Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Smarttelefon til tiåring

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-11, 19:56   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smarttelefon til tiåring

Jeg vurderer å la tiåringen få smarttelefon, men synes kanskje at iPhone er litt vel råflott. Noen som kan anbefale en som passer for litt hard bruk for en tiåring? En som tåler en liten støyt, og som er lett å bruke både for han og for mor som er mest vant med iPhone?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 20:01   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smarttelefon til tiåring

Nå er ikke det helt svaret på det du spør om, men jeg vurderer p kjøpe en iPod touch til min jente, i tillegg til en standard kjip telefon. Da slipper hun å rote bort en dyr trlefon på skolen, mens hun har tilgang til de kule funksjonene på fritiden

Gammel 30-09-11, 20:02   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Eh.. :iPhone:

Gammel 30-09-11, 20:12   #4
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har allerede en iPod touch, men en litt eldre modell uten kamera og bruker den ikke til så mye mer enn å høre på musikk.

Får vel høre mer med ham om hva han skal bruke den til.

Gammel 30-09-11, 20:21   #5
Morgaine
Aquademiker

Morgaine sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

SE xperia arc?
Vet ikke om den tåler røff behandling, men den er vel billigere enn iphone?
Veldig godt kamera

Gammel 30-09-11, 20:57   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Forsikring?

Har knust skjermen på min fine, nye telefon etter at den falt i gulvet. Antakelig vil det ikke lønne seg å fikse, den er sendt til sjekk. Jeg har deretter hørt om tre tilfeller i slekta om også har knust ine, men de hadde forsikring. Hvilket også service mannen spurte om jeg hadde, men nei...

Vel og merke ar det steinflisgulv. Men det var kjipt.

Gammel 30-09-11, 21:46   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Xperia Arc koster ikke mye mindre enn en iPhone, og er ikke egnet til en tiåring fordi bakdekslet er av plast, og telefonen er tynn og derfor ikke så robust. Jeg ville heller sett på en av de andre Xperia-telefonene, evt. en av HTC-modellene.

Gammel 30-09-11, 21:48   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syns ihvertfall ikke at iPhone passer til hard bruk eller tåler en støyt, det har jeg erfart selv og sett temmelig mange eksempler på. Vet ikke om andre smarttelefoner er mer robuste?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 21:48   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niåringen min er veldig fornøyd med xperia mini pro. Den er passe stor og passe avansert til han. Og han passer godt på den.

Vi voksne må få lest bruksanvisninga dog.

Gammel 30-09-11, 22:08   #10
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster skal få Huawei U8800 til bursdagen tenkte me. Den er billig, og skal vera veldig bra. Ho er ikkje så veldig flink til å passa på mobilen sin, så foreløpig har ho kun hatt arvetelefoner frå meg. Satser på at ho passer litt bedre på ein heilt ny telefon, men den er såpass billig at eg ikkje vil bekymra meg.

Gammel 30-09-11, 22:12   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

15-åringen min har hatt Huawei u8800. Det er en bra telefon, absolutt. Men hun har knust to av dem siden mai, så jeg vil anbefale forsikring... Men billig er den, det skal den ha

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 22:13   #12
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forsikring må til skjønner eg. Takk for tipset.

Gammel 30-09-11, 22:17   #13
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

10 åringen her måtte ha ny telefon nå, og vi endte med at han fikk min X10 mini. Tåler litt mer enn Iphone når det kommer til stykket.

Han har ipod i tillegg, så alle behov er dekket.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:47   #14
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Eldste her hos oss har SE x8, og den har tålt endel den altså, både å bli fuktig og å bli mistet i gulvet.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 11:13   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er en u8800 jeg også har knust.

Gammel 01-10-11, 11:16   #16
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Min 11-åring har en Huawei U8800 og er veldig fornøyd med den. Vi kjøpte med forsikring da,i tilfelle noe skjer med den.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 13:20   #17
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Da har vi vært i byen og sett på telefoner, og ble anbefalt Samsung Galaxy S plus. Den har visst det meste som 2-eren har som er telefonen alle på jobben min kjøper for tiden. Han hadde selvsagt veldig lyst på den, men vi får tenke litt på det.

Gammel 01-10-11, 13:34   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi skal kjøpe ny telefon når største her fyller 10 år til jul. Han har i alle årene hatt en arvetelefon som er kjempeslitt og ødelagt i tastene men den funker til hans bruk. Han er ikke noe opptatt av telefonen og maser ikke om ny å få ny telefon. HAn er veldig flink til å ta vare på tingene sine og det spiller jo litt inn på hvor dyr telefon vi velger.

Når vi har spurt i mobilbutikker så har de anbefalt SE X10 til yngre barn. Vi har også tenkt litt på Huawei.
Han sier selv at mange i klassen nå har HTC... Får se når tiden nærmer seg.

Gammel 02-10-11, 09:37   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Htc som har gått i bakken flere ganger uten å bli ødelagt. Største tulla får også Htc til bursdagen. Hun får en rimeligere modell enn den jeg har. Fant godt tilbud på Htc Wildfire S. Kjøper veske på mytrendyphone.no som går rundt hele telefon sånn at skjermen er beskyttet godt så ført ikke telefon er i bruk. I tillegg får en veldig godt grep på telefon når den har den beslag rundt som sitter fast hele tiden sånn at det ikke er sjans å glippe den. Vi har ikke kjøpt de dyre forsikringene til butikkene. De koster jo halvparten av det telefon koster i noen tilfeller. De får passe på telefon. Og somlete meg har det også gått bra med så lenge jeg har den geniale veska rundt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 09:46   #20
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Da har vi vært i byen og sett på telefoner, og ble anbefalt Samsung Galaxy S plus. Den har visst det meste som 2-eren har som er telefonen alle på jobben min kjøper for tiden. Han hadde selvsagt veldig lyst på den, men vi får tenke litt på det.

Jeg kjøpte Samsung Galaxy S da den var "det nye og kule", og er veldig godt fornøyd. Min telefon har flydd gjennom luften noen ganger () men har kun fått en liten ripe i glasset.

Hva angår forsikring, så ville jeg nøye vurdert pris opp mot nytte. De forsikringene man får i butikken er slett ikke alltid verd så mye. Sjekk kost opp mot nytte. Både det man betaler for selve forsikringen og det egenandelen koster.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.