Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-11, 22:42   #1
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?

---

Sist redigert av Strutsen : 17-12-12 kl 16:56.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 22:45   #2
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?

For tiden er jeg fysisk og mentalt sliten, men mest mentalt tror jeg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 22:45   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hvor du setter grensa mellom mentalt og fysisk. Jeg er ikke sliten i kroppen som etter hardt kroppsarbeid, men jeg er mer kortsluttet i hodet og trenger hvile. Det har imidlertid ingenting med mentalt sliten i psykisk betydning å gjøre, jeg har det bra på jobb og helt bra med meg selv. Slik sliten blir jeg mer hvis jeg ikke har helt kontroll på jobb, altså at jeg er redd for at det er noe som glipper fordi det er for mye som venter.

Gammel 30-09-11, 22:47   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Begge deler. Er liksom en grunn til at jeg er halvt sykemeldt.
Dog har det bedret seg i det siste

Gammel 30-09-11, 22:47   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå jobber ikke jeg nett nu, men jeg har en veldig lite fysisk utfordrende hverdag. Jeg er derfor mentalt utslitt og liker å koble av med ullteppe og gullrekke på tampen av uka.

Gammel 30-09-11, 22:48   #6
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Det avhenger av hvor mye annet jeg har hatt i tilegg i løpet av uken. Denne uken er jeg så sliten at jeg har lyst å spy, men det har vært unntakstilstader.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 22:49   #7
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er jeg mentalt og fysisk sliten. Men det er pga dagen idag..
Møte kl 09 i "dress" antrekk.
Ombygging av butikk kl 11 med olabukser og picket.
Male 500 kvm lager kl 17 i murebukse og t-skjorte.
Hjemme kl 21.00. Allsidig jobb - DET har jeg ihvertfall.

Gammel 30-09-11, 22:51   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da er jeg etter en vanlig arbeidsuke mentalt sliten, men etter vakt (dvs kveld og natt) er jeg fysisk sliten. Da går og løper jeg halve natten.

Gammel 30-09-11, 22:51   #9
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er mentalt utslitt, men normalt ikke fysisk. Men jeg går dessverre og kjenner på en økende grad av mistrivsel som snart ikke er til å legge skjul på.

Gammel 30-09-11, 22:52   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dager jeg holder kurs store deler av dagen eller i avtaleforhandlinger, da er jeg "tom" når jeg kommer hjem. Gir mye av meg selv og har veldig fokus.

Andre dager kan jeg ha sjauet 10-15 tonn med varer på jekketralle - da er jeg fysisk sliten.

Jeg liker bedre å være fysisk sliten fremfor mentalt sliten.

Gammel 30-09-11, 22:53   #11
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Hmm, blir ikke fysisk sliten av hardt kroppsarbeid nei for det har jeg ikke akkurat. Men blir fysisk sliten av å være mentalt sliten.

Gammel 30-09-11, 22:54   #12
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber på småbarn i bhg og blir helt klart både mentalt og fysisk sliten.
Kjenner det hver kveld at jeg er mentalt sliten, mens det fysiske kjenner jeg mer og mer utover i uka egentlig. Har fri onsdager, og kjenner det gjør meg veldig godt. Men til neste høst blir det nok slutt på det.

Mentalt kjenner jeg det mest på tålmodigheten jeg da. Med ei under to år hjemme, og fjorten av samme sorten på jobb er det kanskje ikke så rart.

Gammel 30-09-11, 22:55   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå for tiden er jeg både fysisk og mentalt sliten, men det er fordi jeg er syk.
Når jeg er frisk, er jeg ikke sånn kjempesliten, kanskje litt sliten i hodet(jobber i barnehage), så da er vel mentalt sliten det rette ordet.

Gammel 30-09-11, 22:55   #14
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Begge deler for tiden.
Mentalt fordi jobben krever mye på dette området, fysisk fordi jeg har en kropp som ikke er så veldig imøtekommende.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 22:58   #15
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Mentalt sliten, om jeg er sliten. Jeg blir sjelden fysisk sliten.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 22:58   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fysisk sliten, verkende og stort behov for søvn. Jeg klarer ikke full stilling, så optimalt jobber jeg annenhver dag (man, ons, fre). Blir ikke rik da ...

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 22:59   #17
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Akkurat i dag er jeg veldig mentalt sliten etter første uke på ny jobb. Til vanlig er det og mentalt jeg er sliten men ikke som i dag. I dag er det helt tomt i topplokket etter endt arbeidsdag

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:02   #18
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Mentalt. Har stillesittende arbeid, og må heller søke opp fysiske utfordringer.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:08   #19
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Mentalt sliten. Kan føle meg helt tom, oppbrukt etter en uke med mange saker.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 23:13   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer veldig ann på hvordan uka har vært. Om alt har gått på skinner er jeg stort sett bare litt småsliten rent fysisk, om det har vært mye sykdom og tragedie er skuldrene litt høyere og topplokket temmelig tomt på fredag ettermiddag.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.