Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-07, 21:09   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg og et par andre jenter diskuterte heftig Marianne Aulies handling i dag, da en av de andre uttalte med kraft og engasjement "hun har bidratt til å utjevne maktbalansen".

Det er jo et faktum at menn stort sett er sterkere enn oss kvinner, og dersom en mann vil tvinge seg til sex med en dame, så kan han få det. Jeg og mange med meg jogger ikke alene i skogen om kvelden av redsel for hvem vi kan møte på og hva som kan skje. Vår frihet blir begrenset og mange får livskvaliteten redusert av frykt.

Men nå... etter at Aulie har forkynt på radio hva hun har blitt utsatt for, bør vel menn kanskje tenke seg om en ekstra gang før de tråkker kvinner for nærme. Ikke bare kan vi gå til politiet og anmelde saken (og saken blir med største sannsynlighet henlagt), men vi kan faktisk benytte medier som radio og Internett til å oute dem.

Hva tenker du om saken kvinne?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:12   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg har ikke dette store problemet med Aulies uttalelser som alle ser ut til å ha. Øye for øye og tann for tann. Er det usant får hun nok svi på en eller annen måte. Er det sant, vel, så er det jo sant og disse gutta tåler en trøkk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:13   #3
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg synes ikke noe om det i det hele tatt.
De "beskyldte" burde kunne komme med sin versjon. For alt vi vet er et bare oppspinn.
Jajajaja.. det er sannsynligvis ikke det, men VI, lyttere vet jo ikke noe som helst.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:19   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg synes ikke noe om det i det hele tatt.
De "beskyldte" burde kunne komme med sin versjon. For alt vi vet er et bare oppspinn.
Jajajaja.. det er sannsynligvis ikke det, men VI, lyttere vet jo ikke noe som helst.

Dersom de faktisk har gjort det hun hevder, forstår jeg godt at hun ikke er så pinlig nøye på å sikre deres rettsikkerhet.

Eller for å si det sånn: Om noen gjorde noe kriminelt mot deg... ville du da vært så opptatt av deres "rett til å komme med sin versjon"?.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:19   #5
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg er ambivalent. Jeg tror at hennes handlinger kan påvirke flere (selvopplevd) voldtatte til å åpne seg. Samtidig kan reaksjonene som har kommet fram i etterkant gjøre at folk er redd for ikke å bli trodd. Vi har jo hørt det her inne også; "Hun juger sikkert, det er jo over 14 år siden", "Hvorfor anmeldte hun det ikke", "Hvordan kan det ha seg at hun er forsøkt voldtatt når hun frivillig...".

Som sagt, jeg er usikker.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 21:19   #6
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Nei jeg syntes ikke at hun har gjort oss kvinner en tjeneste. Kvinner har jo vært klar over medias (radio, tv, aviser, ukeblader etc) makt i alle år så det var ingen nyhet dette at man kan "straffe" noen over radioen. Det er vel heller det at dette er en mulighet for hevn de færrester ønsker å benytte seg av.
Tror nok ikke dette fører til en trend blant krenkete kvinner.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 16:48   #7
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

På en måte er jeg enig med deg.
Jeg har aldri helt skjønt hvorfor man skal beskytte (dvs la være å oute dem) tullinger. Jeg har et inntrykk av at folk "finner seg i" altfor mye noen ganger, også når det gjelder ting som ikke er så alvorlig som voldtekt. Tullingene får liksom bare holde på.

Det jeg synes er feil i denne saken, er at hun bruker et radioprogram på denne måten.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:13   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Om hun har gjort oss kvinner en tjeneste vet jeg sannelig ikke helt.
Jeg er også ambivalent i denne saken.

Den har fra mitt ståsted to sider, hvor den ene handler om kvinners rettsikkerhet mot vold og overgrep og den andre handler om justis i retning borgervern. Ikke det at det ene temaet utelukker det andre, men den dagen vi stiller spørsmålstegn ved rettsvesenet, og den dagen har vel kanskje kommet(?), bør debatten dreies om det og ikke to tilfeldig utvalgte "syndere".
Nettopp det har kanskje Auli klart på et vis, kanskje på bekostning av to menn som er eller ikke er skyldige. Hun er likevel ikke den første som velger denne veien, for noen år siden ble x antall horekunder også navngitt over eteren. Jeg er redd denne formen for justis vil få tragiske utfall i siste instans.
Men jeg er overbevist om at håndteringen av lovverket vil få en gjennomgang etter dette. I så fall vil noe godt ha kommet ut av det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:23   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.783
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg syns ikke hun har bidratt til annet enn å sette seg selv i et dårlig lys, dessverre. Hvordan dette skal "utjevne maktbalansen" klarer jeg ikke å se.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:27   #10
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Nei, tvert i mot!

Hun har derimot bevist at hevngjerrige kvinner kan påstå voldtektsforsøk for å ramme hvem som helst, og det på direktesendt radio.

Hun bidrar derfor etter min mening til å øke den tvilen som alltid har eksistert rundt "påstått voldtekt".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:28   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg tror rettsstaten er på gyngende grunn når borgervernet får fritt spillerom, jeg...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 17:56   #12
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hun har derimot bevist at hevngjerrige kvinner kan påstå voldtektsforsøk for å ramme hvem som helst, og det på direktesendt radio.

Hun bidrar derfor etter min mening til å øke den tvilen som alltid har eksistert rundt "påstått voldtekt".

