|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
er her
|
![]() [Bilsikring] Når bytte ut babysetet?Nå er Vesla over 9 kilo og kan dermed bruke et større bilsete. Hun skal forsette å sitte bakovervendt i flere år til i tilfelle noen lurer... Jeg mener å ha hørt noen si at det er tryggere med et større sete enn de minste babystolene, stemmer dette? Eller er det best med babystolen så lenge den passer? Skal vi gå opp en str altså til gruppe 1 med stol i vektklassen 9-18 eller 9-25 som det mest sannsynlig blir siden jeg antar hun vil bikke 18 kilo før jeg ønsker å snu henne forover.
![]() |
#2 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Bilsikring] Når bytte ut babysetet?Hvilken bil har du? Og hvor gammel er minste? 9 kg er ingen absolutt grense for når man bør bytte sete, det kommer jo også an på alderen på babyen (noen babyer er jo tunge for alderen).
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: [Bilsikring] Når bytte ut babysetet?Kommer veldig an på fasong og vekt på babyen syns jeg.
![]() |
#4 |
![]() Sv: [Bilsikring] Når bytte ut babysetet?Jeg kan jo også tilføye at vi byttet da de to første var 6 og 7 mnd (store for alderen), mens Minstemor brukte sitt babysete til hun var 14 mnd.
![]() |
#6 |
![]() Sv: [Bilsikring] Når bytte ut babysetet?Da hadde jeg forsøkt med Britax Hi-way i midten og en beltestol og den andre bakovervendte på hver side. Hvilket sete har 3-åringen? Ellers trenger du ikke å bytte så lenge hun sitter godt i babysetet, jeg personlig synes hun er litt lita til å bytte enda. Vi byttet kun så tidlig med de to første pga at de rett og slett ikke passet babysetet lengre.
![]() |
#7 |
er her
|
![]() Sv: [Bilsikring] Når bytte ut babysetet?Hun passer i setet enn så lenge, vel uten ytterkle om hun må ha jakke eller dress tror jeg ikke vi får henne nedi.
![]() |
#8 |
![]() Sv: [Bilsikring] Når bytte ut babysetet?Ja, da har dere i alle fall mulighet for å prøve å kombinere seter i bilen og se hva som passer.
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: [Bilsikring] Når bytte ut babysetet?Vi bytta da hun var ca 10kg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
maler
|
![]() Sv: [Bilsikring] Når bytte ut babysetet?Det kommer an på ungen tenker jeg. Når de ikke sitter godt i babystol lenger, men sitter godt og stabilt oppreist kan man fint bytte. Samtidig trenger man ikke å bytte så lenge de sitter godt i babystolen.
![]() |
#11 |
er her
|
![]() Sv: [Bilsikring] Når bytte ut babysetet?Når vi er ute på tur med alle barna nå så har vi beltestolen i midten, for å bedre kommunikasjonsmulighetene mellom frem og baksetet, med en bakovervendt i midten, så sperrer det sånn. Samt at setebeltet i midten er for kort til babystolen. Tror jeg rett og slett må ta meg en dag der jeg prøver meg litt frem med plassering av de setene vi har om det går med hi-way, hts og beltestol. Eller om vi må kjøpe en hi-way til.
![]() |
|
|