|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
A friend with benefits
|
![]() Kan denne rullekaken gjøres glutenfri?Det er en rullekake, som et kjært familiemedlem ikke har kunnet spise på mange år, pga glutenallergi.
![]() |
#3 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Kan denne rullekaken gjøres glutenfri?Jeg tror jeg prøver med glutenfritt mel først, og ser om det funker. Jeg har det i skapet, så jeg får lage en prøvebunn tenker jeg.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan denne rullekaken gjøres glutenfri?Jeg tror det går kjempefint å erstatte hvetemelet med glutenfritt mel. Jeg ville brukt Toro glutenfri kakemiks, syne den fungerer best til slikt
![]() |
#5 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Kan denne rullekaken gjøres glutenfri?Hm. Jeg sto og så på kakemiksen og lurte på om jeg skulle ta den istedenfor. Skitt au, mel først og kakemiks senere om det ikke funker.
![]() |
#6 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan denne rullekaken gjøres glutenfri?Jeg har laget rullekake med vanlig glutenfritt mel og potetmel flere ganger - går så fint så. Har cøliakibarn.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan denne rullekaken gjøres glutenfri?
Det går fint
![]() |
#8 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan denne rullekaken gjøres glutenfri?Husk at glutenfritt mel krever litt mer væske, men når det kun er snakk om en ss, så spiller det sikkert ikke så stor rolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Kan denne rullekaken gjøres glutenfri?Her er en glutenfri oppskrift jeg har i et hefte hjemme, jeg er usikker på om jeg har prøvd akkurat denne, men:
![]() |
#12 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan denne rullekaken gjøres glutenfri?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Kan denne rullekaken gjøres glutenfri?Det gikk strålende, kaken smakte akkurat det samme som med vanlig hvetemel. Den ble litt tynnere og ikke fullt så luftig, men akkurat det bryr jeg meg svært lite om. Det var en meget rørt tante som fikk smake kaken mormor alltid bakte.
![]() |
|
|