Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Butikker i Oslo

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 23:02   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Butikker i Oslo

Jeg skal snart til Oslo, har vært der en del ganger, mye på kjøpesentere og Karl johan, oslo city osv.
Men hvor kan jeg finne flere butikker med utvalg av merker som feks Line of Oslo, Chill norway, Odd molly, Maggie wonka, cream, culture, spicy vanilla?
Og en veskebutikk?
Og gjerne noen barneklær butikker med merker som gant, wheat, minymo...

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 23:03   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Butikker i Oslo

Storosenteret.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 00:03   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Er en Maggie Wonkabutikk på Solli Plass. Også har man jo Sandvika Storsenter.

Gammel 04-10-11, 07:13   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker også Stotsenteret, men egentlig er det et senter jeg ikke liker. Jeg liker å shoppe¨(i den grad jeg liker på shoppe) på Grünerløkka. Nede i Markveien har de noen ålreite butikker. Og så kan man spise godt mellom shoppingen.

Vesker synes jeg også er vanskelig. Så jeg kommer til å fortsette å lese tråden.

Gammel 04-10-11, 08:58   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også gjerne ha tips!

Storosenteret har jeg aldri vært på. Grünerløkka er koselig, men er det egentlig så mange butikker der?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 09:09   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

storosenteret er bra. på Nadine har de OM og Chill N, på Gosha har de Cream og masse andre kule merker.

Gammel 04-10-11, 09:38   #7
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Majorstua.

I en av sidegatene(jac allsgt) ligger Chicas og venner. Der har de cream og Chill ++ Masse fint tøy og koselige interiørting. Du finner jo butikker hele veien nedover, men ekstra hyggelige butikker i sidegatene. Homecoming og Almalukke(barneklær)ligger i en av disse.Husker dessverre ikke gatenavnet. Zimba helt i begynnelsen av Bogstadveien har wheat,Gant og en del dyrere merkeklær.
Veskebutikk finner du lengre nede i streeten. I tillegg er det jo mange hyggelige kaffer langs traseen Kjenner jeg savner Majorstuen nå ja.

Velger du å gå nedover Frognerveien og Bygdø Alle er det også en del butikker som fører det du etterlyser.

Gammel 04-10-11, 10:06   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I forhold til andre store byer har Oslo en veldig spredning på butikkene?

Gammel 04-10-11, 10:16   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Storosenteret har jeg aldri vært på. Grünerløkka er koselig, men er det egentlig så mange butikker der?

Storosenteret har definitvt blitt bedre!

Og ja, det er mange butikker på Grünerløkka.

I Sannergata ligger Sannergata skotøymagasin, Liten & Tøff og Bestemors skap, I Toftesgate ligger Fam Irvoll, i Thorvald Meyersgate finner du Purpur, Los Lobos, En barneklesbutikk til, Velouria Vintage, Floyd, Carlings, Boa, Probat, Insomnia, I Markveien ligger Liebling, Frk. Dianas Salonger, Trabant, Blossom og minst 6 klesbutikker til, i tillegg til at det er en 10 stykker i sidegatene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 10:16   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I forhold til andre store byer har Oslo en veldig spredning på butikkene?

Nei, syns du det? De aller fleste byer har flere sentre, i mye større grad enn Oslo.

Gammel 04-10-11, 10:20   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og ja, det er mange butikker på Grünerløkka.

I Sannergata ligger Sannergata skotøymagasin, Liten & Tøff og Bestemors skap, I Toftesgate ligger Fam Irvoll, i Thorvald Meyersgate finner du Purpur, Los Lobos, En barneklesbutikk til, Velouria Vintage, Floyd, Carlings, Boa, Probat, Insomnia, I Markveien ligger Liebling, Frk. Dianas Salonger, Trabant, Blossom og minst 6 klesbutikker til, i tillegg til at det er en 10 stykker i sidegatene.

Blossom ligger i Güners gate 3 (sidegate til Markveien, ved Olaf Ryes plass) og har masse fra Cream og Container etc. Ved siden av finner du Berlin Texaz, der de selger Skunkfunk. Med og Uten i Markveien har Odd Molly, St. Martins, Blutsgeschwister og en del liknende merker.

Hvis du er i Bogstadveien, vil jeg anbefale å stikke innom Amalies, rett nedenfor Zara. Der har de Desigual, Container mv.

Gammel 04-10-11, 10:23   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Blossom ligger i Güners gate 3 (sidegate til Markveien, ved Olaf Ryes plass)

Jeg trodde Blossom lå i Markveien ved siden av Olaf Ryes Plass, men da blander jeg den sikkert med en annen.

Gammel 04-10-11, 10:34   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde Blossom lå i Markveien ved siden av Olaf Ryes Plass, men da blander jeg den sikkert med en annen.

Ja, den ligger inn i sidegata mot elva, videre fra Parkteatret og Villa Paradiso. I Markveien "midt på" Olav Ryes plass er det også en nydelig kjolebutikk der flere av kollegaene mine liker å handle. Jeg tror det er ei som designer kjoler selv.

Gammel 04-10-11, 10:38   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, den ligger inn i sidegata mot elva, videre fra Parkteatret og Villa Paradiso. I Markveien "midt på" Olav Ryes plass er det også en nydelig kjolebutikk der flere av kollegaene mine liker å handle. Jeg tror det er ei som designer kjoler selv.

Ja, jeg blander nok med den, og den ting og tang-butikken som ligger ved siden av den igjen. Uansett, det bugner av butikker på Løkka!

Gammel 04-10-11, 13:30   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nei, syns du det? De aller fleste byer har flere sentre, i mye større grad enn Oslo.

Hm, mulig det, men jeg har ikke oppfattet det sllik i de fleste europeiske storbyer jeg har vært i, kanskje bortsett fra Paris. Det er ofte samlet mer enn i Oslo.

Gammel 04-10-11, 13:51   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Hm, mulig det, men jeg har ikke oppfattet det sllik i de fleste europeiske storbyer jeg har vært i, kanskje bortsett fra Paris. Det er ofte samlet mer enn i Oslo.

Men da har du kanskje vært veldig sentralt i de byene og ikke sett så mye på hva de har utenfor? Jeg opplever at både London, Berlin og New Orleans har flere bydeler med klynger av butikker.

Gammel 04-10-11, 16:33   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Men da har du kanskje vært veldig sentralt i de byene og ikke sett så mye på hva de har utenfor? Jeg opplever at både London, Berlin og New Orleans har flere bydeler med klynger av butikker.

Ja, helt klart. Jeg synes kanskje bare det er lite shoppingmuligeter (og ikke minst restauranter og kaféer!) i selve sentrum av Oslo i forhold til andre sentrum.

Gammel 04-10-11, 17:37   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, helt klart. Jeg synes kanskje bare det er lite shoppingmuligeter (og ikke minst restauranter og kaféer!) i selve sentrum av Oslo i forhold til andre sentrum.

Ja, jeg syns også det er lite i sentrum av Oslo. Men det er jo mainly fordi jeg ikke er interessert i kjedebutikker og kjedemat. Jeg syns det samme om Oxford street egentlig, men jeg vet jo at det er der de aller fleste som besøker byen shopper. Jeg tror det henger mer sammen med at i utlandet syns man kjedebutikkene er mer eksotiske enn hjemme, og det samme med matutvalget. Det betyr ikke at localsene er enig.

Gammel 04-10-11, 20:26   #19
Koko
Erfaren

Koko sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

"Fine ting" på Byporten har mange av de merkene du etterlyser. Veldig flinke selgere der også.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 11:11   #20
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for mange tips, gleder meg til Oslo tur og shopping

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.