|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Jeg og et par andre jenter diskuterte heftig Marianne Aulies handling i dag, da en av de andre uttalte med kraft og engasjement "hun har bidratt til å utjevne maktbalansen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Jeg har ikke dette store problemet med Aulies uttalelser som alle ser ut til å ha. Øye for øye og tann for tann. Er det usant får hun nok svi på en eller annen måte. Er det sant, vel, så er det jo sant og disse gutta tåler en trøkk.
![]() |
#3 |
"De"
|
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Jeg synes ikke noe om det i det hele tatt.
![]() |
#4 |
Stadig underveis
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?
Dersom de faktisk har gjort det hun hevder, forstår jeg godt at hun ikke er så pinlig nøye på å sikre deres rettsikkerhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Jeg er ambivalent. Jeg tror at hennes handlinger kan påvirke flere (selvopplevd) voldtatte til å åpne seg. Samtidig kan reaksjonene som har kommet fram i etterkant gjøre at folk er redd for ikke å bli trodd. Vi har jo hørt det her inne også; "Hun juger sikkert, det er jo over 14 år siden", "Hvorfor anmeldte hun det ikke", "Hvordan kan det ha seg at hun er forsøkt voldtatt når hun frivillig...".
![]() |
#6 |
Livsnyter
|
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Nei jeg syntes ikke at hun har gjort oss kvinner en tjeneste. Kvinner har jo vært klar over medias (radio, tv, aviser, ukeblader etc) makt i alle år så det var ingen nyhet dette at man kan "straffe" noen over radioen. Det er vel heller det at dette er en mulighet for hevn de færrester ønsker å benytte seg av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?På en måte er jeg enig med deg.
![]() |
#8 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Om hun har gjort oss kvinner en tjeneste vet jeg sannelig ikke helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Jeg syns ikke hun har bidratt til annet enn å sette seg selv i et dårlig lys, dessverre. Hvordan dette skal "utjevne maktbalansen" klarer jeg ikke å se.
![]() |
#10 |
Ustabil
|
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Nei, tvert i mot! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Jeg tror rettsstaten er på gyngende grunn når borgervernet får fritt spillerom, jeg...
![]() |
#12 |
Ekvilist
|
Kjenner du henne, og vet at hun er ute etter å ramme "hvem som helst"? Er du synsk? I motsatt fall synes jeg dette var noe av det mest utidige jeg har lest på lenge. Det er stor forskjell på å mene at Aulie valgte feil framgangsmåte, og på denne typen forhåndsdømming og mistenkeliggjøring. Ikke bare av Aulie, men alle som har en formening om å ha blitt utsatt for voldtektsforsøk/voldtekt.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Nei, jeg synes på ingen måte at hun med dette har vært med på å utjevne maktbalansen. En slik "outing" som dette er kun mulig og interessant fordi det er kjendiser involvert. For Per og Pål er det ikke noen trussel å bli hengt ut på denne måten, og jenter flest har ikke anledning til det heller. Hvis ikke trusselen om anmeldelse og straff virker, tror jeg neppe denne formen for "gapestokk" hjelper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ustabil
|
Nei jeg kjenner henne ikke. Heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Nei, jeg synes ikke hun har gjort oss en tjeneste.
![]() |
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Jeg har ikke enda helt bestemt meg for hva jeg mener om Aulies utspill, og for hvorvidt det har styrket eller svekket andre overgrepsofre.
![]() |
![]() |
#18 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
er enig med Sitron!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nattrangler
![]() Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?Jeg har valgt å la være å kommentere denne saken fordi jeg ikke helt vet hva jeg synes, vanskelig å vite hva som er rett og hva som er galt hvis det er føleser inne i bildet, så derfor vil jeg ikke si noe om akkurat dette.
![]() |
#20 |
godt brukt
|
Enig med deg . |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|