|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Rett til leksehjelpPå ett eller annet vis, og spør meg ikke hvordan, så greide vi å gå glipp av påmeldingen til dette skoleårets leksehjelpordning. Hvis du allikevel spør meg, kunne jeg nesten sverget på at vi aldri fikk noe melding om dette før sommeren. Vi gikk i hvert fall og ventet på påmeldingsmulighet da skoleåret startet og da vi hørte at leksehjelpen var igang uten å ha sett noen lapp tok vi kontakt med rektor for å få meldt på guttene. I dag fikk vi tilbakemelding om at guttene ikke kunne få plass fordi bemanningen var satt opp ut fra det antallet som hadde meldt seg på.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rett til leksehjelpHer må man melde seg på, og påmeldingen er bindende for et halvår om gangen. Melder man seg ikke på må man vente til neste år. Dette har med bemanningen å gjøre ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rett til leksehjelpDet er det samme her. Her melder man seg på i starten av skoleåret og det er bindende i et halvt år. Forøvrig er ikke minstejenta med på dette da jeg synes hun får mere ro og er mere effektiv når hun gjør leksene hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
![]() Sv: Rett til leksehjelpHer må man også melde seg på og bemanningen settes opp etter det antallet barn som er påmeldt. Om de har noe ekstra kapasitet vet jeg ikke, men det går hvertfall an å melde dem av i løpet av skoleåret.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Rett til leksehjelpDette er et tilbud man har krav på, det høres merkelig ut at de tar seg lov til å si nei på den måten. Det trenger jo ikke være verre enn at man ser at ungen begynner å henge etter og dermed trenger leksehjelp selvom man trodde det ikke trengtes. Da skal jo ikke ungen vente og komme bakpå i et halvt år før han får hjelp heller. |
![]() |
![]() |
#7 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rett til leksehjelpJeg gikk glipp av fristen, og spurte kontaktlærer. Bare send inn lappen, sa hun. Det er lovbestemt leksehjelp, så de MÅ ta ham inn uansett.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Rett til leksehjelpDet er jo mye man har krav på som likevel er avhengig av at man søker innen en frist. Jeg synes skolen var vansklige som ikke kunne ta inn et par ekstra kanskje, da har de beregnet seg lite margin synes jeg. Men det er umulig å organisere et tilbud innenfor begrensede budsjettrammer dersom det ikke skal være lov til å forholde seg til en påmeldingsdato.
![]() |
#9 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Rett til leksehjelpTakk for svar alle sammen.
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Sv: Rett til leksehjelpJeg gjetter på at noen kommer til å slutte på leksehjelpen, så jeg ville bedt om å få stå på "venteplass" og komme inn når det skjer. Sånn hvis de insisterer på å være så rigide.
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Rett til leksehjelpJeg vil også tro noen melder seg av. Vi melder ut den ene ungen nå etter at han sto og gråt på SFO fordi han ikke greier å konsentrere seg i et rom med så mange barn. Da får han heller ta ansvaret for leksene selv hjemme.
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Rett til leksehjelpHer skjer ikke påmeldingen før første foreldremøte i august her, og det er aldri problem med å få dem inn senere heller.........nå er dette en liten skole da, men de har jo krav på dette.
![]() |
#14 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Rett til leksehjelp
Sånn er det her også.
![]() |
#15 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Rett til leksehjelpHos oss meldte vi oss på i fjor. Vi meldte henne ikke på, men da august kom ville hun. Mannen tok en telefon til skolen og ordnet det. Kommunen hadde gitt beskjed om at alle som ønsket men ikke var meldt på skulle få plass. Ingen ny påmelding i år, og hun går fortsatt på leksehjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Rett til leksehjelpFikk dere ingen påmeldings skjema med hjem rett etter skolestart?
![]() |
#17 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Rett til leksehjelpHva man har krav på vet jeg ikke.
![]() |
#18 |
Står på egne ben
![]() Sv: Rett til leksehjelpVi fikk lapp om påmelding til leksehjelp andre uka de gikk på skolen. Alle måtte levere skjema enten de skulle være med eller ikke. Det er vel for å sikre at alle har fått det med seg tenker jeg. Vi meldte bare på delvis og på halvparten av gangene på begge ungene, men det fulgte med et eget skjema en kunne fylle ut i ettertid for endringer på leksehjelptidene eller avmelding. Da gjelder det fra første ny måned etter endrings skjema er levert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Rett til leksehjelpVi fikk på meldingslapp rett etter skolestart. I fjor hadde de opptak fortløpende, men det ble for rotete, så i år er det opptak kun to ganger i året. Jeg vet ikke om de tar opp noen utenom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: Rett til leksehjelp
Hva mener du med at satsen justeres? Det blir feil å gi rabatt til de som er på leksehjelp da de som ikke er der har krav på tilsyn samtidig.
![]() |
|
|