtbord.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 20:14   #5
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Lammekjøtt er veldig godt kaldt, men det må stekes skikkelig først. Det er ikke godt når man lager det med "rå" kjerne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.