Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nabobråk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-11, 10:08   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nabobråk

Den ene naboen vår er av den hissige typen. Vi hører egentlig ikke noe til noen av naboene, men denne karen har høylydte krangler med kjæresten (han bytter jevnlig kjærste) for åpne vinduer kl 02.30 om natta, og da får vi det med oss. Vi bor tross alt vegg i vegg.

Men jeg er litt bekymret. Krangelen i natt var spesielt høylydt og vi hørte masse dunking i veggene, en del "nei, nei, nei" fra kjæresten etterfulgt av sår gråt. Jeg mistenker at han slår henne, men er ikke sikker.

Hva gjør man da?

Vi er bare på hils og kjenner ham ikke. Han er en sjarmerende ung gutt i begynnelsen av 20-årene. Han leker gjerne litt med ungene ute i bakgården hvis han har god tid, og er svært blid mot oss voksne også. Men det trenger jo ikke bety noen verdens ting.

Hvis det er relevant for historien, hadde de sex kl 4. Blokklivets gleder gjør at vi får med oss det meste.

Gammel 27-09-11, 10:10   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nabobråk

Dette kan jeg ingen ting om, men jeg synes jo det naturlige vil være å ringe politiet neste gang. (Og kanskje ringe på i dag og spørre om hun har det bra? )

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:15   #3
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Hadde ikke ringt på, kun kontaktet politiet neste gang.

Gammel 27-09-11, 10:16   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ring politiet neste gang, og snakk med henne, kanskje?

Gammel 27-09-11, 10:19   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og tror jeg hadde ringt politiet hadde jeg hørt slike lyder en gang til.

Ekle greier, slikt.

Gammel 27-09-11, 10:20   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hvem dama er. Det kommer og går en del damer der. (Det legger jeg meg overhodet ikke oppi, altså.)

Men ringer man politiet selv om man ikke vet om han slår? Det kan jo hende at han slår i veggene eller kaster ting i veggene i sinne. Det er jo heller ikke noe koselig, men er det forbudt og grunn til å ringe?

Gammel 27-09-11, 10:21   #7
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Det er ikke du som skal avgjøre om det skjer noe forbudt der. Du hører nok til at du blir bekymret, det holder i lange baner. Så får politiet avgjøre hva de gjør videre med din bekymring og om det er tilstrekkelig til at de tar affære.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:21   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Bare så det er sagt; jeg har ringt politiet angående denne fyren en gang. Da tror jeg det foregikk en gruppevoldtekt i leiligheten. Masse gutter og så én jente som tydeligvis hadde det helt fryktelig.

Jeg var da tydeligvis ikke den eneste som ringte, for politiet var på plass innen jeg kom frem til alarmsentralen.

Gammel 27-09-11, 10:22   #9
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja - om det foregår ofte nok, på natta, så det går ut over søvn og husfred, ville jeg sagt det var grunn til å ringe.

Og sånn ellers... Jeeez for en fyr.

Gammel 27-09-11, 10:23   #10
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er enig med Fakse -det holder at du er bekymret. Det er ikke du som skal bevise hva som foregår. Og det at han bråker midt på natta kan da uansett være grunn nok til å ringe.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:24   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Det er ikke du som skal avgjøre om det skjer noe forbudt der. Du hører nok til at du blir bekymret, det holder i lange baner. Så får politiet avgjøre hva de gjør videre med din bekymring og om det er tilstrekkelig til at de tar affære.

Dessuten: selv om det skulle vise seg å ikke være så alvorlig som at han slår henne, så er det jo bråk som plager dere, som politiet kan hjelpe dere med. Vi har også en nabo som kan være ganske så høylydt. Det har ikke vært noe særlig damer involvert, men han har spilt kjempehøy musikk midt på natt og stått og gaula. Politiet har kommet flere ganger, og det har hjulpet. (Det hjalp også å true med utkastelse fra borettslaget).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:25   #12
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er målløs. Det må da være ille ha en nabo du mistenker å stå bak noe så alvorlig?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:25   #13
Prøvende
Ingen skravlebøtte

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Altså, om han kaster ting i veggene og hun roper nei, nei ,nei, så har hun det jo ikke bra!! Tror du sex kl 4 var helt frivillig om han kastet ting i veggen kl 0230?? Idont think so!!

Jeg ville helt klart ringt politiet neste gang, og rett og slett spurt om de hadde tid til å komme, eller hva du skulle gjøre.

Det mest effektivet er kanskje å legge en lapp i postkassen om at dere hører alt som foregår, og kommer til å ringe politiet neste gang. Faren er at han da fortsetter, men gjør det mye stillere. Uansett, han vil ha godt av å vite at noen følger med!

Gammel 27-09-11, 10:25   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Bare så det er sagt; jeg har ringt politiet angående denne fyren en gang. Da tror jeg det foregikk en gruppevoldtekt i leiligheten. Masse gutter og så én jente som tydeligvis hadde det helt fryktelig.

Jeg var da tydeligvis ikke den eneste som ringte, for politiet var på plass innen jeg kom frem til alarmsentralen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-11, 10:31   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Om han kaster ting i veggene og slår møbler, så hun gråter og roper nei, så kvalifiserer vel det også som "husbråk", om det så skulle være at han ikke slår henne?

Politiet hørtes ut som en god plan.

Gammel 27-09-11, 10:36   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg er målløs. Det må da være ille ha en nabo du mistenker å stå bak noe så alvorlig?

Det verste er at han er så superkoselig mot oss. Jeg er fryktelig reservert på grunn av det jeg har hørt, men han vet jo ikke at jeg har ringt politiet. Han tøyser og tuller masse med ungene mine. Får dem til å gjøre high five, spiller litt basketball (jeg tror han er basketballspiller) og er generelt veldig, veldig blid.

Foreldrene hans er også veldig ålreite. De prater jeg med hvis vi møtes når de er her. Men neste gang er jeg litt fristet til å ta en prat med dem om dette. Det er jo ikke første gang, men det var verre i natt enn på lenge.

Så jeg skjønner godt at han drar så mye damer. Han er utrolig vakker og superkoselig.

Gammel 27-09-11, 10:37   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hiver meg på koret som sier at det ikke er din jobb å vurdere om det skjer noe ulovlig; det er opp til politiet å vurdere. De jeg kjenner som jobber i politiet, er veldig tydelige på at publikums oppgave er å varsle politiet hvis de mistenker at noe galt skjer. Politiets oppgave er å sjekke om det stemmer (og helst sørge for at det ikke skjer (igjen)).

Gammel 27-09-11, 10:42   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Takk. Da ringer jeg politiet neste gang. De holdt meg tross alt våkne i et par timer i natt med bråket sitt.

Gammel 27-09-11, 10:43   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Takk. Da ringer jeg politiet neste gang. De holdt meg tross alt våkne i et par timer i natt med bråket sitt.

Det i seg selv er jo faktisk en gyldig grunn til å ringe politiet, i alle fall når det ikke er første gangen.

(Sånn hvis du trengte noen ekstra argumenter overfor deg selv til neste gang, mener jeg.)

Gammel 27-09-11, 10:49   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden politiet har vært der tidligere, så har de jo allerede papirer på fyren. Utrolig kjip sak, og viser vel egentlig at man aldri kan vite hvem som banker kona si. Jeg tenker i forhold til saker hvor menn har drept konene sine og alle naboer sier i ettertid: "men han var jo så hyggelig!"

Når du skrev dette fikk jeg litt deja vu, men du har kanskje fortalt om den andre episoden tidligere slik at jeg tenkte på den?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.