|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?Les: Hvilken solkremfaktor er nødvendig? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?Jeg var i Kroatia for to uker siden, og trengte ikke solkrem der. Jeg var riktignok ikke på ferie og ute hele dagen, men var et par-tre timer i sola hver dag. Jeg ville tatt med en solkrem for sikkerhets skyld, men tror ikke det er nødvendig med faktor 30.
|
|
|
#3 |
|
Bare sær
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?Jeg var i Spania for ti dager siden, da brukte jeg faktor 6 på bryst og skuldre, og ingenting ellers, og ble ikke brent. Men jeg tåler solen godt.
|
|
|
#4 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?I ansiktet bruker jeg minst faktor 20 aaret rundt uansett hvor jeg er. Hvis jeg virkelig skal ligge i solen, bruker jeg det samme paa kroppen, i ekstra sterkt sol litt mer. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bare sær
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?Ja, og i ansiktet, det glemte jeg. Faktor 15.
|
|
|
#6 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?Abonnerer siden det blir Tyrkia i oktober neste år. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?Takk. Da kjøper jeg med meg en faktor 10, en 15 og en 20. Vi er fire som skal smøre oss, og det er greit med litt utvalg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
tankefull
|
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?Vi var nettopp i Tyrkia i ti uker. Den første uka smurte jeg ungene med faktor 30 om morgenen, og ingenting senere på dagen. Da det var gått 4-5 dager droppet jeg smøringen, og ingen av ungene ble solbrente. Men nå lekte de endel i skyggen midt på dagen også altså. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?Må man ha jakke til kveldene i oktober? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
tankefull
|
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?Vi trengte ikke jakke om kveldene da vi var der nede. Uansett pleier jeg å ha med en bommullscardigan el.l. å ta på i tilfelle. Om ikke annet er det godt å ha på seg på flyet ned og opp. Det er ofte ikke så varmt på flyene. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?Hvis dere er lyse med blondt hår og rødlig hud anbefaler jeg å bruke samme faktor hele året. Minst faktor 25-30, det sier huslegen min. Spesielt på barna, slik at de slipper å være høyrisiko tilfeller for hudkreft når de blir eldre.
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvor sterk er sola i Tyrkia i oktober?
Klart vi er forsiktige. Vi er vant til å reise til sola, det gjør vi tre ganger i året. Men jeg synes likevel det var litt interessant å finne ut hvor sterk sola er på den tiden. |
|
|
|
![]() |
|
|