|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Når begynne med dunposer i vogna?Man skulle ikke tro at dette er fjerde høsten med vognbarn, jeg er like usikker hver høst...
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Nå har ikke jeg dunpose da, men ullpose.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Vi har faktisk brukt dunpose noen ganger allerede, i Zapp Xtra-vognen. Da var det vel rundt 14 grader eller noe, tenker jeg. I den vanlige vognen har vi fortsatt lammeskinn og dyne, supplert med teppe når det er nødvendig. Nå er det jo plutselig varmere i været, så ja... Vanskelig.
|
|
|
|
#4 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Her har vi brukt Voksi Urban lenge, faktisk har den ikke vært pakket bort i sommer, kun vært ute av vogna i de varmeste periodene. Bruker ikke yttertøy på inni den da, kun lue om det er kjølig. Her er det under 10 grader midt på dagen, så bruker bomullslue på.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Vi skal finne frem ullposen vår nå i helgen. Er nesten nede i 0 grader når vi står opp om morgenen, men så blir det nesten opp mot 20 i løpet av dagen. Det er ulempen med høsten.
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?I dag er det 16 grader her. Jeg tror fleeceposen med lammeskinn og stormtrekket hadde holdt en god stund til. Det er jo ikke verre enn at man bytter om man merker at barnet ikke er like varmt i vognen lenger?
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Jeg har såvidt begynt med dyne jeg, da ligger han på et skinn og har strikkedress på seg. Utpå dagen bruker vi fortsatt bare nøstebarnteppe og vognteppe vi. |
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Jeg har puttet nedi Lille Sommer - den tynne posen vår. Den er vel mest som et vattert ullteppe å regne.
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Ja altså, når vi bruker dyne har hun bare ull/silkeundertøy og evt et lag med vanlige inneklær utenpå, avhengig av temperaturen. Skinn ligger hun på uansett. Varierer påkledning og bruk av dyne/teppe etter temperaturen, rett og slett. Sånn som været er nå synes jeg nesten ikke det går an å bruke det samme hver dag, så vi bytter litt rundt.
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Det hang lappe i barnehagen i forrige uke om ønske om pose. Men de sa at det gjalt ikke oss, for Lillesøster hadde skinn + teppe + dyne, og et godt utvalg ull. Hm.
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Plutten ble litt
|
|
|
#13 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Minsten (8 mnd) har fått lammeskinnsposen i vogna. Så varierer vi hvor mye klær vi har på når han skal ut å sove.
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Vi har 19 grader her i dag. Tror vi begynte i november i fjor sånn ca.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?
Ja altså, den er jo varm og god, men føles veldig lett. Ikke vet jeg, jeg er nybegynner.
|
|
|
|
#17 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Vogn? Pose? til 09-barna?
|
|
|
#18 |
|
nygift
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Vi har Odenwalder posen og jeg begynner med den etter helgen, siden vi har blitt lovet en "indian summer" i helga
|
|
|
|
#19 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Pjotten er varm av seg, så vi venter litt til med dunpose, tenker jeg. Han har en vindtett Kaiser-pose med ull i barnehagen, Buggysnuggle i fleece hjemme, og ullribb under. Lillingen har ikke begynt å sove ute ennå, men der blir det nok skinn og tepper og dyne en stund. Pjotten fikk ikke pose før han var nesten et år, det holdt fint med skinn, alpakkateppe og dyne. Han sover ute i dunposen ned i 20 blå, siden han ikke vil sove lur innendørs, han har aldri vært kald.
|
|
|
|
#20 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når begynne med dunposer i vogna?Det er 20 grader her i dag, så vi venter nok litt til. |
|
|
|
![]() |
|
|