Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Trenger en fet og god krem

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-11, 17:32   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Trenger en fet og god krem

Jeg går på medisiner som gjør at jeg har ekstremt tørr hud i ansiktet. Da mener jeg ikke bare litt tørr altså, men som sandpapir. Leppene er også inntørka som druer så jeg er storforbruker av leppomade.
Men nå er jeg snart tom for kremene jeg har i skapet og trenger mer. Til vanlig bruker jeg MD Formulations og Decleor Hydra floral krem, men nå har jeg satt rensen bort og kremen duger ikke.

Har vært på et parfymeri og forhørt meg, men følte hun ikke helt skjønte hva jeg mente (jeg var ikke så ille når jeg var innom). Har ikke fått kommet meg litt rundt og spurt, men tenker at jeg må jo spørre her inne også
Den bør ikke være fryktelig dyr da

Sist redigert av star : 26-09-11 kl 10:28.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 17:39   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger en fet og god krem

Det som har funket best på guttungens tørre eksemhud, og også på meg, når jeg har vært ille, er shea bodybutter og lip cream fra body shop, og kamillekrem fra helsekosten. Apotekkremer har vi testet ut masser av, men guttungen ender opp med å gråte og hyle fordi det svir.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 17:43   #3
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker godt Dermalogica Intensive Moisture Balance når huden trenger litt ekstra. Ikke den billigste, men heller ikke rådyr, spesielt om du kjøper den på nett.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 17:45   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er nok ikke snakk om bare litt ekstra, har allerede smurt meg 4 ganger i dag. Det er virkelig sandpapir.

Gammel 25-09-11, 17:48   #5
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Det er nok ikke snakk om bare litt ekstra, har allerede smurt meg 4 ganger i dag. Det er virkelig sandpapir.

Jeg synes uansett nevnte krem er veldig god (jeg kan også bli knusktørr i ansiktet, spesielt om vinteren).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:13   #6
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker locobase fettkrem på kvelden, a-creme om morgenen og aderma exomega hvis jeg blir tørr ellers. (I tørre perioder)

Gammel 25-09-11, 18:21   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Locobase gul og rød brukes en god del av ungene her i huset. Gul til vanlig, og rød når det er ille. Det er FETT.

Gammel 25-09-11, 19:27   #8
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Guttungen fikk en allergisk reaksjon på et eller annet i ansiktet her for et par uker siden. Hele ansiktet var sånn som du beskriver, nemlig sandpapir. Hardt og tørt. Det som hjalp han var rett og slett å smørre med spenol. Billig, og bra.
Min bror som har gjennomgått flere store hudtransplantasjoner etter en ulykke i fjor sommer, bruker bare spenol på det skadde området etter anbefaling fra plast.kir. på sykehuset.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:42   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Aderma exomega eller Decubal funker fint her i gården. Eller rett og slett spenol. Billig og bra.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:43   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Takk takk for mange gode forslag

Gammel 25-09-11, 21:31   #11
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Eventuelt hvit vaselin. Kun fett og ikkeno vann. Jeg fikk beskjed om å bruke det når jeg hadde brannskade for å holde huden fuktet og tøyelig hele tiden, uten å være redd for at eventuelt vann skulle fryse til i huden min. (Det var på vinteren) Det er noe klin, men herreguud så fett det er.

Gammel 26-09-11, 08:20   #12
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Hydra floral er jo bare vann omtrent. Hva med kuldekremen til Decleor, den heter noe med cocoon. Den beste kremen for tørre lepper er for meg Tender care fra Oriflame. Vintertørre lepper blir borte med denne.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 10:29   #13
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Før har jeg ikke trengt mer enn Hydra Floralen, selv det har til tider vært for mye. Nå er jeg i helt andre skalaen for å si det sånn.

Gammel 26-09-11, 10:58   #14
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ei jente med atopisk eksem, og på henne bruker vi Lipikar Baume fra La Roche Posay, både i ansiktet og på kroppen, etter tips herfra. Den er fet og deilig, men trekker greit inn, og er i tillegg uparfymert, men lukter ikke bensin slik jeg synes de billigste variantene fra apoteket har en lei tendens til å gjøre (jeg har veldig velutviklet luktesans, på godt og på vondt).

Gammel 26-09-11, 11:24   #15
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skin Food fra Weleda, utrolig god!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 20:23   #16
star
bits and pieces

star sin avatar

Standard

Det ble aderma sin nå og den er da hvertfall bedre enn det jeg har

Gammel 26-09-11, 20:31   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

A-Creme Den bruker jeg når jeg er ekstra tørr om vinteren.

Gammel 29-09-11, 20:49   #18
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har ei jente med atopisk eksem, og på henne bruker vi Lipikar Baume fra La Roche Posay, både i ansiktet og på kroppen, etter tips herfra. Den er fet og deilig, men trekker greit inn, og er i tillegg uparfymert, men lukter ikke bensin slik jeg synes de billigste variantene fra apoteket har en lei tendens til å gjøre (jeg har veldig velutviklet luktesans, på godt og på vondt).

Hvor får man kjøpt kremen?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 20:53   #19
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er apotekvare.

Gammel 29-09-11, 20:56   #20
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Om du liker decleor ville jeg kjørt på med noe fra det merket jeg altså. De har jo en del balmer som er gode å bruke da. Du kan bruke en av dem under kuldekremen feks. Nå er jeg helt blank på hva kremene heter fra decleor lenger, men balm essensielle er vel en god balm om man er tørr og irritert i huden. Virker veldig beroligende også. God å ha på om natten om denne tørre perioden skulle passere også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.