Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sentralstøvsuger eller ikke?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 10:21   #1
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sentralstøvsuger eller ikke?

Vi skal flytte inn i nybygg og er så smått i gang med tilvalg. Nå lurer vi: Er sentralstøvsuger så lurt som det høres ut? Huset har tre etasjer + loft som skal brukes til tv/leke-stue, det hører vel med til historien...

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:24   #2
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Savner absolutt sentralstøvsugeren og smulesamleren under benken på kjøkkenet.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:29   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Har sentralstøvsuger på hytta, og syns den suger veldig dårlig ifht en vanlig en. Sugekraften skal liksom så langt i den slangen..... Og mer ståk å finne fram slangen enn en vanlig. Men det er meg...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:31   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Jeg kommer til å savne sentralstøvsugeren masse.
Ja slangen kan være pesete å drasse på, men jeg syns det er enda mer pesete å drasse på hele støvsugeren hele huset rundt.

Pass på å lage et lite skap til slangen i den etasjen du kommer til å bruke den mest, for vi har den i sokkelen, og jeg syns det er litt kjedelig å måtte gå ned å hente den hver gang jeg trenger den oppe. Og pass på å ha lang nok slange!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:32   #5
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Ja, og så lønner det seg å kjøpe en med litt kraftigere motor enn det som som regel er med som standard. Nettopp pga sugekraften. Vi oppgraderte vår og er glad for det.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:33   #6
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Sentralstøvsuger er lurt. Vi har tre plan hos oss og det er bedre å baksere med kun en slange, enn å bære en støvsuger rundt omkring, ta inn og ut av stikkontakt osv (med mindre man har en støvsuger i hver etasje da )

Husk å velg modellen med av og på-knapp på slangen.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:34   #7
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Ja, og så lønner det seg å kjøpe en med litt kraftigere motor enn det som som regel er med som standard. Nettopp pga sugekraften. Vi oppgraderte vår og er glad for det.

Men ikke ta for kraftig. Naboen valgte en som var litt i overkant, han måtte bytte ut noe greier i sikringsskapet...

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:35   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Men ikke ta for kraftig. Naboen valgte en som var litt i overkant, han måtte bytte ut noe greier i sikringsskapet...

Oida! En mellomting er kanskje bra.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:39   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.857
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Jeg hadde det der jeg bodde før, men synes det bare var mas med hele greia. Har ikke savnet den et sekund.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 10:57   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Jeg savner sentralstøvsugeren vi hadde før. Men det er greit å passe på at man har flere uttak, sånn at man slipper en uendelig lang slange.

Ønsker meg smulesamler på kjøkken, og til sand og smårusk i gangen. Og husk å monter selve støvsugeren et sted som tåler støy.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:15   #11
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Jeg vil si det kommer an på hva dere skal ha på gulvet. Er det mye flisegulv, tepper og sånn ville jeg helt klart hatt sentralstøvsuger. Om det er mye glatt parkett er det bedre med mikrofiber-mopping på gulvene, og da spørs det om sentralstøvsugeren blir så lite brukt at det egentlig ikke er verd det.

Men smulesamler virker genialt uansett da, så kanskje det er verd å ha den bare for smulesamleren sin del?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:25   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Jeg skal aldri ha noen annen støvsuger enn sentralstøvsuger. Det største fortrinnet er jo at virvlestøvet går ut av huset og ikke spres rundt inne i huset som det gjør med vanlig støvsuger. Det er virkelig merkbart mindre støv inne etter at vi fikk sentralstøvsuger altså.

Sugeevnen vil vel variere etter hvor mange airwatt støvsugeren har uansett om det er sentralstøvsuger eller vanlig støvsuger?

Er veldig fornøyd med sugeevnen på vår iallefall.

Det er ikke noe mer pes med den lange slangen enn det er å drasse rundt på en vanlig støvsuger syns jeg. Vi har uttak midt i huset i hver etasje og rekker da ut i alle hjørner fra samme uttak.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 11:39   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Disse uttakene, hvordan lager man dem? Ødelegger man eksisterende gulv hvis man skal lage det, er det sånn at det må gjøres ifb med nytt gulv?
Hvor mye koster dette alt i alt?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:17   #14
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Vi hadde før og har nå endelig fått her vi bor nå. Lykke!

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:39   #15
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Disse uttakene, hvordan lager man dem? Ødelegger man eksisterende gulv hvis man skal lage det, er det sånn at det må gjøres ifb med nytt gulv?
Hvor mye koster dette alt i alt?

Vi har uttakene i veggen. Støvsugeren står i en bod som har vegg ut mot gangen vår og ut mot trappeoppgangen. Det ene uttaket er i toppen av trappa opp til 2. etasje og det andre er i gangen i 1. etasje. Huset vårt er ikke nytt, så det ble mest hensiktsmessig å gjøre det sånn. Alle rørene ligger åpent i taket i boden.

Tror det kostet 5-6000 tilsammen den gangen vi la den inn, men det er noen år siden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:48   #16
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Selvfølgelig skal du ha sentralstøvsuger, og du skal også ha en slange i hver etage!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 12:51   #17
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Vi har ikke. Men så støvsuger jeg helelr aldri
Eller, noen ganger tar mannen sofaen da. Med en vanlig støvsuger.
Men ellers bruker jeg bare mopper.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 13:03   #18
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Me har sentralstøvsugar, og glad er eg for det. No er ikkje huset vårt så stort, så me klarer oss med eit uttak i kvar etasje. Då rekk me over heile etasjen. Mine skuldre toler ikkje mopping, så eg støvsuger i staden. Når me pusser opp gangen skal me ha smulelist der, og så håper eg at eg får på vaskerommet også.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:45   #19
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Er det en ting jeg savner her så er det sentralstøvsuger. Vi har 2 etasjer + loft, og det er så kjipt å slepe rundt på støvsugeren at vi anskaffet en støvsuger til hver av de to etasjene. :lat:

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:20   #20
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.333
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sentralstøvsuger eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Og mer ståk å finne fram slangen enn en vanlig. Men det er meg...

Og meg. Er langt mer fornøyd med vår lette og hendige støvsuger som suger minst like bra som sentralbeistet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no