Kjenner du henne, og vet at hun er ute etter å ramme "hvem som helst"? Er du synsk? I motsatt fall synes jeg dette var noe av det mest utidige jeg har lest på lenge. Det er stor forskjell på å mene at Aulie valgte feil framgangsmåte, og på denne typen forhåndsdømming og mistenkeliggjøring. Ikke bare av Aulie, men alle som har en formening om å ha blitt utsatt for voldtektsforsøk/voldtekt.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 18:17   #13
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Nei, jeg synes på ingen måte at hun med dette har vært med på å utjevne maktbalansen. En slik "outing" som dette er kun mulig og interessant fordi det er kjendiser involvert. For Per og Pål er det ikke noen trussel å bli hengt ut på denne måten, og jenter flest har ikke anledning til det heller. Hvis ikke trusselen om anmeldelse og straff virker, tror jeg neppe denne formen for "gapestokk" hjelper.

Hvis det skulle komme noe fornuftig ut av dette så måtte det være at jenter ble klar over at overgrep kan skje når man minst aner det. Det er ikke på joggetur aleine i skogen man er mest utsatt - det er når man er lettere drita på nachspiel sammen med noen man tror man kjenner.... Men det kunne hun ha oppnådd uten å nevne navn.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 19:19   #14
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Kjenner du henne, og vet at hun er ute etter å ramme "hvem som helst"? Er du synsk? I motsatt fall synes jeg dette var noe av det mest utidige jeg har lest på lenge. Det er stor forskjell på å mene at Aulie valgte feil framgangsmåte, og på denne typen forhåndsdømming og mistenkeliggjøring. Ikke bare av Aulie, men alle som har en formening om å ha blitt utsatt for voldtektsforsøk/voldtekt.

Nei jeg kjenner henne ikke. Heldigvis.

Jeg sier bare at måten hun går frem på styrker alle de kritikerne som mener at voldtekt bare er oppdiktet og et uttrykk for at jenta etterpå angrer og den slags. Har du virkelig aldri hørt slike påstander? Til og med i rettssalen hender det at "påståtte voldtekter" blir avfeid med at jenta kledde seg slik og sånn, og la opp til det, og var med på det, helt til hun angret seg etterpå fordi foreldrene fikk greie på det. Og siden Aulies påstander for evig og alltid vil forbli nettopp det, og fordi hun ikke en gang ble voldtatt, bare forsøkt (og de angitte mennene hevder at noe sånt aldri har skjedd), så er hun nettopp prototypen på den typen kvinner som er villig til å angi menn bare for å få oppmerksomhet selv. Hun oppnår jo ingenting annet enn oppmerksomhet om egen person - og styrker det bildet mange har av voldtekt og voldtektsforsøk som bagateller.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:24   #15
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Nei synes ikke hun gjør oss en tjeneste i det hele tatt. Synes ikke noe om det hun gjorde i bunn og grunn.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:33   #16
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Nei, jeg synes ikke hun har gjort oss en tjeneste.
Selv om Marianne Aulie tydeligvis synes det er greit, så er det ikke greit å komme med voldtektsanklager på denne måten, hvor 3.part ikke har mulighet til å forsvare seg.
Missforstå meg rett; Dersom Aulie har blitt utsatt for voldtektsforsøk, så synes jeg oppriktig synd på henne, og skjønner at dette er en opplevelse som sikkert har merket henne for livet - Men det gir henne fortsatt ingen rett til å ta dette ut på direktesendt riksdekkende radio. Vi har andre, og mer velfungrenende systemer, som skal ta seg av denne typen saker. Det riktige ville selvfølgelig vært å melde saken til politiet.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 20:41   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg har ikke enda helt bestemt meg for hva jeg mener om Aulies utspill, og for hvorvidt det har styrket eller svekket andre overgrepsofre.

Pr. i dag synes jeg bare hun har styrket det mange overgripere vet godt; at ofrene har liten tro på rettsystemet. Jeg kunne ikke gjort det Aulie har gjort.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 21:22   #18
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har ikke dette store problemet med Aulies uttalelser som alle ser ut til å ha. Øye for øye og tann for tann. Er det usant får hun nok svi på en eller annen måte. Er det sant, vel, så er det jo sant og disse gutta tåler en trøkk.

er enig med Sitron!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 21:27   #19
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Jeg har valgt å la være å kommentere denne saken fordi jeg ikke helt vet hva jeg synes, vanskelig å vite hva som er rett og hva som er galt hvis det er føleser inne i bildet, så derfor vil jeg ikke si noe om akkurat dette.

Jeg ble selv forsøkt voldtatt som 12 åring, og hatet jeg følte til denne personen ble bare større og større ettersom årene gikk, og hadde jeg hatt muligheten til det så kunne jeg godt ha fortalt det på radio. rettsikkerheten til denne personen var det siste jeg ville tenkt på, han har ødelagt mye av skoletiden min, og deler av ungdomstiden min så hvorfor skulle jeg spare han, men nå er jeg ikke så tøff at jeg hadde nok ikke turt å stått frem i radio, men jeg har i allefall stått frem i 2 rettsaker og det har vært tøft nok for min del, men også godt å få fortalt det og bli trodd av de som var der,

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 21:30   #20
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har ikke egentlig Marianne Aulie gjort oss kvinner en tjeneste?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Nei, jeg synes ikke hun har gjort oss en tjeneste.
Selv om Marianne Aulie tydeligvis synes det er greit, så er det ikke greit å komme med voldtektsanklager på denne måten, hvor 3.part ikke har mulighet til å forsvare seg.
Missforstå meg rett; Dersom Aulie har blitt utsatt for voldtektsforsøk, så synes jeg oppriktig synd på henne, og skjønner at dette er en opplevelse som sikkert har merket henne for livet - Men det gir henne fortsatt ingen rett til å ta dette ut på direktesendt riksdekkende radio. Vi har andre, og mer velfungrenende systemer, som skal ta seg av denne typen saker. Det riktige ville selvfølgelig vært å melde saken til politiet.

Enig med deg .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no