|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Trenger en fet og god kremJeg går på medisiner som gjør at jeg har ekstremt tørr hud i ansiktet. Da mener jeg ikke bare litt tørr altså, men som sandpapir. Leppene er også inntørka som druer så jeg er storforbruker av leppomade.
Sist redigert av star : 26-09-11 kl 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Trenger en fet og god kremDet som har funket best på guttungens tørre eksemhud, og også på meg, når jeg har vært ille, er shea bodybutter og lip cream fra body shop, og kamillekrem fra helsekosten. Apotekkremer har vi testet ut masser av, men guttungen ender opp med å gråte og hyle fordi det svir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger en fet og god kremJeg liker godt Dermalogica Intensive Moisture Balance når huden trenger litt ekstra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Trenger en fet og god krem
Jeg synes uansett nevnte krem er veldig god (jeg kan også bli knusktørr i ansiktet, spesielt om vinteren). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Trenger en fet og god kremLocobase gul og rød brukes en god del av ungene her i huset. Gul til vanlig, og rød når det er ille. Det er FETT.
![]() |
#8 |
tankefull
|
![]() Sv: Trenger en fet og god kremGuttungen fikk en allergisk reaksjon på et eller annet i ansiktet her for et par uker siden. Hele ansiktet var sånn som du beskriver, nemlig sandpapir. Hardt og tørt. Det som hjalp han var rett og slett å smørre med spenol. Billig, og bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Trenger en fet og god kremAderma exomega eller Decubal funker fint her i gården. Eller rett og slett spenol. Billig og bra.
![]() |
![]() |
#11 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Trenger en fet og god kremEventuelt hvit vaselin. Kun fett og ikkeno vann. Jeg fikk beskjed om å bruke det når jeg hadde brannskade for å holde huden fuktet og tøyelig hele tiden, uten å være redd for at eventuelt vann skulle fryse til i huden min. (Det var på vinteren) Det er noe klin, men herreguud så fett det er.
![]() |
#12 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Trenger en fet og god kremHydra floral er jo bare vann omtrent. Hva med kuldekremen til Decleor, den heter noe med cocoon. Den beste kremen for tørre lepper er for meg Tender care fra Oriflame. Vintertørre lepper blir borte med denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Trenger en fet og god kremFør har jeg ikke trengt mer enn Hydra Floralen, selv det har til tider vært for mye. Nå er jeg i helt andre skalaen for å si det sånn.
![]() |
![]() |
#14 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Trenger en fet og god kremJeg har ei jente med atopisk eksem, og på henne bruker vi Lipikar Baume fra La Roche Posay, både i ansiktet og på kroppen, etter tips herfra. Den er fet og deilig, men trekker greit inn, og er i tillegg uparfymert, men lukter ikke bensin slik jeg synes de billigste variantene fra apoteket har en lei tendens til å gjøre (jeg har veldig velutviklet luktesans, på godt og på vondt).
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trenger en fet og god kremSkin Food fra Weleda, utrolig god! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger en fet og god krem
Hvor får man kjøpt kremen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Trenger en fet og god kremDet er apotekvare.
![]() |
#20 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Trenger en fet og god kremOm du liker decleor ville jeg kjørt på med noe fra det merket jeg altså. De har jo en del balmer som er gode å bruke da. Du kan bruke en av dem under kuldekremen feks. Nå er jeg helt blank på hva kremene heter fra decleor lenger, men balm essensielle er vel en god balm om man er tørr og irritert i huden. Virker veldig beroligende også. God å ha på om natten om denne tørre perioden skulle passere også.
![]() |
|
|